مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
6آرایش خطرناک مو
استفده از مام ها و ضد عرق ها ! خوب یا بد ؟؟؟
زایمان طبیعی یا سزارین؟
چه ‌کنیم که پوستمان پیر نشود؟
دقت کردید ؟؟
http://news.tebyan-zn.ir/
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
/Directory/Free-Web-Submission.html
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

هفته چهلم بارداری
در این هفته جنین چهل هفته است. این که چه موقع دردهای زایمانی را با دارو ایجاد کنند تا جنین بیشتر از...

هفته سی و هشتم بارداری
در این هفته جنین سی و هشت هفته است.بیشتر نوزادن 38 هفته و 2 روز بعد از تخمک گزاری به دنیا می آیند. ...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : تغییرات در ماه های اول دوران بارداری
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   6119   بازدید   
تاریخ درج مطلب  19/10/1389
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

تغییرات در ماه های اول دوران بارداری

طبیعی است؛ شما باردارید و احساس خوبی دارید. این مطلب چند پیشنهاد یا توصیه برای شما دارد تا آغاز این دوره جدید برایتان آسان تر شود و بتوانید حالت های جدیدی را که در بدنتان با آن مواجه می شوید و تا قبل از بارداری از آن بی خبرید، تدبیر کنید.

۱) از چربی پوست تان بکاهید

نگران نباشید! این صورت چرب به خاطر تاثیر هورمو ن هایی است که در بدنتان در حال حاضر در حال ترشح است و در لایه اپیدرم پوست تان نمود پیدا کرده است. آثار خستگی هم در ۲ تا ۳ ماه اول بارداری به بیشتر دیده شدن این چربی روی پوست کمک می کند. در نهایت و به طور خلاصه این توکسین است که به مقدار زیادی روی سطح پوست تان نشسته است. برای اینکه این چربی زیاد پوست تان را کم کنید، یک ماساژ صورت آرام همراه با یک مرطوب کننده ملایم را به شما پیشنهاد می کنیم.

۲) تغییر موهایتان را بپذیرید

در هر حال باید پذیرفت که بارداری تمامی اندام های شما را درگیر خود می کند. هورمون ها و سیکل شان در این دوره با شما هستند. پس چه بهتر که به آن عادت کنید. موهایتان برخلاف پوست تان کمی از چربی خود را از دست می دهند و خشک می شوند. بهتر است از شامپویی که همیشه از آن استفاده می کردید صرف نظر و نوع شامپو یتان را مناسب با این روزها انتخاب کنید.

۳) بهترین «حالت» را انتخاب کنید

حالت و وضعیت فیزیکی از اولین روزهای بارداری یک عامل مهم است. در این دوران کمرتان یکی از اعضای حساس بدنتان به شمار می آید و باید سعی کنید کمترین فشار را به آن وارد کنید، حق دارید. خیلی سخت است که برای اینکه فشار به شکمتان نیاید، خم نشوید. ولی چاره ای نیست. سعی کنید از اولین ماه های بارداری عادت کنید تا زمانی که شکمتان کاملا گرد و بزرگ شد، کمتر به کمرتان فشار بیاید.

۴) عادت های بدتان را ترک کنید

مطمئنا در این ۹ ماه باید توجه ویژه ای به خودتان داشته باشید و مسلما اگر سیگار می کشیدید یا قهوه زیاد می نوشیدید این عادت ها را ترک کنید اما عادت های مثبت را هم به عادت هایتان اضافه کنید. به عنوان نمونه به موسیقی های ملایم گوش کنید، حداقل ۲ لیتر آب در طول روز بنوشید به این خاطر که پوست خود و فرزندتان شاداب خواهد شد. در نهایت از ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم بیشتر اضافه وزن پیدا نکنید.

۵) تحرک داشته باشید

عجیب است اگر انتظار داشته باشید که ماهیچه های شما برای مدت ۹ ماه در استراحت کامل به سر ببرند، اگر می خواهید همچنان تحرک داشته باشید، بهترین ورزش برای شما ایروبیک در آب است اما اگر شجاعت غوطه و ر شدن در آب هنگام بارداری را ندارید یا برای رفتن به استخر تنبلی می کنید بهترین راه حل دو روز در هفته پیاده روی است. این ورزش سبک ضمن ایجاد تحرک و دوری از تنبلی، غذاخوردن شما را هم منظم می کند.

۶) به خستگی هایتان توجه کنید

اگر تمام طول روز احساس خواب آلودگی دارید، بسیار طبیعی است. حمله پروژسترون ها در اولین ماه های بارداری عامل این اتفاق است. حالا راهی برای کنترل این دوره به شما پیشنهاد دهیم. اول از همه تمامی شرایطی که باعث ایجاد ترس در شما می شود را فراموش کنید حتی وقتی سرکار هستید اگر دچار خستگی شدید برای چند لحظه خود را رها کنید و چند نفس عمیق بکشید در حالی که چشم هایتان را بسته اید به قسمت زانو به پایین حالت کششی داده اید، خستگی تان مطمئنا کمی رفع می شود، اگر در خانه این احساس را کردید اولین کاری که می توانید انجام دهید یک دوش آب گرم برای رفع خستگی ماهیچه ها و خواب آرام شب است.

۷) تهوع را فراموش کنید

باز هم پروژسترون ها هستند که برای شما شرایط جدیدی به وجود آورده اند. حالتی که شاید ۸۰ درصد از مادران آینده در این دوران با آن درگیر هستند. برای رهایی از این مشکل وقتی صبح بیدار شدید سعی نکنید خیلی سریع رختخواب خود را ترک کنید. برعکس کمی در جایتان غلت بخورید. به خودتان کشش بدهید سپس یک جرعه آب خنک را در حالی که نشسه اید، بنوشید. این روش برای رهایی از حالت تهوع خوب است. سعی کنید آن را ۴ بار در روز تکرار کنید.

فقط اگر احساس دل درد داشتید این کار را تکرار نکنید. مصرف بیسکویت های خشک، نان تست یا سوخاری می تواند به کاهش تهوع صبحگاهی منجر شود. بعضی از خانم ها با امتحان کردن طعم های مختلفی چون بیسکویت های حاوی زنجبیل یا دارچین سعی می کنند بهترین خوراکی که مانع تهوع صبحگاهی می شود بیابند. ظرف حاوی نان سوخاری مخصوص خود را در بالای سرتان یا نزدیک تخت خواب طوری قرار دهید که مجبور نباشید از جایتان بلند شوید.
 
منبع: Famili.fr
ترجمه:آتنا جهانگیری  

گردآوری:گروه تندرستی و زندگی سالم
http://www.tebyan-zn.ir/healthy_safe_life.html

  
نوشته شده توسط مينانادري در تاریخ 91/3/24 ساعت 9:24

باسلام،خيلي مفيدبود.

  

12345
 
2 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :5.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

17259
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.