مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
بهترین زمان برای ورزش کردن
آموزش ورزش هاي آبي
دیدگاه اسلام به زن
چندحرکت ساده برای آنهایی که زیاد پشت رایانه می نشینند
اخبار روز ورزشی
ژيمناستیک زنان
تاثیرمعجزه آسای شنا برسلامت جسمی
بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) چيست ؟
دقت کردید ؟؟
/Directory/Free-Web-Submission.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/archive/photography/0/10/default.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/ItMatchOnline.html
/Voting/public_opinion/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

ورزش های ساده برای شما که سرتون شلوغه
ورزش های ساده شامل ورزشهایی می شوند که از شدت گوناگونی برخوردارند. به طور کلی 4 تیپ اصلی ورزش وجود ...

فوايد ورزش صبحگاهي
ورزش مجموعه فعاليتهاي بدني وامور جسماني است كه باعث سلامتي و نشاط مي‌شود. عمده‌ترين ثمره پرداختن به...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : ورزش های ساده برای شما که سرتون شلوغه
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   478   بازدید   
تاریخ درج مطلب  23/12/1395
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

ورزش های ساده برای شما که سرتون شلوغه

ورزش های ساده برای شما که سرتون شلوغه

ورزش های ساده شامل ورزشهایی می شوند که از شدت گوناگونی برخوردارند. به طور کلی 4 تیپ اصلی ورزش وجود دارد که به شما کمک می کند تا تناسب اندام و سلامت بدنی خود را حفظ کنید.

تیپ های ورزش های ساده و پیچیده

ورزش انواع مختلفی دارد و از شدت گوناگونی نیز برخوردار است با این حال تمامی انواع آن با اثری شگرف بر بدن همراه بوده و هرکدام از آن بر قسمتی از بدن تمرکز بیشتری داشته و سلامت آن را تضمین می کند. براین اساس می توان تنها یک نوع ورزش را انتخاب و انجام داد و یا آنکه چند نوع تمرین بدنی را دنبال کرد. به عنوان مثال دویدن، دوچرخه سواری و شنا جز فعالیت های ایروبیک بوده و باعث تقویت قلب می شود.

این در حالی است که فعالیت های استقامتی باعث ساخت عضله و استخوان شده و تعادل را حفظ می کند. ورزش های کششی و یوگا نیز باعث نرمی حرکت اندام ها شده و درد را کاهش می دهد. مهم نیست برای شروع، دنبال یک تیم ورزشی بگردید تا بتوانید ورزش را آغاز کنید بلکه باید بسته به وقت و فرصت که دارید نوع ورزش مناسب برای خود را انتخاب کنید و به صورت روزانه انجام دهید. براین اساس می توانید یکی از تیپ های ورزشی ذکرشده را دنبال کنید.

ورزش های سبک تیپ 1

ورزش های ساده برای شمایی که سرتون شلوغه 

ورزش های ساده در خانه برای افرادی که وقت کافی ندارند

چنانچه شما از آن دسته افرادی هستید که حتی فرصت 15 تا 30 دقیقه ورزش روزانه را ندارید نباید فکر آن را به طور کلی از ذهن تان پاک کنید زیرا انجام بسیاری فعالیت های سبک نیز می تواند شما را از فواید ورزش روزانه بهره مند سازد.

ورزش در خانه: خانه را جارو بکشید، ماشین را بشویید و سری به حیاط و باغچه بزنید و علف های هرز را جدا کنید و چمن ها را کوتاه کنید.

ورزش در محل کار: در صورت امکان مسیرها را پیاده بروید. به عنوان مثال مسیر خانه تا محل کار را پیاده بروید و یا از دوچرخه استفاده کنید. در محل کار به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده کنید. فاصله تا ایستگاه اتوبوس را پیاده روی کنید. اگر از ماشین برای رسیدن به محل کار استفاده می کنید وسیله نقلیه خود را در محلی دورتر پارک کنید و باقی مسیر را پیاده بروید. اگر از تاکسی و یا اتوبوس استفاده می کنید کمی قبل از رسیدن به مقصد پیاده شوید و بقیه راه را پیاده بروید. تلفن را در محل کار خود دور از دسترس قرار دهید تا به بهانه جواب دادن آن کمی تحرک داشته باشید.

ورزش در کنار خانواده یا دوستان: حین بازی با فرزندان کمی تحرک تان را زیاد کنید. آخر هفته با همسایه و یا دوست خود به دوچرخه سواری بروید. در حیاط خانه با فرزندان بازی های پرتحرک انجام دهید.

ورزش هنگام تماشای تلویزیون:هنگامی که مشغول تماشای تلویزیون هستید ثابت ننشینید بلکه می توانید کمی حرکت کششی به سمت بالا و پایین و چپ و راست انجام دهید. 

ورزش های سبک تیپ 2:کم اما بهتر از هیچی! 

تیپ های ورزش های ساده ولی موثر

اغلب مردم هنگامی که تصمیم می گیرند یک برنامه ورزشی را دنبال کنند تصور می کنند باید به یک تیم ورزشی بپیوندند و ورزش های سخت را دنبال کنند در حالی که حتی روزانه 10 تا 20 دقیقه نرمش و یا ورزش سبک نیز بسیار سودمند است. انجام ورزش های سبک قبل از آغاز دوره های سنگین ورزش بسیار مفیدتر است.

بر ورزش های مورد علاقه تان تمرکز کنید:برای شروع کافی است روی ورزش های مورد علاقه تان تمرکز کنید. اگر شنا و یا تنیس ورزش مورد علاقه تان است می توانید به تدریج میزان این نوع ورزش را اضافه کنید. برای شروع از ورزش هایی استفاده کنید که انجام آن برای شما راحت باشد.

تمرینات را به آرامی انجام دهید: برای شروع کافی است تنها تمرینات ورزشی را انجام دهید که با آن احساس راحتی می کنید. برای مثال اگر به دویدن علاقه دارید لازم نیست حتما دو ماراتن را انتخاب کنید بلکه می توانید مسافت کوتاه تری را بپیمایید.

روی اهداف کوتاه مدت تمرکز کنید: تمریناتی که با کاهش استرس و تقویت انرژی همراه است بیش از ورزش های کاهش دهنده وزن توصیه می شود.

ورزش را در اولویت قرار دهید:یکی از بهترین مواردی که برای سلامت فکر و جسم توصیه می شود ورزش است. اگر از چاقی مفرط رنج می برید حتما ورزش را در راس برنامه زندگی خود قرار دهید.

سخت نگیرید: اگر نسبت به وضعیت جسمانی خود احساس خوبی ندارید سعی کنید به وزن، سن و میزان چاقی خود فکر نکنید. گنجاندن یک برنامه حتی کوچک ورزش در زندگی مطمئنا اعتماد به نفس زیادی را به شما خواهدداد.

دلسرد نشوید: اگر پس از انجام دستورات فوق نتیجه ای نیافتید دلسرد نشوید و به برنامه تان ادامه دهید. حتما تغییراتی را در عرض چند هفته آینده مشاهده خواهید کرد. 

چند مورد ایمنی هنگام شروع ورزش

اگر تاکنون ورزش نکرده اید قبل از آغاز تمرینات بدنی حتما موارد زیر را به ذهن خود بسپارید:

مشاوره پزشکی:اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید و یا از بیماری های قلبی و عروقی و یا فشار خون بالا رنج می برید قبل از آغاز ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

کشش:مهم نیست چه ورزشی را انتخاب می کنید. مهم این است کشش کافی را داشته باشید تا بدن تان انعطاف پذیری لازم را پیدا کند و دامنه حرکت بیشتری یابد.

آب بدن:هنگامی بهترین عملکرد را دارد که هیدراته باشد و دچار کمبود آب نباشد. بنابراین هنگام ورزش به خصوص در مدت زمان طولانی و در هوای گرم، نوشیدن آن فراموش تان نشود. 

ورزش های سبک تیپ 3:با ورزش تفریح کنید

ورزش های ساده برای تفریح و سلامتی

بسیاری فعالیت ها وجود دارند که کیفیت ورزش را داراست. به عنوان مثال شرکت در کلاس یوگا، گوش دادن به موسیقی و انجام حرکات موزون، راه رفتن روی تردمیل هنگام تماشای تلویزیون، کار با یک رفیق و خوردن یک قهوه و یا تماشای یک فیلم با او و بالاخره انجام بازی هایی مانند گلف و یا باغبانی همگی می تواند از فعالیت هایی باشد که ضمن کمک به کالری سوزی و تحرک، مفرح نیز باشد.

همراه ورزش، فعالیت مورد علاقه تان را انجام دهید. فعالیت های زیادی وجود دارد که کیفیت آن مانند ورزش است آن را انتخاب کنید و همراه آن ورزش کنید. به عنوان مثال می توانید کلاس یوگا شرکت کنید، موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید و با فرزند خود حرکات موزون انجام دهید، هنگام تماشای تلویزیون روی تردمیل راه بروید و یا از دوچرخه ثابت استفاده کنید، با دوستان تان بیرون بروید و قهوه بخورید و یا فیلم تماشا کنید و یا از فعالیت های در فضای باز مانند گلف و یا باغبانی لذت ببرید.

ورزش فعالیت اجتماعی است:ورزش فرصتی برای اجتماعی شدن است. با ورزش می توانید مدت زمانی را با دوستان خود سپری کنید و بیرون از خانه باشید. 

ورزش های سبک تیپ 4:پرتحرک بمانید

ورزش های ساده برای زندگی پرتحرک

تغییر سبک زندگی و رفتار آسان نیست این مسئله زمان و تلاش زیادی نیاز دارد اما اگر میانبری به نام ورزش را انتخاب کنید مطمئنا پس از مدت زمان کوتاهی متوجه تغییرات مفیدی در جسم و فکر خود می شوید.

خودتان را تشویق کنید: تشویق خود برای رسیدن به اهداف ورزشی یکی از روش های پرتحرک ماندن است. مهم نیست چقدر کاهش وزن داشته اید مهم این است که ورزش را در برنامه زندگی خود بگنجانید و برای آن تلاش کنید.

کمک کنید تا ورزش عادت شود: تا جایی که ممکن است هر روز، ساعت خاصی را به ورزش اختصاص دهید و آن را به یکی از عادت های خود تبدیل کنید. در چنین حالتی اگر روزی تمرینات را انجام ندهید احساس خوبی نخواهید داشت.

پیشرفت خود را ثبت کنید:مراحل پیشرفت خود را در دفترچه ای یادداشت کنید. این کار هم سرگرم کننده است و هم اینکه پس از گذشت زمان، تماشای این پیشرفت جالب خواهدبود.

ورزش را برای خود لذت بخش کنید: مشغله های تان را کنار بگذارید و تصور کنید این وقت تنها به شما اختصاص دارد. موسیقی مورد علاقه تان را بگذارید و در فضای باز، حیاط و یا پارک مشغول به ورزش شوید.

دیگران را از برنامه ورزشی خود مطلع سازید: با دیگران راجع به برنامه تناسب اندام خود صحبت کنید. این کار به شما انگیزه می دهد. شاید به این طریق برای ورزش همراه نیز پیدا کنید.

نگاهی به مجلات سلامت و سایت های آن بیندازید: خواندن مطالب مربوط به سلامت و تناسب اندام و همچنین تماشای تصاویر افرادی که از تناسب اندام برخوردارند و ورزش می کنند به شما انگیزه می دهد تا فعال بمانید.

کدام ورزش بهتر است؟

اگرچه تمامی انواع ورزش تاثیر یکسانی بر سلامت جسم دارد اما تمرینات ورزشی به چند دسته تقسیم می شود که با آگاهی از آن می توانید با توجه به نیاز بدن تان تنها به ادامه یک گروه از آن بپردازید و یا مجموعه ای از انواع ورزش را دنبال کنید.

ورزش های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا قلب را تقویت می کند و تحمل بدن را افزایش می دهد.

تمرینات قدرتی مانند وزنه برداری، توده ماهیچه و استخوان را افزایش می دهد. ضمن آنکه به تعادل بدن نیز کمک می کند. این قبیل ورزش ها برای افراد مسن بهتر است و مانع از برهم خوردن تعادل آن ها می شود.

تمرینات انعطاف پذیری مانند ورزش های کششی و یوگا مانع آسیب دیدگی بدن شده، دامنه حرکتی را افزایش داده و سفتی بدن و درد را کاهش می دهد.


منبع : مطب

 namnak.com

 

 

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : ورزش , ورزش روزانه ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

183985
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.