مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
   
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  
حتما ببنید
فیلم هيچ
سیاره 51
عشق وعلاقه شرط اول گویندگی است
از مختار نامه بیشتر بدانیم
فعالترین مردان سینمای ایران
دقت کردید ؟؟
/ItMatchOnline.html
/Voting/public_opinion/default.html
/archive/photography/0/10/default.html
/News-Article/Help/help_for_using_tebyan/2010/12/27/16865.html
/News-Article/News_agency/public_relation_tebyan/2012/1/11/48585.html
/photo-gallery/archive/17/135/276/0/30/default.html
http://news.tebyan-zn.ir/
/archive/Religion_Thoughts/the_infallibles_family/god_messengers/Muhammad_prophet/0/10/default.html
جدیدترین مطالب این بخش

توجه به نیاز مخاطبان منطقه اولویت ماست
صداوسیمای ایلام تا سال 1364 زیرنظر مرکز کرمانشاه اداره می‌شد. در همین سال مقدمات استقلال مرکز فراهم...

سرعت تحولات جامعه، یک گام پیشتر از‌ رسانه‌ها
قیاس رسانه‌های رسمی کشور با رسانه‌های مجازی بستگی به این دارد که با کدام شاخص و معیار سنجیده شود. ا...

ارسال مطالب به دوستان
send to freinds ارسال مطلب برای استفاده سایر دوستان

عنوان مطلب : چه پیامی را به چه کسانی و با چه هدفی منتقل کنیم؟
 
 برای ارسال این مطلب به دوستتان لطفا منو های زبر را بدقت تکمیل و دکمه ارسال را کلیک نمایید

 
 
 
 
  
دریافت رایگان (کلیک کنید)
ارسال دعوتنامه (کلیک کنید)
بازدید ها :   903   بازدید   
تاریخ درج مطلب  6/11/1394
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

چه پیامی را به چه کسانی و با چه هدفی منتقل کنیم؟

چه پیامی را به چه کسانی و با چه هدفی منتقل کنیم؟ واحد سینما و تلویزیون تبیان زنجان-

 

علم اعصاب شناختی، رشته مطالعه پیوند مغز و سایر ابعاد دستگاه عصبی به ویژه مغز، با پردازش شناختی و نهایتا رفتار است. رویکرد شناختی در تبلیغات، آگهی را به عنوان اطلاعاتی در نظر می گیرد که باید در مغز پردازش شود.

یک آگهی، محرکی پیچیده است که شامل زبان (شفاهی یا کتبی) و همچنین محرک های تصویری است. شناخت از دیدگاه اجتماعی، نمود قابل توجهی در عرصه تجارت دارد. تجارت یکی از بزرگ ترین حوزه هایی است که با مخاطب سر و کار دارد. خروجی مطالعات علوم اعصاب در حوزه تجارت است ولی نمود عینی آن را در رسانه نیز تبیین می کند.

امروزه در دنیا علوم اعصاب تحقیقات زیادی درخصوص رسانه انجام می دهد، اما متأسفانه اطلاعات خود را منتشر نمی کند، زیرا هنوز علمی جدید به شمار می رود و جزو اسرار این علم است و تنها گزارش می شود که درباره فلان فیلم، فلان برنامه یا فلان نمایش تحقیق علوم اعصاب انجام شد.

بسیاری از یافته های جدید، مربوط به بهبود تبلیغات تجاری است، رسانه برای دیده شدن است و می خواهد مخاطب را جلب کند. برنامه سازان می خواهند مخاطب را مدتی بنشانند و چشم، گوش و ذهن او را در اختیار بگیرند. در دنیا، ارتباط با مخاطب را در رشته نورومارکت بررسی می کنند که پیوند عصب شناسی با تجارت است.

اگر بخواهیم فقط یک فریم یا یک سکانس از یک فیلم، بسیار اثرگذار شود، باید با هیجانات فرد در ارتباط باشد؛ نه با منطق و تفکر تحلیلی او. لذا در روان شناسی قدیم به منطق افراد توجه می کردند. در نورومارکت یعنی عصب شناسی تجارت، واکنش افراد به رنگ، بسته بندی، موسیقی و تصویر مربوط به آن نام تجاری را بررسی می کنند؛ چراکه محرک های مغز منجر به تصمیم خرید می شوند.

تکنیک های مورد استفاده در نورومارکت به این شرح است: یک سری الکترود به بدن وصل می کنیم که مقاومت پوستی، گرمای پوست، میزان عرق و واکنش های آنی و فوری را می سنجند و ضربان قلب و تنفس را بررسی می کنند. دوربین های eye-track هم سرعت پلک زدن، میزان حرکت مردمک و تحرک چشم و همچنین تمرکز روی یک نقطه را می سنجد. دستگاه الکتروانسفالوگرافی، امواج مغز را مورد سنجش قرار می دهد.

دستگاه دیگری هم به نام FMRI که دارای یک سری مانیتور است، همان لحظه که مغز فعالیت می کند، فعالیت آن را می سنجد. گاهی هم سؤالاتی می کنند و هنگام پاسخ دادن وی، میزان فعالیت مغز را اندازه می گیرند و مقادیر را کمی می کنند. در واقع مقدار خون رسانی مغز در هر ناحیه اندازه گیری می شود.

باید بدانیم چه پیامی را به چه کسانی می دهیم و دنبال چه نتایجی هستیم. بخش عمده ای از ارتباطات انسان مربوط به دو ناحیه لیمبیک و ساقه مغز است. اگر آنها را درست فعال کنیم، پیام منتقل می شود و بار تفکر بدبینانه را کنار می زند. مخاطب با پیامتان عشق می کند.

اگر بد اثر بگذارید، موضع می گیرد و مرتب در ذهن خودش این طور می بافد که منظورش این بود، منظورش آن بود. چنین اتفاقاتی در سطح رسانه ای با این همه تجربه، باز هم به طور ناخودآگاه رخ می دهد.

دکتر آناهیتا خرمی

ضمیمه چاردیواری


گرد آوری: گروه سینما و تلویزیون سایت تبیان زنجان
http://www.tebyan-zn.ir/tv_cinema.html

توجه : این مقاله توسط سیستم نرم افزاری واحد های وب سایت گردآوری شده است و تبیان زنجان ادعای مالکیت این محتوا را نداشته و صرفاً جهت ارتقای سواد عمومی منتشر گردیده است .تبیان زنجان یک وب سایت عمومی اطلاع رسانی میباشد. در صورتی که تولید کننده اصلی این محتوا میباشید و مایل نیستید در وب سایت تبیان زنجان این مطلب در دسترس عموم قرار گیرد لطفا از لینک ' ارسال گزارش ' زیر نسبت به ارسال درخواست خود اقدام فرمایید .
ارسال گزارش
آرشیو های مرتبط : مقالات سینمایی , دیدگاه سینمایی ,
  

12345
 
0 نفر به اين مطلب راي داده اند
میزان متوسط :0.0 از 5

اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد ؟
 نام و نام خانوادگی : 
آدرس Email :             
کد درون تصویر را وارد نمایید                       
 
 12345 
ضعيفعــالی
ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب , نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده و آنرا به عنوان مرجعی قابل اعتماد جهت پیشرفت و ترقی اطلاع رسانی در فضای گفتمانی مناسب , می دانیم و اميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا و خدمت رساني بهره گيريم.
نظر شما پس از بررسی توسط بخش محتوا, قابل روئیت برای عموم خواهدبود .
(توجه: تایید نظرات به معنی قبول و یا تایید محتوای آن  از سوی تبیان زنجان نمی باشد )

 
 

183144
© 2004-2009 Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.