به گفته محققان دانشگاه وارويک انگليس و طبق مقالهاي که در مجله Nutrition به چاپ رسيده است، مکمل سلنيوم ميتواند سبب افزايش کلسترول در خون شده و احتمال ابتلا به بيماريهاي قلبي را افزايش دهد . به گزارش خبرگزاري فرانسه سلنيوم عنصري مهم با خواص آنتياکسيداني است که در گوشت، سبزيجات و ميوههاي دريايي به وفور يافت ميشود. برخي از افراد مکمل آن را نيز مصرف ميکنند زيرا معتقدند سلنيوم از بروز سرطان و برخي ديگر از انواع بيماريها پيشگيري ميکند اما محققان ميگويند پژوهشهاي جديد نشان داد مصرف مصنوعي سلنيوم براي سلامت مضر بوده و نه تنها خواص ضدسرطاني ندارد بلکه مسبب بيماريهاي قلبي است. محققان پس از بررسي ميزان چربي خون در 1042 فرد 19 تا 64 ساله متوجه شدند کساني که ميزان سلنيوم در خونشان 20/1 ميکرومول است کلسترول خونشان حدود 10 درصد بالاتر از سايرين است و در ميان اين افراد دليل بالا بودن سلنيوم در 2/48 درصد مصرف مکمل سلنيوم است.
|