مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
احادیث حضرت محمد
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
عکس و عکاسی مقالات
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
امر به معروف و نهی از منکر
لینکستان وب سایت های مفید
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
فعالان ارسال دعوتنامه این ماه
ارسال دعوتنامه


آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟



 

دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 96
     درج شده در 2147 روز و 22 ساعت و 50 دقیقه قبل
    
فتنه بودن مال و فرزند
 وَ اعْلَمُواْ أَنَّمَآ أَمْوَالُكُمْ وَ أَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ    (انفال، 28)
 و بدانيد كه اموال و فرزندانتان آزمايشى (براى شما) هستند و البتّه نزد خداوند (براى كسانى كه از عهده‏ى آزمايش برآيند)، پاداشى بزرگ است.
 
قرآن با تعبيرات مختلفى به فتنه بودن مال و فرزند و دل نبستن به آنها و امكان انحراف به واسطه‏ى آنها هشدار داده است، از جمله:
 الف) امكان شركت شيطان در مال و فرزند انسان. «شاركهم فى الاموال و الاولاد»(244)
 ب) افزون‏خواهى در مال و فرزند و آثار منفى آن. «تكاثر فى الاموال و الاولاد»(245)
 ج) بازدارندگى فرزند و مال از ياد خدا. «لاتلهكم أموالكم و لا أولادكم عن ذكر اللّه»(246)
 د) نجات‏بخش نبودن اموال و اولاد در قيامت. «لن تغنى عنهم أموالهم و لا أولادهم»(247)

244) اسراء، 64.
245) حديد، 20.
246) منافقون، 9.
247) آل‏عمران، 10.

باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 65
     درج شده در 2147 روز و 22 ساعت و 50 دقیقه قبل
    

لجاجت و رفتار گوناگون لجوجان

وَلَوْ عَلِمَ اللَّهُ فِيهِمْ خَيْراً لَّأَسْمَعَهُمْ وَلَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّواْ وَّ هُم مُّعْرِضُونَ   (انفال، 23)
 و اگر خداوند خيرى در آنان مى‏دانست، شنوايشان مى‏ساخت، (حرف حقّ را به گوش دلشان مى‏رساند،) ولى با (اين روحيه‏ى لجاجتى كه فعلاً دارند، حتّى) اگر شنوايشان مى‏ساخت، باز هم سرپيچى كرده روى مى‏گرداندند. (در دل يقين پيدا مى‏كردند، ولى در ظاهر اقرار نمى‏كردند)
 
 افراد لجوج، چند گروه‏اند:
 برخى حتّى حاضر به شنيدن حقّ نيستند. «لاتسمعوا لهذا القرآن»(240)
 برخى مى‏شنوند، ولى مسخره و استهزا مى‏كنند. «قالوا قد سمعنا لو نشاء لقلنا مثل هذا»(241)
 برخى مى‏شنوند و مى‏فهمند، ولى تحريف مى‏كنند. «يحرّفون الكلم عن مواضعه و يقولون سمعنا و عصينا»(242)
 برخى به خاطر دلبستگى‏هاى شديد، حسادت‏ها و قساوت‏ها، قدرت تشخيص ندارند. «و جعلنا قلوبهم قاسية»(243)

 240) فصّلت، 26.
241) انفال، 31.
242) نساء، 46.
243) مائده، 13.

باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 80
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 42 دقیقه قبل
    

زنده بودن حضرت عيسى

 وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيْسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِى شَكٍ‏ّ مِّنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِ‏ّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً . بَلْ رَّفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً
    (نساء، 157 - 158)
 و (عذاب ولعنت ما آنان را فرا گرفت، به خاطر) سخنى كه (مغرورانه) مى‏گفتند: «ما عيسى بن مريم، فرستاده‏ى خدا را كشتيم» در حالى كه آنان عيسى را نه كشتند و نه به دار آويختند، بلكه كار بر آنان مشتبه شد (و كسى شبيه به او را كشتند) و كسانى كه درباره‏ى عيسى اختلاف كردند خود در شك بودند و جز پيروى از گمان، هيچ يك به گفته‏ى خود علم نداشتند و به يقين او را نكشته‏اند. بلكه خداوند او را به سوى خود بالا برد و خداوند عزيز و حكيم است.
 

 حضرت عيسى هم تولّدش، هم رفتنش از ميان مردم بطور غير طبيعى بود. عروج كرد تا ذخيره‏اى براى آينده باشد.
 برخى عوامل و نشانه‏هاى كشته نشدن و مشتبه شدن امر و به دار آويختن شخصى ديگر به جاى حضرت عيسى از اين قرار است:
 1. مأموران دستگير كننده، رومى و غريب بودند وعيسى‏عليه السلام را نمى‏شناختند. احتمالاً كسى كه بناى خيانت داشت و با گرفتن پول، عيسى را به مخالفان معرفى كرد، خود به شكل حضرت تبديل شد و گرفتار گشت.(132)
 2. اقدام براى دستگيرى عيسى، شبانه بود.
 3. شخص دستگير شده، از خداوند شكايت كرد. كه اين شكايت با مقام نبوّت سازگار نيست.
 4. همه انجيل‏هاى مسيحيان كه فدا شدن عيسى وبه دارآويختن او را با آب وتاب نقل كرده‏اند، سالها پس از عيسى نوشته شده وامكان خطا در آنها بسيار است.
 5. گروه‏هايى از مسيحيان مسأله صليب را قبول ندارند و در اناجيل هم تناقضاتى است كه موضوع را مبهم مى‏كند.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 88
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 43 دقیقه قبل
    

قرآن و احترام مكان‏هاى مقدّس

وَرَفَعْنَا فَوْقَهُمُ الطُّورَ بِمِيثَاقِهِمْ وَقُلْنَا لَهُمْ ادْخُلُواْ الْبَابَ سُجَّداً وَ قُلْنَا لَهُمْ لَا تَعْدُواْ فِى السَّبْتِ وَأَخَذْنَا مِنْهُمْ مِيثَاقاً غَلِيظاً   (نساء، 154)
 ما كوه طور را به خاطر پيمان گرفتن از آنان (بنى‏اسرائيل) بالاى سرشان قرار داديم و به ايشان گفتيم: سجده‏كنان از آن در وارد شويد و به آنان گفتيم: در روز شنبه (به احكام خدا) تعدّى نكنيد و از آنان پيمانى محكم گرفتيم.
 
 در قرآن براى احترام به مكان‏هاى مقدّس، آداب و شرايط ويژه‏اى بيان شده است، از جمله:
 الف. چگونگى ورود: «ادخلوا الباب سجّدا»
 ب. ورود به سرزمين طور: «فاخلع نعليك»(127)
 ج. در مورد خانه‏هاى پيامبر: «لاتدخلوا بيوت النبى حتّى يؤذن لكم»(128)
 د. درباره‏ى مساجد: «خذوا زينتكم عند كل مسجد»(129)
 ه. درباره‏ى مسجد الحرام: «فلايقربوا المسجد الحرام»(130)
 و. درباره‏ى كعبه: «طهّرا بيتى»(131)
 و آداب ديگرى كه نسبت به مساجد در كتب فقهى و منابع حديثى آمده است.
 مشابه اين آيه، در سوره‏ى بقره آيات 63 و93 ونيز اعراف آيه‏ى 171 آمده است.

 127) طه، 12.
128) احزاب، 53.
129) اعراف، 31.
130) توبه، 28.
131) بقره، 125.

باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 73
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 43 دقیقه قبل
    

ممنوعيّت افشاى عيوب

 لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعاً عَلِيماً   (نساء، 148)
 خداوند، آشكار كردن گفتار بد را دوست نمى‏دارد، مگر از كسى كه به او ستم شده باشد و خداوند، شنواى داناست.

  افشاى زشتى‏ها را بارها قرآن منع كرده واز گناهان كبيره شمرده و وعده عذاب داده است.
 از جمله آيه 19 سوره نور كه علاقه به افشاى زشتى‏هاى مؤمنان را گناه مى‏داند: «انّ الذين يحبّون ان‏تشيع الفاحشة فى‏الّذين آمنوالهم عذاب‏اليم فى‏الدنيا والاخرة»
 آنچه حرام است، افشاى عيوب مردم در برابر ديگران است، نه بازگويى عيوب افراد به خود آنان. چون پيامبر خداصلى الله عليه وآله فرموده است: مؤمن، آيينه‏ى مؤمن است.(125)
 امام صادق‏عليه السلام درباره‏ى اين آيه فرمودند: كسى كه افرادى را مهمان كند، ولى از آنان به صورت ناشايست پذيرائى كند، از كسانى است كه ستم كرده و بر مهمان باكى نيست كه درباره او چيزى بگويند.(126)


125) بحار، ج‏74، ص‏233.
126) وسائل، ج‏12، ص 289.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 68
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 43 دقیقه قبل
    

نشانه‏هاى منافق

 إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى يُرَآءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلاً   (نساء، 142)
 همانا منافقان با خدا مكر و حيله مى‏كنند در حالى كه خداوند (به كيفر عملشان) با آنان مكر مى‏كند. و هرگاه به نماز برخيزند با كسالت برخيزند، آن هم براى خودنمايى به مردم و خدا را جز اندكى ياد نمى‏كنند.
 

 منافق، كسى است كه در ظاهر احكام دينى را به جاى مى‏آورد، امّا انگيزه‏هاى او الهى نيست. نماز مى‏خواند، امّا از روى رياكارى، كسالت و غفلت.
 او گمان مى‏كند با اين روش خدا را فريب مى‏دهد، در حالى كه نمى‏داند خودش را فريب داده و خداوند به نيّت و درون او آگاه است و جزاى فريبكارى او را مى‏دهد.
 امام رضا عليه السلام مى‏فرمايد: چون خداوند، جزاى خدعه آنان را مى‏دهد، به اين كيفر الهى، خدعه گفته مى‏شود.(123)
 پيامبرصلى الله عليه وآله فرمودند: آنان كه نماز را به آخر وقت مى‏اندازند و فشرده مى‏خوانند، نماز منافقان را انجام مى‏دهند.(124)


123) تفسير نورالثقلين.
124) تفسير درّالمنثور، ج‏2، ص‏237.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 135
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 43 دقیقه قبل
    

ارزش ايمان همراه عمل

 وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيراً
    (نساء، 124)
 و هر كس كارهاى شايسته انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، در حالى كه مؤمن باشد پس آنان به بهشت وارد مى‏شوند و كمترين ستمى به آنان نمى‏شود.
 

 عامل ورود به بهشت، ايمان و عمل صالح است، نه نژاد و ادّعا و آرزو و همه‏ى نژادها، رنگ‏ها، ملل و طبقات، در بهره‏گيرى از لطف خدا يكسانند. «من يعمل»
 با انجام قسمتى از كارهاى صالح، به بهشت اميد داشته باشيد. چون كمال بى‏نهايت است و قدرت كسب انسان محدود. «من الصالحات»
 زن و مرد، در رسيدن به كمالات معنوى برابرند. «من ذكر و أنثى» بر خلاف اعتقادات گروهى از يهود و مسيحيان.(121)
 ايمان، شرط قبولى اعمال است و خدمات انسان‏هاى بى‏ايمان، در همين دنيا جبران مى‏شود و ارزش اخروى ندارد.(122) اما جزاى مؤمنِ نيكوكار بهشت است.
 كلمه‏ى «نقير» از نوك‏زدن گرفته شده و به گودى هسته‏ى خرما كه گويا نوك خورده است، گفته مى‏شود. بنابراين كارهاى نيك، گرچه اندك باشد ارزش دارد. «ولايظلمون نقيراً»


121) تفسير فرقان.
122) تفسير الميزان.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 75
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 44 دقیقه قبل
    

راههاى فريب شيطان

 يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيطَانُ إِلَّا غُرُوراً
    (نساء، 120)
 (شيطان) به آنان وعده مى‏دهد و ايشان را در آرزو مى‏افكند و شيطان جز فريب، وعده‏اى به آنان نمى‏دهد.
 

 وقتى آيه‏ى 135 آل‏عمران در مورد بخشايش گناهان از سوى خداوند نازل شد، ابليس با فريادى يارانش را جمع كرد و گفت: با توبه‏ى انسان، همه‏ى زحمات ما ناكام مى‏شود. هر يك سخنى گفتند.
 يكى از شياطين گفت: هر گاه كسى تصميم به توبه گرفت، او را گرفتار آرزوها و وعده‏ها مى‏كنم تا توبه را به تأخير اندازد. ابليس راضى شد.(119)
 هم خدا و هم شيطان وعده داده‏اند، ولى وعده‏ى الهى راست، «و لن‏يخلف الله وعده»(120) و وعده‏هاى شيطان جز دروغ و فريب چيز ديگرى نيست. «و ما يعدهم الشيطان الاّ غروراً»


119) تفسير صافى.
120) حج، 47.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 64
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 44 دقیقه قبل
    

فراريان از جبهه و جهاد

 لَا يَسْتَوِى الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِى الضَّرَرِ وَ الْمُجَاهِدُونَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلّاً وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ  عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً   (نساء، 95)
 مؤمنانى كه بدون عذر و ضرر (مثل بيمارى و معلوليّت) از جهاد بازنشسته‏اند، با مجاهدانى كه با اموال و جانهاى خويش در راه خدا جهاد مى‏كنند، يكسان نيستند. خداوند، جهادگران با اموال و جانشان را بر وانشستگان (از جنگ) به درجه‏اى برترى داده است. خداوند همه مؤمنان را وعده‏ى (پاداش) نيك‏تر داده است، ولى خداوند مجاهدان را بر وانشستگان، با پاداش بزرگى برترى داده است.
 

  كسانى كه به جبهه‏ى جهاد نمى‏روند، چند گروهند: منافقان بى‏ايمان، مسلمانان ترسو، رفاه‏طلبان، شكّاكان، بى‏همّتان كه مى‏گويند: با مال و بيان و قلم و دعا، رزمندگان را دعا و حمايت مى‏كنيم، و جهاد، براى ما واجب عينى نيست.
 اين آيه، به اين گروه آخر مربوط مى‏شود و از آنان انتقاد مى‏كند. زيرا گروه‏هاى ديگر در موارد متعدّد به شدّت مورد انتقاد قرار گرفته‏اند و هيچ‏گونه مقام و درجه‏اى ندارند تا مجاهدان يك درجه بالاتر از آنان باشند.
 در روايات آمده است، كسانى كه به خاطر بيمارى نمى‏توانند بجنگند ولى دلشان همراه رزمندگان است، با آنان در ثواب جهاد برابرند.(118)
 البته آيه مربوط به واجب كفايى است و اگر جهاد واجب عينى بود، از قاعدان به عنوان متخلّف ياد مى‏شد.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 102
     درج شده در 2147 روز و 23 ساعت و 44 دقیقه قبل
    

گناه قتل عمد

 وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُّتَعَمِّداً فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً  (نساء، 93)
 و هر كس به عمد مؤمنى را بكشد پس كيفرش دوزخ است كه هميشه در آن خواهد بود، و خداوند بر او غضب و لعنت كرده و براى او عذابى بزرگ آماده ساخته است.
 

 «تعمّد» از «عمود» است واز آنجا كه ستون كارها نيّت است، به كارى كه با انگيزه‏ى قبلى باشد، عمدى گويند.
 در روايات متعدّدى به بزرگى گناه قتل عمد تصريح شده، از جمله:
 1. در قيامت، قتل بى‏گناهان اوّلين مسأله‏اى است كه از آن سؤال مى‏شود.
 2. ياغى‏ترين افراد، كسى است كه انسانى را بكشد يا كتك بزند.
 3. علاوه بر گناه قتل، گناهان مقتول هم به دوش قاتل مى‏افتد.
 4. اگر اهل آسمان و زمين در قتل مؤمنى شريك شوند، همه عذاب مى‏شوند.
 5. اگر همه‏ى دنيا فنا شود، آسان‏تر از قتل يك بى‏گناه است.(117)


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.