مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
امر به معروف و نهی از منکر
آشپزی به سبک تبیان
عکس و عکاسی مقالات
لینکستان وب سایت های مفید
احادیث حضرت محمد
همایش سراسری لبیک یا حسین
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
فعالان ثبت مطلب این ماه
فعالان ارسال دعوتنامه این ماه
ارسال دعوتنامه


آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟



 

دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 47
     درج شده در 1105 روز و 9 ساعت و 44 دقیقه قبل
    
تجليل از سازنده سرود «خميني اي امام»
جام جم آنلاين: مراسم تجليل از سيدحميد شاهنگيان، سازنده سرودهاي ملي «خميني اي امام»، «برخيزيد اي شهيدان راه خدا» و... در ايام دهه فجر برگزار مي‌شود.

حسين دلاوري، مدير خانه سرود انقلاب اسلامي به فارس گفت: مراسم تجليل از سيدحميد شاهنگيان، سازنده سرودهاي ملي «خميني اي امام»، «برخيزيد اي شهيدان راه خدا» و... در ايام دهه فجر در موسسه هنري رسانه‌اي اوج برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين مراسم افرادي كه در خواندن اين سرود با شاهنگيان همراهي داشته‌اند هم حضور خواهند داشت و اين سرود به همراهي گروهي از جوانان نسل جديد دوباره اجرا خواهد شد.

سيدحميد شاهنگيان، از اولين آهنگسازان سرودهاي انقلابي است كه پيش از انقلاب كار خود را آغاز كرد. وي فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد مديريت از دانشگاه شيكاگوست، اما به طور ذوقي و بنابر احساس دروني و ضرورت ايجاد سرود براي وحدت بخشيدن به حركت‌هاي مردمي در انقلاب به ساختن سرود پرداخته است.

شاهنگيان سازنده سرود ملي خميني اي امام، برخيزيد اي شهيدان راه خدا، زنداني، برخيزيم در هواي آزادي، نصر من‌الله، 17 شهريور، 13 آبان، بپا خيزيد، سرباز، انقلاب اسلامي است.



باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 48
     درج شده در 1105 روز و 11 ساعت و 27 دقیقه قبل
    

در درگیری با اشرار صورت گرفت ؛

به شهادت رسیدن یک مامور نیروی انتظامی و کشف 380 کیلو مواد افیونی

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت استان کرمان با اشاره درگیری امروز پلیس با اشرار مسلح گفت: در این درگیری 380 کیلو مرفین و تریاک بدست آمد.


 باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس نوشت: سرهنگ عباس ابراهیمی با اعلام این خبر گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت استان کرمان در راستای مبارزه بی امان با اشرار و قاچاقچیان مسلح ‏، محور های مواصلاتی را تحت کنترل قرار دادند.


وی بیان کرد: ماموران گشت نامحسوس پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان جیرفت ظهر امروز هنگام گشت زنی در محور جیرفت - دلفارد - راین به یکدستگاه خودروی عبوری مشکوک و اقدام به متوقف کردن خودرو کردند.


فرمانده انتظامی جیرفت خاطر نشان کرد: سرنشینان این خودروی وانت پس از متوقف شدن یکباره با ماموران انتظامی درگیر شده و از صحنه متواری شدند.


در این درگیری یکنفر از نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.


ماموران انتظامی از یکدستگاه وانت اشرار مسلح 260 کیلو گرم مرفین و 120 کیلو گرم تریاک کشف کردند.


عملیات پلیس برای دستگیری اشرار مسلح در منظقه درگیری ادامه دارد.


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 39
     درج شده در 1105 روز و 11 ساعت و 28 دقیقه قبل
    

نقد «آرگو»، «۳۰۰» و «پرسپولیس» در شبکه نمایش

 شبکه نمایش سیما قصد دارد فیلم‌های ضد ایرانی «آرگو»،«۳۰۰» و «پرسپولیس» را نقد و بررسی کند.

 به نقل از فارس، پس از گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با «علی دارابی» (معاون سیما) درباره نقد و بررسی فیلم ضدایرانی آرگو در شبکه نمایش، مدیرکل روابط عمومی کل سازمان صداوسیما خبر از نقد دو فیلم ضد ایرانی دیگر (300 و پرسپولیس) خبر داد.

محمدتقی سهرابی افزود: شبکه نمایش سیما در حال تدارک برنامه‌ای تحت عنوان «چشم‌بندان» است که در آن به اهداف پشت پرده‌ نظام تبلیغاتی و رسانه‌‌ای غرب برای استیلا بر افکار عمومی جهانیان می‌پردازد. در این برنامه فیلم‌های «300»، «پرسپولیس» و «آرگو» با حضور صاحب‌نظران سینما و کارشناسان رسانه نقد و بررسی می‌شود.

وی اظهارداشت: اطلاعات دریافتی ما از گروه تولید برنامه‌های شبکه نمایش حاکی است برنامه «چشم‌بندان» پس از دهه فجر از 23 بهمن در روزهای فرد ساعت 22:40تا 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود و تکرار آن در روز بعد ساعات 8:40 خواهد بود. این برنامه همچنین در ساعت 16:40بازپخش می‌شود.

«آرگو» یک فیلم ضد ایرانی است که در آن تلاش چند مامور خارجی برای فرار از ایران روایت می‌شود.


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 25
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 41 دقیقه قبل
    
نه گفتن به 'پروانه' ممکن نبود














حامد کمیلی بازیگر نقش اصلی سریال 'پروانه' که ویژه دهه فجر امسال ساخته می شود با تأکید بر اینکه سیاسی خطاب کردن این سریال کوچک ترین نگاهی است که می توان به آن داشت، این کار را متفاوت ترین درام عاشقانه تلویزیون و حتی سینما خواند.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








حامد کمیلی بازیگر نقش اصلی سریال 'پروانه' که ویژه دهه فجر امسال ساخته می شود با تأکید بر اینکه سیاسی خطاب کردن این سریال کوچک ترین نگاهی است که می توان به آن داشت، این کار را متفاوت ترین درام عاشقانه تلویزیون و حتی سینما خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کمیلی در سریال 'پروانه' به کارگردانی جلیل سامان نقش اول را ایفا می کند. مردی به نام امیر که در دهه ۵۰ زندگی می کند و اتفاقاتی زندگی اش را دچار تغییر و تحولات فراوانی می کند.

کمیلی بازیگری است که با سریال 'اغما' به کارگردانی سیروس مقدم در رمضان سال ۸۶ چهره شد و همان سال در آثار دیگری نیز حضور پیدا کرد. گرچه بعد از آن بیشتر شاهد حضور کمیلی در سینما بودیم. حضوری که با فیلم سینمایی 'تردید' آغاز شد و با 'پسر آدم، دختر حوا' ادامه پیدا کرد.

با این بازیگر جوان که همزمان با سریال 'پروانه'، فیلم سینمایی 'زیباتر از زندگی' در نقش شهید علم الهدی را نیز در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت، در روزی که عوامل مشغول تصویربرداری یکی از صحنه های داخلی حوالی هفت تیر بودند، گپی زدیم.

خبرگزاری مهر گروه فرهنگ و هنر: پس از مدت ها دوری از تلویزیون و حضور در فیلم های سینمایی، چه شد که تصمیم گرفتید با 'پروانه' به تلویزیون برگردید؟

حامد کمیلی، بازیگر: با توجه به شرایط فعلی سینما از یک جایی تصمیم گرفتم سعی کنم روی انتخاب هایم تمرکز بیشتری داشته باشم. البته من امسال فیلم سینمایی 'زیباتر از زندگی' به کارگردانی انسیه شاه حسینی را در جشنواره فیلم فجر دارم و بعد از آن کار برنامه ای نداشتم.

در واقع فیلمنامه خوبی وجود نداشت. اما بعد از خواندن سریال جلیل سامان، نه گفتن به این فیلمنامه کار سختی بود. با اینکه اصلا در برنامه ام کار در تلویزیون وجود نداشت اما 'پروانه' از آن قصه هایی بود که جای بازی زیادی داشت و برای من هم جذابیت داشت و احساس کردم که می توانم در آن کار کنم. در واقع دوست داشتم حتما این اتفاق بیفتد. منصور سهراب پور که از قبل او را می شناختم نیز تیم حرفه ای دور هم جمع کرده بود بنابراین ترکیب عواملی چون فیلمنامه خوب و عوامل حرفه ای مقابل و پشت دوربین مرا به حضور در سریال ترغیب کرد.

*'ارمغان تاریکی' سریال قبلی سامان چه، آن را دیده بودید؟

بله کار محترمی بود. من زمان پخش سریال درگیر فیلمبرداری بودم. این شد که بعدها از سامان سریال را گرفتم و یک بار دیگر با دقت آن را دیدم. چون می خواستم با نگاه او بیشتر آشنا شوم. به هر حال فیلمنامه ای که این روزها در حال ساختش هستیم یکی از متفاوت ترین درام های عاشقانه ای است که تا به امروز در تلویزیون و حتی سینما کار شده است.

*این تفاوت ها خود را در چه عناصری نشان می دهد؟

فیلمنامه نگاه متفاوت و خاصی دارد. بسترسازی و شخصیت پردازی های بسیار خوبی در آن اتفاق افتاده است و جای کار دارد. بنابراین نه گفتن به این فیلمنامه کار سختی بود. این عوامل دست به دست هم داد تا در این سریال حضور پیدا کنم.

* درباره فضای سریال هم حرف بزنیم. به ویژه که قرار است سریال در دهه فجر پخش شود و نگاه مناسبتی و سفارشی بودن به آن وجود دارد.

این کار اصلا مناسبتی نیست. این را می توانید از تیم بازیگری یا عوامل پشت دوربین بفهمید. مردم زمانی که سریال را ببینند قضاوت بهتری خواهند داشت. این قصه در بستر اتفاقاتی می گذرد که نمی شود تحت هیچ شرایطی به آن سیاسی گفت. معتقدم زمانی که مخاطب این درام عاشقانه را ببیند با من هم نظر می شود. صرفا یک سری بایدهایی در قصه است که در بستر تاریخی ای که قصه روایت می شود وجود دارد و شرایط این را می طلبیده است.

* پس بیش از آنکه منتظر فیلمنامه ای سیاسی باشیم با اثری عاشقانه طرف هستیم.

دقیقا. سیاسی خطاب کردن این فیلمنامه کوچک ترین نگاهی است که می توان به آن داشت. قضاوت درباره کار را باید به بعد از پخش آن موکول کرد. برای همین است که از گفتگوی پیش از پخش پرهیز می کنم. تنها می توانم این مژده را بدهم که تماشاگر با یک کار متفاوت روبرو خواهد شد.

* تا پخش این سریال از شبکه سه در دهه فجر فقط چند روز باقیمانده است و پس از پخش آن می توان قضاوت درست تری درباره آن داشت.

بله. من هم ترجیح می دهم پیش از پخش بیش از این درباره 'پروانه' و نقش ام صحبت نکنم.

گفتگو از مریم عرفانیان



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








مصاحبه : خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 31
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 45 دقیقه قبل
    
ایوب آقاخانی از اولین تجربه ی بازی اش در یک سریال تلویزیونی گفت














ایوب آقاخانی از اولین تجربه ی بازی اش در یک سریال تلویزیونی گفت و گفت: «داوران» مرتفع ترین و بهترین تجربه ی تلویزیونی ام تا به امروز است.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








ایوب آقاخانی از اولین تجربه ی بازی اش در یک سریال تلویزیونی گفت و گفت: «داوران» مرتفع ترین و بهترین تجربه ی تلویزیونی ام تا به امروز است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر و رادیو درباره ی ایفای نقش در سریال «داوران» به کارگردانی احمد امینی که برای پخش از شبکه سه سیما آماده می شود، گفت: با توجه به اولین تجربه ی ایفای نقشم در یک سریال تلویزیونی، فکر می کنم «داوران» یکی از مرتفع ترین و بهترین تجربه های تلویزیونی ام تا به امروز باشد.

آقاخانی که پیش تر بازی در چند فیلم تلویزیونی را در کارنامه ی کاری اش ثبت کرده است، خاطرنشان کرد: سریال «داوران» ششمین اثر تلویزیونی ام در حوزه بازیگری و اولین تجربه ی سریالی ام است، پیش از ایفای نقش در «داوران» در چندین تله فیلم و تله تئاتر ایفای نقش کرده ام و در اینجا باید بگویم که بازی در فیلم و سریال، به لحاظ سختی و جنس برخورد یک بازیگر، تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما آنچه که از دیدگاه خودم قابل بیان است این است که فکر می کنم بازی در «داوران» به عنوان یک مجموعه تلویزیونی یکی از بهترین تجربه ها ی تلویزیونی ام تاکنون باشد.

وی با تاکید بر این که تجربه همکاری در کنار عوامل سریال «داوران» برایش خوشایند و شانس بزرگی بوده است، اظهار کرد: حضور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این مجموعه موجب ارتقای برخورد حرفه ای ام نسبت به تجربه های پیشینم در تلویزیون شد و برایم شانس بزرگی بود که در کنار سعید شاهسواری (تهیه کننده) و احمد امینی (کارگردان) و بیژن میرباقری همکاری داشته باشم و امکان رشد در بازیگری در تلویزیون را پیدا کنم.

هم چنین او با ابراز خوشحالی از ایفای نقش در سریال «داوران»، انتخاب فیلمنامه ی خوب و حرفه یی را دلیل تولید یک اثر فاخر دانست و افزود: پیش از این هم که در چندین فیلم تلویزیونی به عنوان بازیگر همکاری داشتم، همه چیز فقط به فیلمنامه مربوط می شد، چرا که معتقدم فیلمنامه ی خوب و حرفه یی است که باعث تولید آثار فاخر می شود. درباره ی سریال «داوران» هم باید بگویم که فکر می کنم تهیه کننده، کارگردان و نویسنده اثر برای این کار، معقول و به جا هستند و هر سه آنها برایم قابل احترام هستند.

آقاخانی در ادامه درباره ی آخرین وضعیت «داوران» توضیح داد: این کار قرار است در شش قسمت پخش شود و فکر می کنم به احتمال قوی بعد از ایام دهه ی فجر به روی آنتن برود، چرا که مناسبتی نیست.

این بازیگر تئاتر، رادیو و تلویزیون با اشاره به نقش خود در سریال «داوران» یادآور شد: در این مجموعه نقش وکیلی را بازی می کنم که به همراه برادر و خواهر وکیل خود خانواده «داوران» را تشکیل می دهند، در واقع خانواده داوران در مواجه با پرونده های حقوقی همیشه تعصب خاصی دارند و سعی می کنند عقاید خود را حفظ کنند.

آقاخانی در پایان گفت وگوی خود به ایسنا گفت: در سریال «داوران» به همراه مسعود رایگان و پریوش نظریه که از نقش های اصلی این مجموعه هستند، ایفای نقش دارم. در این سریال به فراخور داستان، بازیگران به شکل مهمان وارد سریال و سپس خارج می شوند.

به گزارش ایسنا: ایوب آقاخانی، کارگردان و بازیگر رادیو و تئاتر تاکنون نمایش های رادیویی بسیاری را کارگردانی کرده است. وی علاوه بر کارگردانی نمایش های رادیویی، کارگردانی برنامه «دیالوگ» رادیو نمایش را نیز عهده دار است. او تاکنون در چند فیلم تلویزیونی چون «حق سکوت»، «پنجره»، «ترمه زمستانی»، «شب تلخ» و ... به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده است و اکنون اولین تجربه ی بازیگری در سریال تلویزیونی اش را با عنوان «داوران» به ثبت می رساند.



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








گزارش : خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 36
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 47 دقیقه قبل
    
آی فیلم امسال هم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را پخش می کند














مدیر شبکه ی آی فیلم درباره ی پخش زنده ی مراسم اختتامیه ی جشنواره فیلم فجر از این شبکه اعلام کرد: پخش اختتامیه ی جشنواره از آی فیلم قطعی است، اما زنده بودن یا نبودن این برنامه، در دست بررسی است.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








مدیر شبکه ی آی فیلم درباره ی پخش زنده ی مراسم اختتامیه ی جشنواره فیلم فجر از این شبکه اعلام کرد: پخش اختتامیه ی جشنواره از آی فیلم قطعی است، اما زنده بودن یا نبودن این برنامه، در دست بررسی است.

دکتر محمد حاتمی گفت: شبکه آی فیلم در پنج قاره پخش می شود و مخاطبان زیادی به پخش اختتامیه ی جشنواره فیلم فجر تاکید دارند؛ به همین خاطر آی فیلم امسال هم مانند سال گذشته اختتامیه ی این جشنواره را پخش می کند اما اینکه زنده باشد یا خیر در دست بررسی است؛ چرا که معمولا اختتامیه سه الی چهار ساعت زمان می برد و ممکن است مخاطبان خیلی ان را دنبال نکنند.

وی افزود: اگر مراسم اختتامیه ی جشنواره فیلم فجر از شبکه آی فیلم به شکل زنده پخش نشود، حتما قسمت های برگزیده آن در باکس یکی، دو ساعته از این شبکه برای علاقه مندان به روی آنتن می رود.

همچنین او درباره ی عملکرد شبکه آی فیلم در خلال جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: برنامه هایمان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و

باید بگویم که حجم مناسبی را برای شرکت در این جشنواره در نظر گرفتیم.

حاتمی در عین حال گفت: برای جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به سال گذشته آثار زیادی از فیلم های سینمایی و سریال های پخش شده ی آی فیلم را در نظر گرفتیم؛ ضمن اینکه از ۱۲ بهمن که جشنواره آغاز می شود ما هر شب با نگاهی بین المللی، آثار شرکت کننده، رویدادهای مهم و همچنین حواشی پیش آمده در جشنواره را برای بینندگان تشریح می کنیم.

وی تاکید کرد: در شبکه آی فیلم نمادها باید بیشتر تعریف شوند چرا که ذهن مخاطبان خارجی در ارتباط با آثار ایرانی مربوط به جشنواره خالی است؛ بنابراین ما باید با توضیحات بیشتر آنها را با آثار راه یافته به جشنواره آشنا کنیم. در این راستا از زمان برگزاری جشنواره فجر به مدت ۱۰ شب، گزارش هایمان را ارائه می دهیم.

مدیر آی فیلم در ادامه خطاب به مخاطبان خارجی که قرار است در جشنواره ی فیلم فجر با آثار آی فیلم آشنا شوند، توضیح داد: با برگزاری جشنواره فیلم فجر ما هم در بازار فروش غرفه خواهیم داشت. امسال نیز همانند سال گذشته حضور موثری در جشنواره فیلم فجر خواهیم داشت و آثار سینمایی و تلویزیون مان را از طریق پکیج هایی که آماده کرده ایم، به علاقمندان ارائه می کنیم. ما آثارمان را به مراجعه کنندگان نمی فروشیم بلکه فقط آن ها را با برنامه های آی فیلم آشنا می کنیم. فکر می کنم این اقدام موجب رونق فروش آثار تلویزیونی و سینمایی ایران شود.

حاتمی در پایان درباره ی میزان استقبال مخاطبان از زبان عربی شبکه آی فیلم به ایسنا گفت: از زمانی که این شبکه پخش زبان عربی اش را آغاز کرده، میزان درخواست خرید و پخش فیلم و سریال های ایرانی در شبکه های عربی به صورت چشمگیری افزایش یافته است، چراکه دوبله در انتقال احساس و عاطفه نسبت به زیرنویس قدرت بیشتری دارد و با توجه به سطح بالای دوبله در آی فیلم در برخی موارد مخاطبان باید حجم زیادی از سریال را تماشا کنند تا متوجه شوند که عربی نیست به دلیل اینکه بیشتر از روی نمادهایی مثل چادر، آثار عربی و ایرانی متمایز می شوند.



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 39
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 49 دقیقه قبل
    
عظیمی: استعفای زندباف پذیرفته شده














معاونت فعالیت های سازمان سینمایی اعلام کرد، حسین زندباف نزدیک به دو ماه است که از ریاست هیات ساماندهی صنوف استعفا داده و این استعفا مورد پذیرش نیز قرار گرفته است.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








معاونت فعالیت های سازمان سینمایی اعلام کرد، حسین زندباف نزدیک به دو ماه است که از ریاست هیات ساماندهی صنوف استعفا داده و این استعفا مورد پذیرش نیز قرار گرفته است.

مهدی عظیمی با تقدیر از زحمات زندباف در کمیته ساماندهی صنوف گفت: فعالیت های هیات توسط سعید الهی، مدیر اجرایی آن ادامه دارد و طبق وظایفی که واگذار شده، امور پیگیری می شود.

وی افزود: البته با تشکیل سازمان سینمایی مسؤولیت کمیته ی ساماندهی صنوف به معاونت فعالیت ها سپرده شد و کارها به روال گذشته در حال پیگیری است.



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 30
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 50 دقیقه قبل
    
هالیوود «آرگو» را یک قدم دیگر به اسکار نزدیک تر کرد














جشنواره فیلم «سانتا باربارا» جایزه افتخاری خود را به فیلم «آرگو» داد تا «بن افلک» در عین ناباوری خود را به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم نزدیک تر ببیند.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








جشنواره فیلم «سانتا باربارا» جایزه افتخاری خود را به فیلم «آرگو» داد تا «بن افلک» در عین ناباوری خود را به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم نزدیک تر ببیند.

شب گذشته «بن افلک» در حضور دو هزار تماشاگر سالن «آلینگتن» جایزه «استاد معاصر» جشنواره «سانتا باربارا» را به فاصله کمتر از یک ماه تا مراسم اسکار دریافت کرد تا مقدمات خلق یک شگفتی و اعطای جایزه اسکار به فیلم تحریف شده «آرگو» به تدریج مهیا شود.

فیلم «آرگو» در حالی چشم به جایزه اسکار دوخته است که به دلیل ایجاد تحریفات تاریخی و اتخاذ دیدگاه ضدایرانی منتقدین فراوانی دارد و نامزد نشدن آن در بخش بهترین کارگردانی اسکار خود گویای برخی واقعیات است.

باید منتظر ماند و دید آیا پس از ۸۰ سال، یک فیلم در سطح «آرگو» می تواند بدون کسب نامزدی بهترین کارگردانی اسکار، جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند.

اعطای جایزه اسکار به «آرگو» به معنی نادیده گرفتن فیلم هایی به مراتب قدرتمندتر و خوش ساخت تر با فیلمنامه ای باورپذیر چون «لینکلن»، «جانگوی آزاد شده»، «عشق» و «کتابچه بارقه امید» است.

البته جوایز انجمن تهیه کنندگان آمریکا که به زودی برگزار می شود معمولا پیش بینی کننده خوبی برای اسکار است و کسب جایزه بهترین فیلم انجمن تهیه کنندگان آمریکا شانس کسب اسکار را برای «آرگو» و «افلک» دو چندان می کند.

فیلم های «قفسه درد»(۲۰۰۹) و «سخنرانی پادشاه»(۲۰۱۰) نیز پیش از کسب اسکار، جایزه بهترین فیلم انجمن تهیه کنندگان آمریکا را کسب کرده بودند. با این تفاوت که این دو فیلم همانند «آرگو» موفق به کسب جایزه گلدن گلوب و انجمن منتقدین آمریکا نشده بودند.

«مت دیمون»، بازیگر سرشناس هالیوودی که دوست قدیمی «ین افلک» محسوب می شود پس از اعطای جایزه «استاد معاصر» جشنواره سانتا باربارا به «افلک» گفت، اگر «آرگو» جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کند، هیچکس متعجب نخواهد شد!

در شرایط کنونی به نظر می رسد هالیوود قصد دارد با اعطای جوایز گوناگون به فیلم معمولی «آرگو» این فیلم را تا سطح فیلم های برتر سینمایی بالا بکشد تا در صورت اهدای جایزه اسکار به این فیلم سیاسی و ضد تاریخی، با انتقادات کمتری از سوی سینماگران و منتقدینی مواجه شود که به خوبی تفاوت های یک فیلم معمولی و بعضا ضعیف را با یک فیلم خوب و قابل تقدیر می دانند.



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 31
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 51 دقیقه قبل
    
نگاهی به بهترین فیلم جشنواره فجر امسال


می خواهیم شما را با چهارمین ساخته بهرام توکلی که امسال یکی از امیدهای سیمرغ در بخش های مختلف است آشنا کنیم. این شما و این «آسمان زرد کم عمق».

























حالا دیگر برای سینما دوستان و علاقه مندان به آثار مطرح در سینمای ایران شرایط به گونه ای رقم خورده است که به محض اینکه بهرام توکلی فیلمی می سازد همه دوست دارند از جزئیات آن پیش از اکران و نمایشش مطلع شوند.

در ادامه می خواهیم شما را با چهارمین ساخته بهرام توکلی که امسال یکی از امیدهای سیمرغ در بخش های مختلف است آشنا کنیم. این شما و این «آسمان زرد کم عمق».

«آسمان زرد کم عمق» چهارمین فیلم بلند سینمایی بهرام توکلی است. او پیش از این ساخته های تحسین برانگیزی همچون «پابرهنه در بهشت»، «پرسه در مه» و «اینجا بدون من» را در کارنامه داشته است.

این فیلم تا الان سه بار نامش تغییر کرده است. ابتدا قرار بود «هوای عالی و آفتابی برای سه روز آینده» نام داشته باشد بعد به «احتمال معکوس» تغییر یافت و در آخر عنوان «آسمان زرد کم عمق» انتخاب نهایی بهرام توکلی شد.

فیلمبرداری این فیلم از ۲۰ اسفند سال ۹۰ در محله دزاشیب تهران آغاز و تا هفته اول اردیبهشت ماه ۹۱ ادامه پیدا کرد.

«آسمان زرد کم عمق» به گفته بهرام توکلی جزو فیلم های تک لوکیشن جشنواره سی و یکم محسوب می شود. بد نیست بدانید که تنها لوکیشن این فیلم در خانه ای است که ابتدا مخروبه و قرار بوده که صاحبانش آن را خراب کنند اما این خانه توجه توکلی و گروه تولیدش را جلب کرد و در نهایت با صاحبان آن به توافق رسیدند که مدتی این اقدام را به تعویق بیندازند.

همین اتفاقی هم افتاد و با همکاری امیرحسین حداد؛ طراح صحنه و لباس این فیلم خانه مورد نظر که در ابتدا مخروبه بوده شمایل دیگری پیدا می کند و تنها لوکیشن «آسمان زرد کم عمق» می شود. قطعا این خانه تنها به عنوان یک لوکیشن باقی نخواهد ماند و توکلی که نشان داده می تواند از اشیای فیلمش هم در راستای فیلمنامه بازی بگیرد با این خانه مخروبه هم جور دیگری کنار آمده است. سکانس پایانی این فیلم در مرزن آباد فیلمبرداری شد. این را هم باید اضافه کرد که فیلمبرداری این اثر تقریبا ۵۰ جلسه طول کشیده است.

بهرام توکلی پیش از آغاز جشنواره سی ام در پی دریافت پروانه ساخت فیلم جدیدش بود تا بتواند آن را قبل از شروع سال جدید جلوی دوربین ببرد. او که ابتدا پروانه ساخت فیلمنامه «۹۱۳۰ روز» را در اداره نظارت و ارزشیابی گرفته بود، به یکباره با مخالفت معاونت ارشاد با ساخت این فیلم روبرو شد. البته در آن زمان مشخص نشد چرا با پروانه ساخت جدیدترین فیلم توکلی مخالفت شده اما بعدها شنیده شد که به دلیل مضمون اجتماعی صریح فیلم و به خصوص برخی از کنایه های سیاسی موجود در این فیلمنامه اداره نظارت و همچنین معاونت سینمایی بهتر دیده اند برای خودشان دردسر درست نکنند. «۹۱۳۰ روز» قرار بود به تهیه کنندگی مسعود جعفری جوزانی ساخته شود.

صابر ابر و ترانه علیدوستی در این فیلم برای چندمین بار مقابل یکدیگر قرار می گیرند. این دو پیش از این در فیلم های «درباره الی ...»، «پذیرایی ساده» و «انتهای خیابان هشتم» با هم همبازی بودند. هر دو نفر هم با گریمی که در این فیلم دارند به نظر می رسد سنشان خیلی بالاتر از سن واقعی خودشان است و کمی جا افتاده تر شده اند. قطعا نباید از قلم بیفتد که علیدوستی اولین همکاری اش را با توکلی تجربه می کند.

فیلم از آن فیلم های کم کاراکتر است و تنها ۴ کاراکتراصلی دارد. صابر ابر و ترانه علیدوستی (زوج اصلی) و حمیدرضا آذرنگ و سحر دولتشاهی (زوج مکمل) هستند. کسانی که نسخه ناقص این فیلم را دیده اند می گویند حمیدرضا آذرنگ با بازی اش درخشش فوق تصوری دارد و بعید نیست که سیمرغ مکمل امسال را از آن خود کند. او در این فیلم نقش یک مرد عبوس و مستبد رات به بهترین شکل ارائه می کند.

به خاطر حساسیت های بهرام توکلی روی کراش مونتاژ فیلم چند بار انجام شده و بهرام دهقانی و توکلی با تیزبینی خاصی کار را تحویل جشنواره داده اند.

این فیلم فیلم در فهرست ابتدایی هیئت انتخاب نبود و همین تعجب اغلب اهالی رسانه و سینماگران را دربرداشت و اعتراض های فراوانی از جانب همین اهالی در رسانه ها منتشر شد تا هیئت انتخاب تحت فشار قرار بگیرد. در نهایت بهرام توکلی که اصلا حاضر به اظهارنظر نبود با گفت و گویی دروغین از خودش روی سایت شبکه ایران مواجه شد.

همین او را بر این داشت که سکوتش را بشکند و در نامه ای نسبت به انتخاب نشدن فیلمش در جشنواره واکنش فروتنانه نشان دهد و بگوید: «همچنان سال هایی که از همین جشنواره جایزه گرفته ام هم نظری درباره آن انتخاب ها نداشتم. به نظر چند نفری برگزیده بودم و حالا به نظر چند نفر دیگری نیستم.

اینکه هیاهو ندارد، گفتم احترام می گذارم به رأی هیئت انتخاب و از صمیم قلب انتخاب های آنها را صادقانه و برمبنای سلیقه شان فرض می کنم چون اینطور تربیت شده ام، خانواده ام من را طوری تربیت کرده که اهل توهم نسبت به خودم و اهل ردیابی توطئه در رفتار دیگران نباشم و به آرای دیگران احترام بگذارم حتی اگر خلاف میل و منافعم باشد.

اعتراف می کنم تربیت منفعت رسانی برای این روزها نیست اما نتیجه اش آرامشی است که حاضر به عوض کردنآن با هیچ چیز در جهان نیستم بخش مسابقه جشنواره فجر که سهل است.» همین حاشیه ها موجب شد که فیلم «آسمان زرد کم عمق» به عنوان فیلم رزرو به بخش سیمرغ جشنواره راه پیدا کند.

بهرام توکلی از آن دست کارگردانانی است که معمولا خودش نویسنده فیلمنامه هایش هم هست (منهای فیلم «اینجا بدون من» که یکی از موفق ترین اقتباس های سینمای ایران است)؛ داستان این فیلم هم به قلم خودش تبدیل به فیلمنامه شده است.

«آسمان زرد کم عمق» داستان ساده ای دارد که در یک خط خلاصه می شود: زوجی (صابر ابر و ترانه علیدوستی) وارد خانه ای می شوند تا مشکلاتشان را با هم حل کنند و همین باعث می شود که خاطرات و موقعیت هایی را در زندگی شان مرور کنند و به نتایجی برسند. در این پروسه آنها با مردی مواجه می شوند (با بازی سعید چنگیزیان) که نقش موثری در روند داستان خواهد داشت.

عده ای بر این عقیده اند که این فیلم بهرام توکلی را نمی توان در زمره آثار داستانگوی سینمای ایران قرار داد و بیشتر می توان به لحاظ فرم کار، جذاب این اثر شد. یکی از نکته هایی که در فرم کار می تواند توجه ها را به خود معطوف کند نوع روایت توکلی است که داستان کوتاهش را در ۳ فصل روایت می کند: بهار، پاییز و زمستان. حالا اینکه چرا تابستان در میان فصل های مشترک زندگی این دو نیست. قطعا جزو تعمدهای کارگردان است که باید منتظر ماند و دید.

یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم پشت صحنه و کادر مجرب تولید آن است که علاوه بر بهرام دهقانی (به عنوان تدوینگر)، فرامرز ابوالصدق (به عنوان صداگذار) و سعید ملکان (به عنوان چهره پرداز) اما می توانیم شنوای آهنگسازی یکی از آهنگسازان برجسته عرصه موسیقی یعنی حسین علیزاده در این فیلم باشیم.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








تماشا


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 35
     درج شده در 1105 روز و 15 ساعت و 53 دقیقه قبل
    
هیجان محوری در فیلم «من مادر هستم»


«همه خانواده های خوشبخت به هم شبیه هستند ولی هر خانواده بدبخت، بدبختی خاص خود را دارد.»، این جمله «تولستوی» در ابتدای فیلم نشان از روایتی تلخ و غمگین دارد.

























«همه خانواده های خوشبخت به هم شبیه هستند ولی هر خانواده بدبخت، بدبختی خاص خود را دارد.»، این جمله «تولستوی» در ابتدای فیلم نشان از روایتی تلخ و غمگین دارد. و الحق هم نمی توان منکر این قضیه شد که فیلم «من مادر هستم» ساخته «فریدون جیرانی» جدا از حاشیه و جاروجنجال هایی که برای اکرانش به راه انداخته شد، فیلمی تلخ است. به هرحال سوژه حاکم بر فیلم در جامعه ما به صورت عینی مشهود است اما ما همیشه درصدد کتمان آن هستیم.

در صورتی که هر روزه بسیاری از شخصیت های این فیلم مشابه مراجعان روزانه ما مشاوران هستند. در واقع این فیلم، داستان سه مادر را بازگو می کند. سیمین؛ زنی که می خواسته مادر باشه و بنا به شرایطی که برایش پیش آمده برای همیشه لذت مادر بودن را از دست می دهد. ناهید؛ زنی که به شدت در نقش مادری خود فرورفته است و آوا؛ دختر جوانی که بنا به شرایط تحمیلی باردار می شود و بچه اش را از دست می دهد که این موضوع مسیر زندگی اش را عوض می کند.

اگر بخواهیم از منظر روانی تحلیلی از فیلم داشته باشیم سراسر شخصیت های «من مادر هستم»هیجان مدارند چرا که موضوع این فیلم هم بر اساس هیجانات آنی ساخته شده که جامعه و نهادهای اجتماعی و قضایی نمی خواهد آنها را قبول کند و عواقبش را بپذیرد. موج های هیجان محوری متاسفانه در بسیاری از مردم ما دیده می شود افرادی که احساسات شان را هدف قرار می دهند و به نتیجه دلخواه شان که نمی رسند هیچ بلکه منتهی به اموری آزار دهنده برایشان می شود و زندگی اطرافیان شان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. تصمیم گیری در اوج احساسات و هیجانات تم مایه اصلی فیلم است همانطور که در جامعه این تصمیم گیری ها به وفور دیده می شود پس جیرانی به ناحق قدم برنداشته است. با مرور کوتاهی از فیلم بازخورد این تصمیم گیری ها که مبنای منطقی نداشتند را می بینیم. نادر؛ پدری هیجان محور که دایم در حال فرار از مسایل پیش رویش است و حتی الکلی بودنش نیز ناشی از آن است که نمی خواهد مشکلات و مسایلش را ببیند و به دلیل این حال و هوای هیجانی اش از دوران جوانی تا میانسالی تمام زندگی خود، همسر و دخترش را نابود می کند.

سیمین؛ زنی که در ابتدای فیلم با خاص بودنش روبه رو می شویم که در گذشته تلخش (رابطه با نادر) گیر کرده است و بدون آنکه مسایل را حل کند سال های متمادی رابطه نافرجام خود و نادر را به یدک می کشاند و برای آنکه به گفته خودش حقش را حق مادر بودنش را که به دلیل سقط جنین از دست داده از نادر بگیرد در یک تصمیم گیری هیجانی و عجولانه زندگی فرزند نادر را از هستی ساقط می کند. سعید؛ دوست صمیمی نادر و همسر سیمین، شخصی که وارد حریم خصوصی زندگی نادر می شود و با ازدواج اشتباهش که خالی از عشق بوده به دنبال برطرف کردن نیازهای عاطفی اش است و با آنچه که دم دستش بود (آوا دختر نادر) این خلأ را پر می کند و با هیجان محوری دست به تصمیم اشتباهی می زند و به آوا تجاوز می کند.

اما ناهید که باید وی را محوری ترین شخصیت داستان بدانیم چرا که هیجان محورترین بازیگر فیلم است و به نوعی عامل اصلی رفتارهای دخترش مبنی بر ترک خانه، شخصی کمال گرا و سختگیر بدون آنکه احساساتش را نشان دهد که فقط دست به رفتارهای تنش زا و هیجانی می زند و سرانجام آوا دختر ناهید و نادر که نقطه بارز هیجانات در خانواده سه نفری است و در تمام سکانس های فیلم اوج هیجانات و احساسات ناپخته اش دیده می شود. زمانی که فرد از منظر روانی سالم باشد و در شرایطی مانند آوا قرار گیرد برای تخلیه هیجانش دست به این کار نمی زند ولی آوا ناسالم ترین رفتار را در پیش گرفت، او سعید را کشت و فدای چهار شخصیت اصلی فیلم شد و جانش را از دست داد.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir









پویا پاکرو




روزنامه شرق ( www.sharghnewspaper.com )

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.