مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
احادیث حضرت محمد
لینکستان وب سایت های مفید
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
عکس و عکاسی مقالات
امر به معروف و نهی از منکر
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
ارسال دعوتنامه


آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟



 

دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط rohisamadi با 120827 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 58
     درج شده در 1806 روز و 21 ساعت و 55 دقیقه قبل
    

شبكه یك سیما؛ مستقیم پای صندوق‌های رای

همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در كشور سفرنامه اقبال با عنوان «مستقیم پای صندوق‌های رای» تولید و پخش می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از روابط عمومی سیما، اقبال واحدی با سفر به شهرستان هایی از دو استان فارس و گیلان گزارش های متنوعی از حضور روستاییان و صنعتگران در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تهیه می كند.

تهیه كننده و كارگردان برنامه «مستقیم پای صندوق های رای» با اعلام این مطلب گفت: این بار در سفر به استان ها پای سخنان صنعتگران، كشاورزان، روستاییان و مسئولان كشاورزی استان می نشینیم و نظر آنها را در زمینه ضرورت های حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها جویا می شویم.

اقبال واحدی با بیان این نكته كه تاكنون 40 درصد از كار تصویربرداری برنامه مستقیم پای صندوق های رای به پایان رسیده است؛ اضافه كرد: این برنامه در 10 قسمت 10-15 دقیقه ای برای گروه اجتماعی شبكه یك سیما تولید می شود.

گفتنی است؛ اقبال واحدی «مستقیم پای صندوق های رای» را با همكاری احسان زینعلی و فرید واحدی تهیه می كند و عوامل محلی وی را در تولید برنامه یاری می رسانند.


باز منتشر شده توسط rohisamadi در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 54
     درج شده در 1807 روز و 52 دقیقه قبل
    

تولیدات این روزهای سینما

 


اگر چه این روزها وضعیت تولید فیلم در سینمای ایران برای فیلم‌سازان بویژه بخش خصوصی مناسب نیست اما همچنان هستند فیلم‌هایی که در حال تولید هستند.

 

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

فیلم سینمایی «ملبورن» با بازی پیمان معادی و نگار جواهریان از جمله فیلم‌هایی است که‌فیلمبرداری آن در روزهای اخیر آغاز شده است.

این فیلم اولین ساخته بلند نیما جاویدی است که جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده و کیانوش عیاری مشاور کارگردان آن است.

فیلمبرداری «لاله» هم که نام آن به «راننده» تغییر پیدا کرده است به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد هم‌چنان ادامه دارد البته کارگردان آن در اظهارنظری اعلام کرده بود که نام فیلمش تغییر نکرده است در حالیکه در گزارش‌های رسمی تولید نام فیلم «راننده» اعلام شده است.

از دیگر فیلم‌هایی که هنوز در مرحله تولید است به «بربال‌های خیال» به کارگردانی فرهاد مهرانفر و تهیه‌کنندگی بهروز رشاد می‌توان اشاره کرد، این فیلم هم‌اکنون در ارتفاعات گیلان در حال فیلمبرداری است.

«رنج و سرمستی» یکی دیگر از فیلم‌هایی است که فیلم‌برداری آن ادامه دارد و چندی قبل هم حاشیه‌هایی میان جهانگیر الماسی- کارگردان فیلم- و داریوش مهرجویی بوجود آمد.

الماسی که برای ساخت «رنج و سرمستی» که از جمله آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس است، در ایلام بسر می‌برد مدتی قبل، از «بمانی» داریوش مهرجویی و پرداخت نامناسب به موضوع خودکشی که زمانی در ایلام در اوج خود بود، گله کرد.

چندی قبل خبر تولید فیلم سینمایی «ایرباس» به کارگردانی پکستون وینترز و نادر طالب‌زاده هم منتشر شد. این فیلم با مشارکت موسسه رسانه‌های تصویری و شرکت کانادایی- امریکایی «Reel knights Production – INC » در حال تولید است.

هم‌چنین در هفته‌های گذشته، مهدی نادری نویسنده و کارگردان «به تهران خوش آمدید» پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان برای دریافت استعلام حضور بازیگران خارجی و سرانجام فراهم نشدن شرایط، از ساخت این فیلم انصراف داد تا رضا سبحانی این مسئولیت را برعهده بگیرد.

از دیگر فیلم‌هایی که هم‌چنان درمرحله فیلمبرداری هستند به «محمد(ص)» می‌توان اشاره کرد. مجید مجیدی کارگردان این فیلم، اخیرا در اظهارنظری گفته است که« محمد(ص)» به لحاظ موضوع هیچ ربطی به فیلم مصطفی عقاد ندارد چون آن فیلم بیشتر به جنگ‌های صدر اسلام می‌پرداخت و حتی به کسانی که تفاسیر باطلی از اسلام دارند، کمک می‌کند.»

«چ» حاتمی‌کیا هم، با انجام مراحل فنی در حال تکمیل شدن است و فردین خلعتبری پس از جدا شدن بهزاد عبدی از گروه به عنوان آهنگساز با این پروژه سینمایی همکاری می‌کند.

فیلمبرداری دیگر فیلم جواد نوروزبیگی با نام «آخرین نفر» به کارگردانی مهرداد موفق یامی و با نگاهی به فرهنگ زیارت در ابوموسی از نیمه گذشته است. در این فیلم حمیدرضا آذرنگ که این روزها «ملکه» را بر پرده سینماها دارد، ایفای نقش می‌کند.

فیلم ویدئویی«من کارگرم» هم با موضوعی طنز، به کارگردانی علی توحیدپرست و تهیه‌کنندگی داود توحیدپرست در تهران در حال فیلمبرداری است.

فیلمبرداری «لاله» هم که نام آن به «راننده» تغییر پیدا کرده است به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد هم‌چنان ادامه دارد البته کارگردان آن در اظهارنظری اعلام کرده بود که نام فیلمش تغییر نکرده است در حالیکه در گزارش‌های رسمی تولید نام فیلم «راننده» اعلام شده است

 

 

در میان پروژه‌های سینمایی که در حال تولید هستند تعدای فیلم نیز در مراحل ابتدایی برای آغاز فیلمبرداری قرار دارند.

 

«بلوک9خروجی 2» به کارگردانی علیرضا امینی یکی از این فیلم‌هاست که تاکنون حضور حامد بهداد و امیر جعفری در آن قطعی شده است. هم‌چنین از این کارگردان فیلم تجربی «یک تراژدی» هم در مرحله صداگذاری است.

فیلم سینمایی «آتیش‌بازی» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته با مضمونی کمدی- اجتماعی در مرحله آغاز فیلمبرداری است و حضور امین حیایی و الناز شاکردوست در آن قطعی شده است.

ابوالقاسم طالبی و محمود رضوی هم اخیرا پیش‌تولید فیلم جدیدی با نام «یتیم‌خانه ایران» را آغاز کرده‌اند.

اما «دلتنگی‌های عاشقانه» که در مرحله فنی است، هنوز آماده نمایش نشده و سازندگان آن به دنبال مستندهای مربوط به جنگ ایران و عراق هستند تا بخش‌هایی از آن‌ها در فیلم استفاده شود.

فیلمبرداری «آیینه شمعدون» بهرام بهرامیان هم قرار است تا پایان اردیبهشت و با بازگشت رضا عطاران از آمریکا، که یکی از بازیگران اصلی فیلم است از سرگرفته شود.

این فیلم با وجود اینکه بخشی از فیلمبرداری آن انجام شده بود، سال گذشته برای بررسی مجدد فیلم‌نامه از سوی سازمان سینمایی متوقف شد.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

علاوه بر این‌ها، پروانه ساخت «ملک سلیمان2» صادر شده و شهریار بحرانی و عبدالحمید قدیریان به همراه یک تیم تحقیقاتی درحال تکمیل سناریوی قسمت دوم «ملک سلیمان(ع)» هستند.

سعید سهیلی هم برای «کلاشنیکف» پروانه ساخت گرفته و گفته است که فیلم جدیدش را با حال و هوای نزدیک به «گشت ارشاد»خواهد ساخت.

در این میان هر از چندی خبری هم از ساخت قسمت دوم «سن‌پترزبورگ» منتشر می‌شود اما بهروز افخمی – کارگردان- می‌گوید که بعید است تا پایان سال چنین امکانی فراهم شود.

هم‌چنین تهمینه میلانی پس از حدود دوسال قصد دارد دوباره برای فیلم سینمایی «فری کثیف» تقاضای پروانه ساخت دهد و البته دوست دارد نقش اصلی کارش را حمید فرخ‌نژاد بازی کند.

«مادرم آسیه» یکی دیگر از پروژه‌هایی است که اخبار نادرستی از آن منتشر شده و علیرغم اعلام آمار رسمی تولید سینمای ایران توسط واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی، هم‌چنان در مرحله فیلم‌نامه باقی مانده است.

کمال تبریزی به عنوان کارگردان این فیلم که دو فیلم اخیرش «خیابان‌های آرام» و «پاداش» هنوز به اکران عمومی نرسیده‌اند، توضیح داد: فیلم «مادرم آسیه» با وجود داشتن پروانه ساخت، هیچ نوع تولید و پیش تولیدی نداشته است چون آقای جهانگیر کوثری تهیه‌کننده فیلم بودجه لازم را برای ساخت فیلم نتوانست جذب کند.

طبق اعلام فارابی فیلم‌های «نیکان و بچه غول» به کارگردانی عبدالرحمن رضایی‌، «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیر یوسفی،‌ «عبور از مه» به کارگردانی داود بیدل، «مهمان داریم» به کارگردانی مهدی عسگرپور، «زندگی دوگانه فیروز» به کارگردانی فریدون جیرانی و «لالایی» منیژه حکمت در مرحله تدوین هستند.

فیلم سینمایی «عشق فقط یک کلام» به کارگردانی کرامت پورشهسواری با پایان مراحل فنی آماده نمایش است و«شاباش» به کارگردانی حامد کلاهداری، «شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمدرضا اسلاملو، «متل قو» به کارگردانی مسعود نوابی،‌ «‌چهارباندی» به کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا، «تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان، «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی و «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده با پایان مراحل فیلمبرداری و تدوین در حال انجام صداگذاری هستند.

 


باز منتشر شده توسط norkoda در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 67
     درج شده در 1807 روز و 54 دقیقه قبل
    

رئیس علی و تنگستان

به بهانه پخش مجدد سریال دلیران تنگستان

 


«دلیران تنگستان» مجموعه‌ای تلویزیونی است درباره‌ی تاریخ مبارزان تنگستان، دشتی، دشتستان و بوشهر در جنوب ایران در مقابل امپراتوری بریتانیا که به کارگردانی همایون شهنوازی ساخته شد و برای اولین بار 1354 از تلویزیون ایران پخش شد. در آن زمان از این مجموعه به عنوان یک مجموعه‌ی طولانی، سنگین و پرهزینه‌ یاد می‌کردند.

 

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

 

سریال تاریخی «دلیران تنگستان» ، داستان وقایع و حوادث دورانی مشخص از تاریخ معاصر ما را به نمایش می‌گذارد؛ دورانی که وجه مشخصه آن استعمارستیزی، استقلال‌طلبی و وجود نهضت‌های اسلامی - ایرانی خودجوش و مردمی است به این ترتیب باید گفت سازندگان اثر با لحاظ‌کردن چنین خصوصیاتی سعی کرده‌اند تا حد امکان به شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران نزدیک شوند.

دلیران تنگستان از نظر داستان‌پردازی و هم ساختار قابل بررسی است. از آنجا که حوادث بوشهر و محاصره جنوب از سوی انگلیسی‌ها فاصله زمانی چندانی با ما ندارد، فیلمنامه براساس حوادث تاریخی و آنچه واقعاً اتفاق افتاده نگاشته شده. با وجود این شهنواز و گروه سازنده حدود یک سال در بوشهر و خطه‌تنگستان به تحقیق پرداختند و با همسر 95ساله رئیسعلی دلواری نیزملاقات کردند. نکته دیگر آنکه افرادی که حوادث آن دوران را نقل کرده‌اند آن دوران را به چشم خود دیده بودند. این موضوع بر جذابیت داستان‌ها افزوده است.

 

شروع داستان دلیران

داستان سریال دلیران تنگستان مربوط به دوران استعمار ایران توسط انگلیسی ها بود که رئیس علی دلواری در مقابل آنها مقاومت نشان داد در تنگستان بوشهر و حماسه ای از خود ساخت....

تنگستان منطقه‌ای كوهستانی در جنوب شرقی بوشهر است‌ و از جنوب دشتستان بوشهر تا ساحل دریا امتداد دارد. شهرستان تنگستان شامل تنگستان شمالی به مركزیت «اهرم‌» و تنگستان ساحلی به مركزیت «دلوار» است‌.

«دلوار» زادگاه و محل فرمانروایی «رئیسعلی دلواری‌» فرزند رئیس محمد است كه در كشاكش جنگ اول جهانی و در حمله انگلیسی‌ها به بوشهر، رشادت بسیاری از خود نشان داد و به شهادت رسید.

نظامیان انگلیسی پس از آن كه در 17 مرداد 1294 بوشهر را اشغال كردند، در 22 همین ماه‌، با چندین ناو جنگی و صدها سرباز هندی وانگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند.

مردم مبارز جنوب ایران طی دو قرن اخیر چندین بار با استعمارگران درگیر شده‌اند، اما قیام «رئیسعلی دلواری‌» در خلال جنگ اول جهانی نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار می‌رود.

سریال دلیران تنگستان در چهارده قسمت در طول دو سال ساخته ‌شد و یک گروه ‌500 نفری به کارگردانی شهنواز در بوشهر، منطقه‌ تنگستان شامل اهرم، چغادک، تنگک، بندر سیراف (طاهری)، ده سولقان، شیراز و تهران و ده کمپ، فیلمبرداری به صورت 16 میلیمتری انجام دادند

 

 

دلواری، 1260ش‌. در روستای «دلوار» متولد شد. دوران كودكی را در زادگاهش و با فراگرفتن فنون رزمی‌، اسب سواری‌، تیراندازی، و آموختن قرآن و ادبیات فارسی سپری و در تیراندازی مهارت خاصی كسب كرد. با آغاز انقلاب مشروطه ـ 1285 ش. ـ رئیسعلی در حالی كه بیش از 25 سال نداشت‌، از جمله پیشگامان مشروطه در جنوب ایران بود. به همین دلیل در دوران دیكتاتوری محمدعلی شاه قاجار علیه حكومت وی در جنوب دست به اسلحه برد ودر 1288 ش. توانست به كمك تفنگچی‌های خود، بوشهر را از سلطه عمال محمدعلی شاه آزاد سازد.

 

با تصرف گمرك بوشهر كه در اجاره انگلیسی‌ها بود، نیروهای این كشور به دخالت نظامی در منطقه پرداختند و جنگ و گریزی آغاز شد كه تا سالهای جنگ اول جهانی ادامه یافت‌. در كشاكش جنگ‌، با وقوع انقلاب بلشویكی و خروج نظامیان روسی از ایران،انگلیسی‌ها تعرضات خود را به سمت شمال گسترش دادند. در همین حال تنگستانی‌ها نیز به حملات خود علیه انگلیسی‌ها شدت بخشیدند. در یكی از شبیخون‌ها ـ 21 تیر 1294 ـ دو ژنرال بلندپایه انگلیسی همراه با دهها سرباز انگلیسی و هندی جان خود را از دست دادند. با وقوع این حادثه نیروهای انگلیسی در 17 مرداد 1294 شبانه بوشهر را اشغال كردند و در 22 همین ماه به روستای «دلوار» مركز تنگستان ساحلی یورش بردند.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

آنان در این حمله بامقاومت زیادی روبرو نشدند، زیرا روستا خالی از سكنه شده بود. انگلیسی‌ها نیز به ویران ساختن خانه‌های مردم و قطع نخل‌ها پرداختند. تنگستانی‌ها پس از این رویداد، غالباً روزها آرامش خود را حفظ می‌كردند و شبها به نیروهای انگلیسی شبیخون می‌زدند و با هر شبیخون تلفات سنگین انسانی به این نیروها وارد می‌آوردند. در جریان یكی از این حملات رئیسعلی دلواری در 12 شهریور 1294 از پشت سر هدف گلوله یكی از همراهان خائنش قرار گرفت و به شهادت رسید، اما نهضتی كه او درجنوب ایران به راه انداخت تا سالها مایه وحشت انگلیسی‌ها بود.

این سریال بین سال‌های 1350تا 1352با تهیه‌کنندگی ملک ساسان‌ویسی برای تلویزیون ساخته و برای نخستین بار اسفند سال54 پخش شد. دلیران تنگستان برداشت آزادی بود از کتاب دلیران تنگستان محمد حسین رکن‌زاده البته جدا از این برداشت آزاد، همایون شهنواز (نویسنده و کارگردان اثر) برای ساخت این اثر از 11کتاب ترجمه شده، هفت کتاب ترجمه‌نشده و روزنامه‌های حبل‌المتین، عصر جدید و همچنین از 110فقره سند و 1800قطعه عکس و یادداشت‌های رهبران و بازماندگان جنبش تنگستان به‌عنوان منابع اصلی استفاده کرد. این سریال دو بخش تاریخی را تحت پوشش قرارمی‌دهد؛ ابتدا دوره کوتاه مبارزات احمد تنگستانی و چند سال بعد، ادامه‌دهنده راه او، رئیسعلی دلواری را می‌بینیم.

سریال دلیران تنگستان در چهارده قسمت در طول دو سال ساخته ‌شد و یک گروه ‌500 نفری به کارگردانی شهنواز در بوشهر، منطقه‌ تنگستان شامل اهرم، چغادک، تنگک، بندر سیراف (طاهری)، ده سولقان، شیراز و تهران و ده کمپ، فیلمبرداری به صورت 16 میلیمتری انجام دادند. پخش این فیلم به علت نبود سیستم پخش رنگی به صورت سیاه و سفید انجام شد.

در این فیلم محمود جوهری (در نقش رئیسعلی دلواری) و شهروز رامتین (در نقش خالوحسین دشتی) ایفای نقش کردند.

دلیران تنگستان هر روز ساعت 10:45 از شبکه آموزش پخش می شود.


باز منتشر شده توسط norkoda در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 61
     درج شده در 1807 روز و 1 ساعت و 59 دقیقه قبل
    

اکران بی پناه

 


اكران ناگهانی فیلم سینمایی «ملكه» به كارگردانی محمدباشه آهنگر پس از پنج بار تغییر زمان اكران و گلایه‌های مكرر سینماگران دفاع مقدس از شرایط نامناسب تولید و اكران این قبیل فیلم‌ها، كم‌كم به مرثیه‌ای تبدیل شده كه تمام نمی‌شود .

 

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

سینمای دفاع مقدس كه همزمان با هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان یك ژانر در سینمای ایران شكل گرفت در هر دهه به نوعی مورد بی مهری و كم توجهی قرار گرفت.

تولید این نوع از سینما كه با شعارهای حمایتی و دهان پر كن انتظار می‌رود بودجه های كلان را جذب كند ، به حداقل خود رسیده و گاه كارنامه سالانه سینما خالی از یك فیلم دفاع مقدس بوده است.

با مروری بر تاریخچه حیات این سینما می توان اكران نامناسب و حتی فهرست بلندی از فیلم های اكران نشده تهیه كرد.

فیلم هایی كه با توجه به حجم بالای تولید سالانه و سینماهای اندك موجود چندان امیدی به اكرانشان نیست. هر چند بهانه كم فروش بودن این آثار را هم نباید فراموش كرد.

 

اكران نشده ها

فیلم های فراوانی با درونمایه دفاع مقدس در سینما ساخته شده است كه به اكران نرسیدند. «ما ایستاده ایم» (اكبر حر)، «دولتو» (رحیم رحیم پور) و «پیشتازان فتح» (نادر مهدی پور) از تولیدات دفاع مقدسی سال 63 هستند كه رنگ پرده سینماها را ندیدند، اما در تلویزیون پخش شدند.

ما ایستاده ایم (1363) داستان مردی به نام یوسف است كه با وجود مخالفت همسرش، با یكی از دوستان خود عازم جبهه می شود تا هدایای مردمی را به رزمندگان خط مقدم برساند. اصغر همت، فرنوش آل احمد و محسن صادقی نسب بازیگران این فیلم هستند.

پیشتازان فتح با بازی پرویز پرستویی، رحمان باقریان، فرهنگ حیدری همراه بود و توسط معاونت سینمایی وقت به صدا و سیما فروخته شد. این فیلم داستان موتورسواران همراه شهید چمران در جبهه است كه اطلاعات عملیات هستند.

«كیلومتر پنج» ساخته حجت الله سیفی فیلم دفاع مقدسی تولید سال 61 است كه تاكنون اكران نشده و به دلیل كم فروش بودن فیلم های دفاع مقدسی روی پرده سینما قرار نگرفت و در آرشیو فیلم های اكران نشده باقی ماند.

فیلم داستان سوزنبان پیری است كه سربازان جنگ را بدرقه می كند. هدایت اله نوید، افسانه بایگان و پریدخت اقبال پور در این فیلم بازی كرده اند.

فیلم سینمایی «در مسلخ عشق» ساخته كمال تبریزی كه سال 69 كلید خورد، از جمله فیلم های دفاع مقدسی است كه با مشكلات ممیزی روبه رو شد و به نمایش درنیامد. این فیلم كه به جریان روی مین رفتن رزمندگان جنگ می پردازد، به دلیل سیاست به نمایش در نیاوردن تصاویر تلخ از اكران بازماند. در این فیلم علی بی غم، امیر یزدانی و حسین یاری بازی داشتند.

«تركش های صلح» (1379) ساخته علی شاه حاتمی هم بعد از 13 سال هنوز به اكران عمومی در نیامده است.

سینمای دفاع مقدس كه همزمان با هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان یك ژانر در سینمای ایران شكل گرفت در هر دهه به نوعی مورد بی مهری و كم توجهی قرار گرفت. تولید این نوع از سینما كه با شعارهای حمایتی و دهان پر كن انتظار می‌رود بودجه های كلان را جذب كند ، به حداقل خود رسیده و گاه كارنامه سالانه سینما خالی از یك فیلم دفاع مقدس بوده است

 

 

این فیلم موفق به كسب پنج جایزه اصلی جشنواره دفاع مقدس، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم رشد شده و بیش از 50 حضور بین المللی داشته است.

 

تركش های صلح به ناهنجاری های بعد از جنگ می پردازد و داستان منطقه آلوده به مینی را روایت می كند كه پر از بمب های خوشه ای عمل نكرده است. این فیلم فصل دروی مین ها را به تصویر می كشد.

«پروانه ای در مه» (1384) ساخته جواد كاسه ساز یكی از تولیدات دفاع مقدسی است كه هرگز به اكران عمومی درنیامد و پنج سال بعد یعنی سال 89 از تلویزیون پخش شد.

در این فیلم مرحومه عسل بدیعی، كیهان ملكی، زهره صفوی و برزو ارجمند بازی دارند و فیلم قصه مهرانه همسر شهید مفقودالاثری است كه منتظر بازگشت همسرش است.

سال 79 هم فیلم دفاع مقدسی «سفر سرخ» به كارگردانی حمید فرخ نژاد ساخته شد كه با وجود ویژگی های خاصی كه در تصویر كردن جنگ داشت به نمایش درنیامد.

این فیلم سرانجام در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر روی پرده رفت، ولی با انجام اصلاحات هم موفق به اكران عمومی نشد. حبیب دهقان نسب، صادق صفایی، برزو ارجمند و غزل صارمی در این فیلم بازی كرده اند.

«آن مرد آمد» ساخته حمید بهمنی كه سال 86 تولید شد، جزو فیلم هایی است كه اكران نشده وارد شبكه نمایش خانگی شدند.

این فیلم قصه یك جانباز شیمیایی است كه سال ها پس از جنگ، جواب سوال خود را كه چرا در یك عملیات همه دوستانش بجز او شهید شده اند، از دختر جوانش می شنود.

كورش تهامی، آتنه فقیه نصیری و علی دهكردی بازیگران این فیلم هستند. فیلم دیگر بهمنی «آخرین نبرد» هم با دو سال تاخیر اكران شد.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

اكران مهجور

تعداد فیلم های دفاع مقدسی كه در اكران با بی توجهی مواجه شدند، كم نیست”‹ ولی از این میان «ستارگان خاك» (1373)ساخته عزیزالله حمیدنژاد هم با گذشت دو سال از تولیدش امكان اكران پیدا كرد و در اكران هم مهجور واقع شد.

این فیلم قصه تصمیم اهالی روستایی است كه پس از ده سال از شهادت عبدالنبی در جنگ، قصد دارند مزار او را عوض كنند. مهدی قلی پور، محمد كمالی، ناصر ندافیان و مهدی فقیه بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «هور در آتش» (1370) این كارگردان هم دوهفته روی پرده سینماها اكران شد اما همچون «ستارگان خاك» بارها از تلویزیون به نمایش در آمد و در ذهن مخاطب ماندگار شد. هر چند فیلم سینمایی «اشك سرما» (1382) هم شرایط مناسبی در اكران عمومی نداشت و بدون تبلیغات روانه پرده سینماها شد.

«حماسه مجنون» و «عملیات كركوك» (جمال شورجه)، «سجده بر آب» (حمید خیرالدین) و «براده های خورشید» (محمدحسین حقیقی) هم با فاصله یكساله به اكران عمومی درآمده اند، اما از این میان فیلم عملیات كركوك در گیشه”‹ توفیق یافت و «حماسه مجنون» جایزه ویژه هیات داوران و بهترین بازیگر مكمل مرد (جعفر دهقان) را از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت كرد.

«فرزند خاك» (محمدعلی باشه آهنگر)، «جایی برای زندگی» (محمد بزرگ نیا)، «پیك نیك در میدان جنگ» (سیدرحیم حسینی)، «دفتری از آسمان» (پرویز شیخ طادی)، «شكوفه های سنگی» (عزیزالله حمیدنژاد)، «سایه های هجوم» (احمد امینی) و... هم اكران چندان قابل قبولی نداشتند. فیلم های شناخته شده تری هم با تعویق اكران روبه رو بودند كه «باشو غریبه كوچك» (بهرام بیضایی) و «سفر به چزابه» (رسول ملاقلی پور) جزو آنها هستند.

 

كاهش تولید؛ اكران نامناسب

در سال های اخیر هم با وجود كاهش تولید فیلم دفاع مقدس با این تئوری كه پرهزینه و كم بازده هستند، فیلم های اندك باقی مانده شرایط مطلوبی برای اكران ندارند. روزهای زندگی، ضدگلوله، سیزده 59، شورشیرین، گلوگاه، به كبودی یاس، كودك و فرشته و روز سوم فیلم هایی هستند كه در چند سال اخیر ساخته شدند ولی آنچنان در اكران به زمین كوبیده شدند كه درآمد حاصل از آن در بهترین شكل اش متوسط یك فیلم معمولی بوده است.

اكبر حر، كارگردان و نویسنده درباره اكران نشدن این فیلم ها می گوید: دهه 60 دوران سینمای روشنفكری و كم توجهی به سینمای دفاع مقدس بود.

در این دوران سینمای دفاع مقدس را به دلیل كم فروش بودن به حاشیه راندند. در این محدوده زمانی برخی فیلم های دفاع مقدسی توسط معاونت سینمایی ارشاد به صدا و سیما فروخته و از تلویزیون پخش شد.

او می افزاید: اما دهه 70، بخصوص دوره مدیریت آقای مهندس ضرغامی در سال 75 حدود 22 فیلم دفاع مقدس ساخته شد كه ركورد فروش را زدند و این نشان می دهد سینمای دفاع مقدس، هم فروش می كند و هم مخاطب خود را دارد.

 


باز منتشر شده توسط norkoda در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 51
     درج شده در 1824 روز و 11 ساعت و 38 دقیقه قبل
    

دی کاپریو و استخوان دایناسور

چطور مادر دی کاپریو اسمش را لئوناردو گذاشت

 


لئوناردو دی کاپریو در گفتگو با وال استریت جورنال از دوران کودکی‌ و علاقمندیش به آثار هنری و اینکه چطور مادرش این نام را برای او برگزید و ماجرای گردآوری چند قطعه استخوان دایناسور در خانه‌اش صحبت کرد.

 

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

به گزارش وال استریت جورنال، لئوناردو دی کاپریو در همکاری با حراج کریستی در نیویورک برای یک فعالیت خیریه، امیدوار است تا 25 میلیون دلار پول جمع‌آوری کند.

این بازیگر مشهور هالیوود که به زودی در فیلم 'گتسبی بزرگ' راهی پرده سینماها می‌شود، بنا به درخواست کریستی وارد این حراجی شده تا بتواند برای کمک به محیط زیست پول بیشتری جمع کند. در این حراجی که 13 ماه می برگزار می‌شود، دی کاپریو با همکاری یکی از کارمندان این حراجی به معرفی 33 اثر هنری برای فروش می‌پردازد.

 او از مجموعه‌داران و هنرمندان درخواست کرده بود تا آثارشان را برای این حراجی اهدا کنند و به این ترتیب حدود 15 میلیون دلار جمع‌آوری شد.

این حراجی با نام 'ساعت یازدهم' برپا می‌شود که به فیلم مستندی اشاره دارد که دی کاپریو در تولید آن نقش داشت. در این حراجی تابلویی از رنگین‌کمان اثر مارک گروتجان که سال 2012 کشیده است، با قیمت 1.5 میلون دلار عرضه می‌شود. تصویری از زمین اثر آندراس گورسکی نیز با عنوان 'اقیانوس V' به قیمت 500 هزار دلار ارایه خواهد شد.

دی کاپریو در مصاحبه کوتاهی به سوال‌هایی که در این‌باره شده پاسخ گفته است.

 

* می‌شود بگویید اسم کوچک شما از کجا آمده است؟

- پدر و مادم در حال بازدید از گالری اوفیزی فلورانس در ایتالیا بودند. آنها در برابر اثری از لئوناردو داوینچی متوقف شدند و در حالی که مادرم در انتظار به دنیا آمدن من بود و متوجه لگد زدن من در همان لحظه شد، تصمیم گرفتند اسم من را لئوناردو بگذارند.

 

* پدر شما نقاش کتاب‌های کمیک بود. این کتاب‌ها چه تاثیری بر شما داشتند؟

- من در یک دنیای هنری بزرگ شدم. پدرم با گروه تصویرگران لس آنجلس دوست بود که چهره‌هایی چون رابرت ویلیامز و رابرت کرامب عضوشان بودند و در دهه 70 و 80 من با پدرم به کتابفروشی می‌رفتم و همیشه این هنرمندها را می‌دیدم.

 

وقتی بچه بودم تقریبا همیشه در موزه تاریخ طبیعی بودم و وقتی بزرگ شدم می‌خواستم همه فانتزی‌های دوره بچگی را حفظ کنم و قطعاتی از آنها را در خانه داشته باشم. برای همین چند قطعه از دایناسورها را دارم. مجموعه‌ای از پوسترهای قدیمی هالیوود را هم جمع‌آوری کرده‌ام. برای من اینها یک شاهکار واقعی هستند

 

 

* وقتی بچه بودید به جمع کردن چیزهایی که دوستشان داشتید، علاقمند بودید؟

 

- من کارت‌های بیسبال جمع می کردم. هنوز هم چند جعبه از آنها را نگه داشته‌ام اما حتی یک سکه هم نمی‌ارزند.

  

* شنیده‌ام که به فسیل هم علاقه دارید؟

- وقتی بچه بودم تقریبا همیشه در موزه تاریخ طبیعی بودم و وقتی بزرگ شدم می‌خواستم همه فانتزی‌های دوره بچگی را حفظ کنم و قطعاتی از آنها را در خانه داشته باشم. برای همین چند قطعه از دایناسورها را دارم. مجموعه‌ای از پوسترهای قدیمی هالیوود را هم جمع‌آوری کرده‌ام. برای من اینها یک شاهکار واقعی هستند. بعضی از لیتوگراف‌ها که از پوسترهای فیلم تهیه شده‌اند هم روی در و دیوار خانه‌ام جای دارند.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

* بعد از فیلم مشهور 'رومئو و ژولیت' در سال 1996، بیشتر به جمع آوری آثار هنری توجه نشان دادید. چه چیزی این احساس شما را هدایت می‌کند؟

- بعد از مشهور شدنم، بیشتر به گالری سوهوی نیویورک رفتم و بیشتر از آنجا آثار هنری را انتخاب می کنم. اما سعی می کنم با شناختی که از هنرمندها دارم این آثار را انتخاب کنم. یکی از اولین قطعه‌هایی که خریدم اثری از ژان-میشل باسکوییت بود.

 

 

* چطور می‌شود دنیای هنر را با هالیوود مقایسه کرد؟

- خیلی از هنرمندان بزرگ به خوبی شناخته نمی‌شوند، اما آنهایی که سعی کنند کارهایشان را درست مدیریت کنند، می توانند به خوبی بالا بیایند. این بخش شبیه کار سینماست.

 

* چه شیوه‌ای برای جمع‌آوری آثار هنری دارید؟

- خیلی شبیه فیلم‌هایی که انتخاب می‌کنم. وقتی یک فیلمنامه را می‌خوانم و حس می‌کنم می‌خواهم بخشی از آن باشم هرگز به ژانر یا موضوع فکر نمی‌کنم و فقط می خواهم این کار را انجام بدهم.

 

* و موزه محبوب شما؟

- موزه متروپولیتن. فکر می کنم بزرگترین موزه هنری دنیا باشد.

 

* تصویری که الیزابت پیتون از شما کشیده هم در این حراجی هست. چه حسی داشتید؟

- دیدن این که او با چه توانایی هنری کار می‌کرد، فوق العاده بود


باز منتشر شده توسط norkoda در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 85
     درج شده در 1825 روز و 2 ساعت و 43 دقیقه قبل
    

اقتباس سینمایی، پشت ابرها

آسیب‌شناسی سینمای اقتباسی

 


در چند سال اخیر، کسانی که علاقه‌مند سینمای اقتباسی هستند با اندکی تامل به سادگی در می‌یابند بعد از آثار درخشانی همچون ث‌ناخدا خورشیدث‌ و ث‌هامونث‌ سینماب اقتباسی ایران رو به زوال رفته است و این گونه از سینما که در دنیا به آن توجه شایانی می شود در کشور ما به محاق رانده شده است.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

 

پای فیلم های اقتباسی که وسط کشیده شود، تو می مانی و فیلم هایی که از تعداد انگشتان دستت تجاوز نمی کند و این یعنی فاجعه !

اقتباس از آثار ادبی به خصوص رمان، دیرزمانی است که در عمر نه چندان بلند سینما به عنوان یک ژانر مستقل تعریف شده است و حتی در جایزه سینمایی بزرگی مانند اسکار بخش جایزه فیلم نامه اقتباسی ایجاد می شود. بر کسی اهمیت ادبیات بر سینما پوشیده نیست. 

از زمانی که سینما ناطق شد، ورود کلمه و زبان و به تبع آن ادبیات و آثار ادبی راه به سینما یافتند.

نکته بسیار مهم در این میان پیوند فیلم سازان ایرانی با ادبیات است، به راستی میزان تسلط فیلم سازان به حوزه ادبیات کلاسیک یا ادبیات نوین و مدرن تا چه حدی است؟ و آیا به راستی در این سال ها هیچ اثر ادبی در دنیا قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم ایرانی را نداشته است.

شاید بسیاری تمایل فیلمسازان به نگارش فیلم نامه توسط خود فیلم ساز را زمینه ساز کمرنگ شدن اقتباس سینمایی از ادبیات می دانند از سوی دیگر نباید فراموش کرد که اوضاع ادبیات و به خصوص ادبیات داستانی ایران نیز روزهای درخشانی را سپری نمی کند. آثار کمی هستند که بنا به نظر منتقدان و کارشناسان قابلیت تبدیل شدن به یک اثر ماندگار و کلاسیک شدن را دارند.

مهم ترین اصل در یک اقتباس سینمایی از آثار ادبی خارجی، آداپتیاسیون یا تبدیل به شرایط فرهنگی محل اقتباس است، که در مورد سینمای ایران، وقوع نوعی ایرانیزه کردن امری واجب به نظر می رسد، که خود دارای شرایطی خاص است. مهم ترین نکته در تبدیل یک اثر ادبی خارجی به مدل ایرانی آن، توجه به نکات فرهنگی و بومی در کشور ایران است، تفاوت های فرهنگی که در نوع پوشش، گویش، انتخاب مواد غذایی، شوخی و مزاح های مورد نظر باید مورد توجه اقتباس گر قرار گیرد.

شوخی، مزاح و تکه کلامی که که دال و مدلول آن در فرهنگ اولیه مشخص است، برای ورود به فضای فرهنگی خودمان، باید تبدیل فرهنگی صورت گیرد، بسیاری از نشانه ها و سمبول ها که در یک اقلیم زبانی یا جغرافیایی معمول و دارای ارزش است، چه بسا در فرهنگی دیگر تبدیل به امری غیر معمول و ضد ارزش شود. در یک تبدیل ادبی، نگاه به مکان های محل اتفاق داستان، و اندیشیدن تمهیدی برای تصویر کردن آن مکان با واجبات درون متنی آن باید هماهنگ باشد، غفلت از آن موجبات یک اثر بی ریشه و بدون باورپذیری را برای مخاطب درون فرهنگی پدید می آورد.

در یک اقتباس ادبی، توجه به روح زمانه امری بی تردید است، چه بسیار آثاری گرانقدر در حوزه ادبیات کلاسیک که به علت عدم اقتباس درست آن، حتی در اقلیم فرهنگی اثر ادبی مورد نظر هم نتوانسته نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند و یه فرصت مغتنم هنری بی اثر می شود.اقتباسی موفق خواهد بود که علاوه بر حفظ عناصر اصلی داستان و خط مشی نویسنده اثر، بتواند با اندک تغییراتی خود را تبدیل به یک اثر وطنی کند، فارغ از اینکه جریانات فرهنگی موطن اصلی اثر ادبی چه مکان یا زمامی بوده است، باید بتواند خود را به عنوان یک شاخصه ادبی موطن بعدی اش معرفی کند.

مهم ترین اصل در یک اقتباس سینمایی از آثار ادبی خارجی، آداپتیاسیون یا تبدیل به شرایط فرهنگی محل اقتباس است، که در مورد سینمای ایران، وقوع نوعی ایرانیزه کردن امری واجب به نظر می رسد، که خود دارای شرایطی خاص است

 

 

به طور مثال فیلم 'اینجا بدون من' اثر بهرام توکلی که اقتباسی از نمایشنامه 'باغ وحش شیشه ای' تنسی ویلیامز است. از جزئیات این‌ چنینی فیلمنامه برای مثال می‌توان به نگرانی 'آماندا' در نمایشنامه از این نگرانی که دامادش الکلی نباشد، که در فیلمنامه به حساسیت فریده به سیگاری بودن رضا (پارساپیروزفر) تغییر کرده، یا روزی که رضا به خانه دوستش می رود، فریده برای بلند قد نشان دادن یلدا، به زور کفش پاشنه بلند پایش می‌کند که در نمایشنامه اصلی این اتفاق به نوعی دیگر و برای پنهان کردن نقص دیگری در فیزیک بدن لورا رخ می‌دهد، یا به طور مثال آشنایی یلدا و رضا که به سال‌ها پیش در خانه رضا باز می گردد و ضبط یک کاست برمی گردد، که در نمایشنامه این آشنایی میان لورا و جیم به حضور آن‌ها در دبیرستان بولورز و همکلاسی بودنشان مربوط است و یا نمونه دیگر نوع شخصیت‌پردازی کاراکتر آماندا (فریده) است که توکلی آن را به مادری کاملا ایرانی با تمام دلشوره‌های به جا و نا‌به‌جایش تبدیل کرده است.

 

با هر رویکردی که به سینمای اقتباسی و اقتباس از ادبیات در سینمای ایران از آثار ادبی خارجی نگاه کنیم، نمی توانیم به راحتی از چند نام و اثر ادبی بگذریم.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

سلطان اقتباس

ناخدا خورشید اثر ناصر تقوایی، که اقتباسی از داستان 'داشتن و نداشتن' ارنست همینگوی است، نمونه کامل یک اثر اقتباسی که به هنرمندی و ظرافت تمام آداپته شده و تبدیل به اثر کاملا ایرانیزه و بومی شده است. با نگاهی به این فیلم اقتباسی شرایط به گونه ای رغم می خورد که انگار به جای شخصیت مورگان در داستان اصلی،ناخدا خورشید قهرمان اصلی داستان است.

تقوایی با تبدیل کردن فضای آمریکایی داستان به فضای جنوب ایران و آمیختن سنن و فرهنگ بومی مردمان جنوب با خط مشی کلی داستان، شاهکاری را خلق کرده است که کمتر در سینمای ایران دیده شده است، تقوایی با ساخت فیلم 'آرامش در حضور دیگران' که اقتباسی از رمان مشهور نویسنده نامدار غلامحسین ساعدی بوده است، نشان داده است که یکی از بی رقیب ترین فیلم سازان اقتباسی در عرصه فیلم سازی ایران است.

 

عرفان با طعم ایرانی

گذشتن از کنار نام مهرجویی یک بی مهری بزرگ به ساحت کارگردانی است که با ساخت دو فیلم اقتباسی 'پری' و ' سارا' که به ترتیب از روی از كتاب معروف جی.دی.سالینجر 'فرانی و زویی' و 'خانه عروسک' هنریک ایبسن نمایشنامه نویس شهیر نروژی هستند. مهرجویی با آداپته کردن داستان سالینجر به یک اثر عرفانی – ایرانی به خوبی توانایی خود را در آداپته کردن فرهنگ، زبان، هنر خارجی به امری ملموس و داخلی نشان داده است و در گامی فراتر از آن با تبدیل یک نمایشنامه، آن هم از نویسنده ای صاحب سبک به فیلمی کاملا مناسب شرایط اجتماعی، فرهنگی و هنری کشور خود، نشان داده است که مهرجویی بیهوده این مقدار نقد مثبت و هوادار فیلم را به گرد خود جمع نکرده است.

 

 

اقتباس عاشقانه

عبور از نام فرزاد موتمن و فیلم درخشان اش 'شب های روشن' نه تنها کم لطفی در حق این کارگردان است بلکه به نوعی ارزش های سعید عقیقی در مقام فیلنامه نویسی که دست به اقتباس زده است نادیده انگاشته شده است و به نوعی ظلم در حق فیلمی است که کمتر کسی آنرا ندیده است و کمتر کسی را می شناسیم که فیلم را دوست نداشته باشد، روایت این فیلم آنقدر صمیمی است که گاهی اگرندانیم فیلم نامه اقتباسی است، زبان به تمجید از ساختار داستانی اثر گشوده و گاهی فراتر از آن به دنبال خالق این داستان با روایت عالی خواهیم گشت. شاید تنها سکانس پایانی فیلم است که بنا به ذائقه و میل دوستداران سینما ایارن با پایان کتاب متفاوت است که در مقایسه با سایر آثار اقتباسی در سینمای هالییود و اروپا مسئله ای قابل اغماض است. 'شب‌های روشن' با كارگردانی خوب موتمن و دیالوگ‌های شاعرانه عقیقی تبدیل به بهترین اقتباس عاشقانه سینمای ایران شده است.

 

 


باز منتشر شده توسط norkoda در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 53
     درج شده در 1825 روز و 2 ساعت و 44 دقیقه قبل
    

با بال خیس پریدن؟!

نگاهی به سریال بال‌های خیس

 


واقعیت این است كه مخاطب ایرانی فارغ از وجوه سرگرم‌كنندگی مجموعه‌های نمایشی همواره در پی تعقیب قصه‌های خانوادگی در سریال‌های تلویزیونی است.

 

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

بال‌های خیس یك گام جلوتر از این مسئله، خود خانواده و تلاطم‌های آن در نوسان سنت و مدرنیته و اختلاف‌های نسلی را با توجه به برخی مسائل اجتماعی ـ سیاسی دستمایه روایت خود از داستانی دووجهی می‌داند كه در هر سوی آن یك نسل و دغدغه‌هایش به تصویر كشیده می‌شود و كارگردان تلاش كرده تا با بازنمایی زیست جهان دو نسل مختلف از قضاوت یكسویه پرهیز كرده و تصویر واقع‌گرایانه‌تری از مسائل اجتماعی ـ خانوادگی ارائه كند.

داستان اول حول محور پزشك حاذقی به نام مجید پرتو با ایفای نقش حبیب دهقان نسب شكل می‌گیرد كه با تشكیل تیمی جوان در زمینه تولید داروی ضدسرطان، پژوهش گسترده‌ای انجام داده است. در این راه دوست و همرزم قدیمی‌اش مهدی قاسمی با بازی علی عمرانی پا به پای او پیش می‌آید و اگر چه تخصصی در زمینه تولید دارو ندارد، اما نقش مشوق و همراه همیشگی را برای دكتر پرتو بازی می‌كند.

 داستان دوم مضمونی خانوادگی و معمایی دارد. جوانی به نام محسن با ایفای نقش حسین مهری در جریان اردویی دانشجویی در شمال كشور توسط ضاربی ناشناس درون پرتگاهی می‌افتد. سقوط محسن در این پرتگاه و نجات او از مرگ، زمینه‌ساز به وجود آمدن ماجراهایی می‌شود كه پی در پی بر سر راهش قرار می‌گیرد. هرچه قصه جلوتر می‌رود، این دو ساحت داستانی در یك پیوند دراماتیك به هم متصل شده و اتفاقاً از همین طریق قرار است برخی انگاره‌ها و پیام‌های قصه در بستر یك ساختار دراماتیك به مخاطب منتقل شود.

 البته یك جاهایی قصه از دایره نمایشی خود خارج شده و گاه صورتی شعاری یا داستانی تصنعی می‌گیرد اما كارگردان تلاش كرده نسبت و وفاداری خود را با سویه دراماتیكی حفظ كند تا از ظرفیت‌های حسی-عاطفی درام در جهت تبیین نگرش خود راجع به مسائل روز بیشترین بهره را ببرد. بال‌های خیس محصول بسیج صدا وسیماست كه مدتی است با سرمایه‌گذاری در حوزه سریال‌سازی تلاش می‌كند ارزش‌های فرهنگی و بومی را در قالب‌های هنری به تصویر كشانده و دغدغه‌های خود را صمیمانه‌تر با مخاطب جوان در میان بگذارد. در داستان اول با شخصیت‌هایی مواجه هستیم كه نه لزوماً از حیث نمایشی كه در واقعیت اجتماعی قهرمان تلقی می‌شوند.

بال‌های خیس بنیاد معنایی و مفهومی خود را در همین نقطه طراحی می‌كند؛ جایی كه قرار است شیوه‌های درست مواجهه نسل گذشته با نسل جوان و امروزی را با قبول تفاوت و تضادهای نسلی صورت‌بندی كرده و آسیب شناسی كند

 

 

 شخصیت‌هایی مثل مجید پرتو و مهدی قاسمی اگرچه در وضعیت كنونی پزشك حاذقی هستند كه با توجه به تلاش‌های علمی‌شان در حوزه پزشكی قهرمان محسوب می‌شوند، اما علت اصلی قهرمانی آنها ریشه در گذشته پرافتخار و غرورآفرین دوران دفاع مقدس دارد.

 

آنها اگر در گذشته در جهاد نظامی پیشرو بودند، اینك در جهاد علمی نیز به همان اندازه دغدغه مند بوده و این ساحت را نیز با همان آرمان‌های بلند انقلابی و ملی می‌نگرند. از این سو فرزندان آنها در یك برهه تاریخی متفاوت درگیر مسائل و دغدغه‌هایی هستند كه نگرانی والدین را در پی دارد.

بال‌های خیس بنیاد معنایی و مفهومی خود را در همین نقطه طراحی می‌كند؛ جایی كه قرار است شیوه‌های درست مواجهه نسل گذشته با نسل جوان و امروزی را با قبول تفاوت و تضادهای نسلی صورت‌بندی كرده و آسیب شناسی كند. شخصیت مادر محسن با بازی فاطمه گودرزی مشاور انتخاب می‌شود تا هم از یكسو تمهید منطقی برای ارائه برخی الگوهای رفتاری درست با نسل جدید را به مخاطب نشان دهد و هم اینكه از یكسویه‌نگری و نگاه پاستوریزه به آدم‌های علمی پرهیز شود.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

شخصیت فاطمه گودرزی در این كاراكتر وقتی قرار است در مقام مادر با مسئله محسن یا دخترش مواجه شود، چندان به عنوان یك مشاور رفتار نمی‌كند و نشان می‌دهد كه مادر بودن آنقدر پیچیده و با مسائل عاطفی درهم تنیده است كه صرفاً نمی‌توان مبتنی بر تئوری‌های روانشناسی عمل كرد.

حتی این مادر- مشاور در جایی از قصه به همكار روانشناس خود این ضعف را به زبان می‌آورد. به عبارت دیگر در بال‌های خیس تلاش شده تا نشان داده شود كه مسئله تربیت و گفت‌وگوی بین نسلی واجد چه ظرافت‌ها و ظرفیت‌هایی است و چگونه باید این پارادوكس تربیتی را در دركی خودآگاهانه دریافت و به راه‌حلی دقیق و اثربخش دست یافت. دو قطبی شدن داستان در بال‌های خیس به ایجاد ریتم مناسب در روایت كمك كرده و اگر در دیالوگ نویسی از برخی لحن‌های مستقیم و نصیحت‌گونه پرهیز می‌شد، همخوانی محتوایی بیشتری با ساختار مفهومی درام پیدا می‌كرد.

در فرایند این قصه تلاش شده تا در نهایت یك الگوی ایرانی – اسلامی از خانواده و راهكارهای صیانت و تحكیم ارزش‌های خانوادگی در ذهن مخاطب نهادینه شده و خاصیت تربیتی داشته باشد. همچنین بر ظرفیت‌های علمی و تولید ملی نیز در سویه اجتماعی، قصه بازخوانی می‌شود تا در كنار روایت تضادهای نسلی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های دو نسل نیز تأكید شود. در واقع تلاش شده تا روحیه خودكفایی و عزت نفس ملی به واسطه این سریال در مخاطب ایرانی برانگیخته شود و حس امید به فردای بهتر فردی و اجتماعی در آنها دمیده شود. بال‌های خیس قصه دردها و امیدهای نسلی است كه به بالندگی و رشد و پیشرفت كشورش می‌اندیشد و در این مسیر حركت می‌كند.

 


باز منتشر شده توسط norkoda در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط norkoda با 1487 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 46
     درج شده در 1825 روز و 2 ساعت و 57 دقیقه قبل
    

ناراضی‌های هالیوود

 


مروری بر تاریخ سینمای جهان نشان می‌دهد كه برخلاف تصور معمول، ایران تنها كشور ناراضی از روند ساخت فیلم‌های جهت‌دار هالیوودی نیست.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

 

 

مغولستان، كره شمالی، نیوزلند، ایتالیا، هند، اندونزی، پاكستان، ایرلند و انگلیس از دیگر كشورهایی هستند كه پیشتر نیشتر تمسخر، سیاسی‌كاری و گاه تحریف واقعیت را از سوی هالیوود احساس كرده‌اند؛ در این بین اما رغبت هالیوود در سر به سر گذاشتن برخی كشورها با شدت و ضعف‌هایی همراه بوده است.

 

 

چرا هالیوود سعی دارد به تاریخ كشورها بتازد؟

از حدود یك ماه پیش ایران تلاش خودش را برای شكایت از هالیوود آن هم از طریق وكیلی فرانسوی رسمی و علنی كرد؛ طرح دعوی كه قرار است به خاطر نمایش تصاویر غیر واقعی از ایران، آن هم در چندین و چند فیلم هالیوودی، به معرض اجرا گذاشته شود. «300»، «بدون دخترم هرگز» و در آخرین نمونه «آرگو» از جمله این فیلم‌ها بوده‌اند.

 نحوه به تصویر كشیده شدن ایران و مردمانش در این فیلم سۆال‌برانگیز و تحریف‌آمیز است. با این حال هنگامی كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران موضوع شكایت علیه هالیوود را مطرح كرد و در ادامه آن كوتاه پیر، وكیل فرانسوی در بخش دعاوی بین‌المللی را به استخدام خود در آورد، سۆالات و گزارش‌های تمسخر‌آمیز مختلف بود كه در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شد. برخی رسانه‌های خارجی چشم‌انداز طرح دعوی ایران در دادگاهی بین‌المللی را چندان واقع‌بینانه نمی‌انگاشتند.

در آن زمان بسیاری این سۆال را مطرح كردند كه آیا كشور یا دولتی حق دارد كه بر یك بازنمایی سینمایی دقیق شود و با موشكافی علیه آن شكایت كند و این شكایت در كدام حوزه قضایی پیگیری می‌شود و آیا قانونی وجود دارد كه به ایران اجازه دهد از فیلم «بدون دخترم هرگز» كه محصول 22 سال پیش است شكایت كند؟ گاه نیز این سۆال مطرح می‌شد كه هالیوود یك نهاد منسجم نیست و ایران دقیقاً می‌خواهد از كدام بخش هالیوود شكایت كند. اما در این بین این رسانه‌ها هیچ‌گاه به این موضوع دقت نكردند كه چرا هالیوود سعی دارد به تاریخ برخی كشورها بتازد و برخی واقعیات را جعل كند؛ اقدامی كه به نظر می‌رسد ایران تنها سوژه آن نباشد. روزنامه گاردین كه در مواجهه با خبر شكایت ایران علیه هالیوود گاه نگاه نقادانه به خود گرفته و گاه به انتشار گزارش‌هایی درباره نقاط ضعف‌های فیلم آگرو و تحریف تاریخ در آن دست زده است به سراغ كشورهایی رفته كه همچون ایران نقره داغ سیاست‌های استراتژیك و تحریف گونه هالیوود شده‌اند.

هالیوود امروز سیطره تحریفاتش را بر مفاخر فرهنگی جهان گسترده است و در این بین اما كمتر كشوری در جهان حاضر به قبول این حقیقت است و انفعال جهان در قبال این سینمای سیاسی قوت قلبی برای این سینمای پیچیده و كهنه كار در فن تحریف است

كشورهایی كه از هالیوود شاكی هستند

وزارت امور خارجه قزاقستان را باید از نادر نهادهای رسمی و سیاسی یك كشور دانست كه همچون ایران هالیوود را بابت ساخته شدن فیلمی توهین‌آمیز تهدید به شكایت كرد؛ « بورات » فیلمی با بازی شاسا بارون كوهن بود كه قزاق‌ها را به تمسخر گرفت و خشم مردم قزاقستان را برانگیخت.

در مغولستان نیز غرور ملی مردم مغول با آنچه كه شاید بتوان بدترین چینش و گزینش بازیگری تاریخ نام گذاشت جریحه‌دار شد؛ هالیوود فیلمی به نام «فاتح» را ساخت كه در آن «جان وین» نقش چنگیز خان را ایفا می‌كرد !

مردم كره شمالی هم پیشتر از سیاست‌های تمسخر‌آمیز و نگاه از بالا به پایین هالیوود ضربه خورده‌اند. «تیم امریكا » عنوان یك فیلم كمدی در سال 2004 است؛ بازیگران این فیلم متشكل از عروسك‌های دو گربه، دو كوسه، یك سوسك و در نهایت مردی شبیه « كیم جونگ ایل » رهبر سابق كره شمالی است كه همچون مجسمه بزرگ او لباس پوشیده است.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

 

ایتالیا، هند و اندونزی، كشورهایی بودند كه جملگی خواستار عدم اكران فیلم «عیش، نماز، عشق» شدند؛ فیلمی كه شخصیت زن آن به این سه كشور سفر می‌كند و عیش و نماز و عشق را در هر یك از این كشورها تجربه می‌كند. پاكستان نیز خاطره خوشی از ساخت فیلم «جنگ چارلز ویلسون» ندارد؛ از داستان ساختگی این فیلم هالیوودی چنین برداشت می‌شود كه پاكستان با اسرائیل همكاری مخفیانه دارد و امریكایی‌ها در تلاش برای انتقال سلاح‌های اسرائیلی به افغانستان از یك دیكتاتور ارتشی در پاكستان و حفر كانالی پاكستانی كمك می‌گیرند.

ایرلندی‌ها از هالیوود می‌خواهند كه به تمسخر لهجه شان در فیلم‌های امریكایی خاتمه دهد؛ برایشان فرقی نمی‌كند كه اورسن ولز در فیلم «زنی از شانگهای» باشد یا «تام كروز» در فیلم «دور و نزدیك» آنها نمی‌خواهند كه لهجه ایرلندی روی زبان بازگران امریكایی به تمسخر كشیده شود.

 

توهین هالیوود به شكسپیر انگلیسی‌ها

هالیوود حتی در ادامه تحریفات خود به انگلیس نیز رحم نكرده است. هالیوود به دروغ موفقیت‌های بزرگ ارتش نظامی انگلیس و متحدانش همچون تسخیر انیگما در U- 571 و آزادی برمه را به نیروهای امریكایی نسبت داده است و گاه با زبان بی‌زبانی گفته است كه شكسپیر بزرگترین نمایشنامه نویس انگلیسی یك متقلب بیسواد بوده و نیزبزرگ‌ترین ملكه انگلیس نیز زن هوس‌باز بوده است. هالیوود، همه چیز را درباره رابین هوود كه بزرگترین قهرمان مردمی انگلیس است غلط به تصویر می‌كشد. این موضوع در فیلم «‌شجاعدل‌» هم اتفاق می‌افتد.

هالیوود در واقع هیچ رو دربایستی با هیچ كشوری ندارد؛ هر كجا كه منافع امریكا پا در میان باشد انگلیس با ایران، ایرلند، اندونزی و پاكستان تفاوتی ندارد. هالیوود امروز سیطره تحریفاتش را بر مفاخر فرهنگی جهان گسترده است و در این بین اما كمتر كشوری در جهان حاضر به قبول این حقیقت است و انفعال جهان در قبال این سینمای سیاسی قوت قلبی برای این سینمای پیچیده و كهنه كار در فن تحریف است.

 

پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 60
     درج شده در 1825 روز و 3 ساعت و 5 دقیقه قبل
    
فیلم های طلایی بدون گیشه های طلایی
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    در مقایسه ای بین میزان فروش اکران نوروزی سینمای ایران در سال ۹۱ و ۹۲ و با توجه به افزایش قیمت بلیت در سال جاری می توان به این نتیجه رسید که کل فروش اکران نوروزی امسال کمتر از سال گذشته بوده است.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

در مقایسه ای بین میزان فروش اکران نوروزی سینمای ایران در سال ۹۱ و ۹۲ و با توجه به افزایش قیمت بلیت در سال جاری می توان به این نتیجه رسید که کل فروش اکران نوروزی امسال کمتر از سال گذشته بوده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین اکران هایی که در طول سال اتفاقات بزرگی را برای سینما به ارمغان می آورد، اکران نوروزی است. با توجه به تعطیلاتی که در این دوره از اکران پیش روی مردم قرار دارد، اقشار مختلف جامعه زمان بیشتری را برای تفریحات مختلف فرهنگی از جمله سینما رفتن در نظر می گیرند و تهیه کنندگان سینما تلاش می کنند فیلم های خود را در این دوره به نمایش گذارند؛ چرا که کم و بیش از فروش بالای آن مطمئن هستند.

 

همین مسئله سبب شده تا شورای صنفی نمایش بهترین فیلم ها را در لیست اکران نوروزی قرار دهد. فیلم های طلایی با گیشه های طلایی، مسئله ای است که به تناسب آن مخاطبان و بعد سینماگران در اکران نوروزی به آن توجه می کنند.

 

هرچند در سال های اخیر فروش فیلم های سینمایی میلیاردی شده است اما این فروش ها به تناسب افزایش قیمت بلیت های سینما نه تنها به معنای فروش بالا نبوده بلکه به معنای ریزش مخاطب در سینما هم هست. متاسفانه طی دو سال گذشته شرایطی در اکران فیلم ها و نوع چیدمان آن در نمایش های نوروزی بوجود آمد که کلیدی ترین دوران نمایش فیلم های سینمایی را با چالش همراه کرد، چالشی که بی تاثیر در فروش فیلم ها در طول سال نبود.

 

اکران نوروزی سال ۹۱ با تعدد ژانرهای مختلف سینمایی، می توانست یکی از درخشان ترین دوره های فروش گیشه را به همراه داشته باشد. 'سیاسی'، 'اجتماعی' و 'کودک و نوجوان' گونه هایی از سینما بودند که در بهار ۹۱ برای سالن های سینما انتخاب شد. فیلم هایی که شامل 'قلاده های طلا' به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، 'گشت ارشاد' به کارگردانی سعید سهیلی، 'خصوصی' به کارگردانی محمدرضا فرح بخش، 'انتهای خیابان هشتم' به کارگردانی علیرضا امینی و 'فیتیله و ماه پیشونی' به کارگردانی آرش معیریان بود و چندان هم در گیشه موفق نبودند.

 

فروش کلی نوروز ۹۱ در تهران و شهرستان ها، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که به تفکیک؛ فیلم سینمایی 'قلاده های طلا' با یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، 'گشت ارشاد' با یک میلیارد تومان، 'خصوصی' با ۲۸۵ میلیون تومان، 'انتهای خیابان هشتم' با ۲۷۸ میلیون تومان و 'فیتیله و ماه پیشونی' ۱۲۰ میلیون تومان فروخت.

 

فروش کلی سینماهای تهران در ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۱، ۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان و فروش سینماهای شهرستان ۷۸۰ میلیون تومان بود.

 

متاسفانه طلسم گیشه ۹۱ در طول این سال شکسته نشد و فیلم های سینمایی همچنان از فروش پایینی برخوردار بودند، فروش های نامناسبی که سبب شد بخش خصوصی با ملاحظه بیشتر به استقبال گیشه ۹۲ بروند.

 

اما مسعود ده نمکی، مازیار میری، بهرام عظیمی، بهزادی و رضا سبحانی میزبانان مردم در نوروز ۹۲ بودند. فیلم سینمایی 'رسوایی' یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان، 'حوض نقاشی' ۸۵۵ میلیون تومان، 'قاعده تصادف' ۱۰۸ میلیون تومان، 'تهران ۱۵۰۰' ۸۳۷ میلیون تومان و 'رژیم طلایی' ۲۲۴ میلیون تومان فروخت. می توان گفت تا امروز فروش نوروزی سال ۹۲ به ۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان رسید.

 

فروش کلی سینماهای تهران در ایام نوروز امسال، دو میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان و فروش سینماهای شهرستانی در همین مدت، یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان بوده است.

 

با در نظر گرفتن افزایش قیمت بلیت ها نسبت به سال گذشته، این آمار نشان می دهد که ریزش مخاطب در سینمای تهران این بار بیشتر از شهرستان ها بوده است. هرچند امسال اکران نوروزی با کمترین حواشی ممکن همراه بود، اما نشان می دهد که سینما با مشکلی مهمتر از حواشی اکران همراه است.

 

میزان فروش فیلم ها در آغاز سال جدید، می تواند زنگ خطری برای مسئولان سینمایی کشور باشند. با توجه به اینکه از چهار فیلم به نمایش درآمده، سه فیلم توسط بخش خصوصی تولید شده که ۲ فیلم از بین این فیلم ها با کمترین فروش همراه بود، این خطر را گوشزد می کند که بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید حضور پیدا خواهد کرد، کما اینکه بسیاری از تهیه کنندگان بخش خصوصی سینما که پروژه های مختلفی را در دستور کار خود داشتند، به دلیل وضعیت اقتصادی موجود در سینما تمایلی به ادامه فعالیت در عرصه تولید ندارند.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      گزارش : خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 144683 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 63
     درج شده در 1825 روز و 6 ساعت و 24 دقیقه قبل
    
ادامه ی حضور «کلاه قرمزی» در تلویزیون تایید شد
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو با تایید خبر پخش «کلاه قرمزی» در اعیاد مذهبی که پیشتر از سوی تهیه کننده هم اعلام شده بود، اینگونه توضیح داد: برنامه «کلاه قرمزی» برای پخش در اعیاد مذهبی مثل نیمه شعبان، عید سعید فطر، میلاد حضرت علی (ع) و ... در نظر گرفته شده است که هر کدام در زمان خودش به روی آنتن خواهد رفت.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو با تایید خبر پخش «کلاه قرمزی» در اعیاد مذهبی که پیشتر از سوی تهیه کننده هم اعلام شده بود، اینگونه توضیح داد: برنامه «کلاه قرمزی» برای پخش در اعیاد مذهبی مثل نیمه شعبان، عید سعید فطر، میلاد حضرت علی (ع) و ... در نظر گرفته شده است که هر کدام در زمان خودش به روی آنتن خواهد رفت.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیشتر حمید مدرسی، تهیه کننده ی «کلاه قرمزی» هم اعلام کرده بود که پخش «کلاه قرمزی» در سال ۹۲ ادامه خواهد داشت و از توافق های صورت گرفته با مدیران شبکه دو، برای پخش این برنامه در اعیاد سال ۹۲ خبر داده بود.

 

این در حالی است که مدرسی در اواخر سال ۹۱ با اعلام پخش نشدن «کلاه قرمزی» در نوروز به دلیل آنچه مشکل مالی می خواند، بسیاری از علاقمندان به این شخصیت عروسکی را نگران کرده بود. با این حال در آخرین روزهای سال ۹۱ تهیه کننده «کلاه قرمزی» با مدیران تلویزیون به توافق رسید تا علاقمندان بتوانند در روزهای نوروز به تماشای قسمت های جدید «کلاه قرمزی» بنشینند.

 

***

 

علی زارعان، مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، سال ۹۲ را برای گروه خردسال و کودک شبکه دو پرکار دانست و افزود: با برنامه های درنظر گرفته شده، تابستانی شاد توأم با آرامش را برای کودکان و نوجوانان فراهم خواهیم کرد.

 

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو در راستای اعلام برنامه های تابستان شبکه دو در حوزه ی کودک گفت: امسال در حوزه ی کودک قرار است به مفهوم فلسفه برای کودک و آشنایی با مفاهیم کارآفرینی توجه بیشتری شود.

 

او گفت: با برنامه هایی که برای تابستان امسال بچه ها در نظر گرفته شده، قرار است با اهداف مشترک به سوی یک افق همگرا حرکت کنیم.

 

او خاطرنشان کرد: افقی که پیش روی گروه کودک است فارغ از مفاهیم اجتماعی و فرهنگی نخواهد بود و تصور می کنم تابستانی شاد توأم با آرامش برای بچه ها داشته باشیم.

 

همچنین وی درباره ی دیگر برنامه های کودک شبکه دو نظیر «عمو پورنگ»، «خاله شادونه» و «فیتیله» اعلام کرد: برنامه «عمو پورنگ» در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای ساخت است و احتمال دارد از اول تابستان به آنتن برگردد، برنامه «فیتیله» هم که مثل روال سابق از شبکه دو هر هفته به روی آنتن می رود، همچنین طراحی های جدیدی به روی برنامه «خاله شادونه» در حال انجام است که هنوز به اتمام نرسیده است.

 

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو در پایان، دیگر برنامه های جدید شبکه را اعلام کرد و گفت: برنامه های جدیدی برای تابستان نظیر «من و بابام، من و مامانم»، «کارا و کوشا» و ... در نظر گرفته شده است که پخش می شوند.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)  

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.