مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
طرح ملی ملکوت
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
امر به معروف و نهی از منکر
آشپزی به سبک تبیان
عکس و عکاسی مقالات
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
فعالان ثبت مطلب این ماه
فعالان ارسال دعوتنامه این ماه
ارسال دعوتنامه

آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟

 
دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 34
     درج شده در 946 روز و 21 ساعت و 36 دقیقه قبل
    
حامد بهداد ۳۰ کیلو وزن اضافه کرده است


اضافه وزن و بیهوشی خطرناک حامد بهداد!

























مثل اینکه داریوش مهرجویی، کارگردان کارکشته سینمای ایران، بازیگری را که راست کارش باشد پیدا کرده است.

مهرجویی که پارسال نقش اول فیلم «نارنجی پوش» را به حامد بهداد داده بود امسال هم در فیلم جدیدش؛ «چه خوبه که برگشتی» نقشی مهم را به او سپرده است.

بهداد در جدیدترین فیلم مهرجویی، نقش فرزاد، جراح دندانپزشکی را دارد که بعد از سال ها به ایران برمی گردد و سر یک سنگ جادویی کلی ماجرا با همسایه اش خانم یاسمین (مهناز افشار) و دوستش کامبیز (رضا عطاران) پیدا می کند.

● اتفاق های عجیبی که برای سوپراستار افتاد

اما چیزی که در این فیلم کمدی جلب توجه می کرد این خبر بود که بهداد برای نقش فرزاد، چیزی حدود ۳۰ کیلو به وزنش اضافه کرده که در صورت ثبت این کار، رکورد افزایش وزن برای بازی در یک فیلم ایرانی که قبل از این در دست رضا کیانیان بود، شکسته می شود.

کیانیان، یک دهه قبل برای بازی در فیلم «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، حدود ۲۰ کیلو به وزنش اضافه کرد.

نکته جالب اینکه کیانیان هم در آن فیلم نقش یک پزشک را بازی می کرد.

اما به نظر می رسد بهداد نتوانسته به رکورد کیانیان برسد چون شنیده شده با وجود اینکه بهداد چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است و این ماجرا از عکس ها و شمایل او در مجالس و محافل مختلف هم آشکار است ولی گویا برای شکم بهداد در این فیلم از پروتز مصنوعی استفاده شده است.

اما چرا در اوایل فیلمبرداری «چه خوبه برگشتی» حامد بهداد دچار افت فشار شد؟

چرا بعد از بیهوشی، کارش به بیمارستان و سرم و دوا و درمان کشید؟

به نظر می آید همین اضافه کردن وزن برای بهداد بی حاشیه هم نبوده ولی آنچه موثرتر بوده و به گفته شاهدان و حاضران در پشت صحنه هم تایید می شود نوعی بی حالی از ابتدای کار در احوالات بهداد، مشهود بوده است.

دلیل عمده این بی حالی هم می تواند حضور بهداد در پروژه سنگین «فرزند چهارم» وحید موسائیان باشد.

موسائیان این فیلم را در گرمای کشنده تابستان کشور کنیا در قاره آفریقا ساخت که البته با حوادثی مثل سقوط هواپیمای عوامل که البته تلفاتی نداشت، خبرسازی هم کرده بود.

بهداد بعد از بازی در این فیلم در آفریقا، بلافاصله در برگشت به ایران با پیشنهاد مهرجویی روبه رو شد.

اما پیشنهاد مهرجویی یک شرط داشت که اتفاقا یکی از معضلات کاراکتر فرزاد هم بود آن هم چاقی و داشتن شکم بود.

بهداد که هنوز تحت تاثیر گرما و فشار آفریقا بود این شرط را قبول کرد.

او برای اینکه وزنش را سریع بالا ببرد رژیمی گرفت که در اوایل کار باعث بی حالی و بیهوشی او شد و البته به وزن ۳۰ کیلویی دلخواه مهرجویی هم نرسید.

فیلمبرداری فیلم از ۲۰ آبان در تهران آغاز شده بود و قراربود بعد از یک ماه در محمودآباد مازندران به پایان برسد.

بهداد که توانسته بود چند کیلویی به وزنش اضافه کند و با استفاده از پروتز شکم مصنوعی، چاق به نظر برسد، سر یکی از صحنه ها در تهران، فشارش افتاد و بیهوش شد و کار به بیمارستان کشید.

اما خوشبختانه ماجرا با چند قرص و سرم، حل و فصل شد تا فیلمبرداری در زمان معین شده به پایان برسد.

بدین ترتیب حامد بهداد را با شمایلی فربه در جشنواره فیلم فجر امسال خواهیم دید و باید ببینیم او می تواند وزنش را به حالت نرمال قبلش برساند یا نه.

به نظر می رسد بهداد نتوانسته به رکورد کیانیان برسد چون شنیده شده با وجود اینکه بهداد چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است ولی گویا برای شکم بهداد در این فیلم از پروتز مصنوعی استفاده شده است.

● کدام بازیگر رکورد جهانی دارد؟

۳۲ کیلو کم کرد بعد ۳۸ کیلو اضافه کرد.

رکورددار تغییر وزن در بین بازیگران جهان برای بازی در فیلم در اختیار کریستین بیل است.

او قرار بود نقش مردی لاغر را در فیلم ماشینیست بازی کند برای همین در عرض ۳ماه با رژیم قهوه و آب و یک سیب و البته ورزش، وزنش را از ۸۴ کیلو به ۵۲ کیلو رساند.

بیل برای بازی در این فیلم ۳۲ کیلو وزن کم کرد. اما آن چیزی که او را خبرساز کرد این بود که او بلافاصله قبول کرد در نقش بتمن در فیلم بتمن، بازی کند.

کریستوفر نولان، کارگردان بتمن وقتی در اولین ملاقات بیل لاغر را دید به انتخابش شک کرد اما بیل قول داد که وزنش را برگرداند.

او بلافاصله در عرض ۶ ماه، وزنش را ۹۰ کیلو رساند.

نکته جالب توجه درباره رژیم چاقی او این بود که او چون گیاهخوار بود، این ۳۸ کیلو را بدون گوشت اضافه کرد ضمن اینکه چون بتمن، بدنی ورزیده و عضلانی داشت او علاوه بر ازدیاد وزن، باید با ورزش مداوم این افزایش توده بدنی را به ورزیدگی عضلانی تبدیل می کرد.

اما چهره های دیگری هم بوده اند که وزن شان را بالا و پایین کرده اند مثلا راسل کرو برای بازی در نقش افسر چاق فیلم محور دروغ های ریدلی اسکات که ۲۸ کیلو به وزنش اضافه کرد یا مت دیمون برای یک نقش ۲ دقیقه ای سربازی معتاد، ۱۸ کیلو وزنش را پایین کشید که چون بدون مشاوره این کار را کرد تا مدت ها سرگرم درمان مشکل غدد فوق کلیوی اش بود.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








مجله زندگی ایده آل

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 34
     درج شده در 946 روز و 21 ساعت و 38 دقیقه قبل
    
وفادار یا دلنشین؟


چندی پیش فیلم مستند «فرش ایرانی» که شامل نگاه ۱۵ کارگردان ایرانی به فرش ایرانی در قالب ۱۵ فیلم کوتاه است، به شبکه نمایش خانگی رسید. این فیلم که در جشنواره فجر و در کوران رقابت فیلم های بخش مسابقه به نمایش گذاشته شده بود، آنقدر که باید در آن زمان دیده نشد و مورد توجه قرار نگرفت.

























چندی پیش فیلم مستند «فرش ایرانی» که شامل نگاه ۱۵ کارگردان ایرانی به فرش ایرانی در قالب ۱۵ فیلم کوتاه است، به شبکه نمایش خانگی رسید. این فیلم که در جشنواره فجر و در کوران رقابت فیلم های بخش مسابقه به نمایش گذاشته شده بود، آنقدر که باید در آن زمان دیده نشد و مورد توجه قرار نگرفت.

این فیلم، اثری ارزشمند و به یاد ماندنی از یک هنر اصیل ایرانی است. بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، بهمن فرمان آرا، مجید مجیدی، جعفر پناهی، بهروز افخمی، رخشان بنی اعتماد، کمال تبریزی، خسرو سینایی، مجتبی راعی، رضا میرکریمی، محمدرضا هنرمند، سیف الله داد و نورالدین زرین کلک هر یک فیلمی کوتاه درباره فرش ایرانی ساخته اند.

این فیلم ها به تهیه کنندگی رضا میرکریمی و به سفارش مرکز ملی فرش ایران تولید شده و در قالب یک فیلم سینمایی نمایش داد می شود.

البته قرار بود ابراهیم حاتمی کیا هم سازنده یکی از این فیلم های کوتاه باشد که به دلیل مشغله کاری موفق به ساخت فیلم نشد و جعفر پناهی به جای او یکی از فیلم ها را کارگردانی کرد. جالب اینکه از ناصر تقوایی هم به عنوان یکی از سازندگان فیلم ها نام برده می شد، اما تقوایی پس از مدتی از این مساله اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که فقط در روزنامه ها خوانده که قرار است فیلمی کوتاه با چنین موضوعی را کارگردانی کند، اما در فیلم فرش ایرانی، تقریبا اکثر کارگردانان به کار با فرم پرداخته اند و از دیدگاه خودشان موضوع مورد نظر را به تصویر کشیده اند.

در میان فیلم های ساخته شده، آثار رخشان بنی اعتماد و جعفر پناهی از ساختار و روایت جذاب تری برخوردار است.

بنی اعتماد در فیلمش با عنوان «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» تاثیرگذارترین فیلم این مجموعه را ساخته است. او در فیلمش که ساختاری مستندگونه دارد، به راستی عظمت فرش ایرانی و در عین حال مظلومیت بافندگان آن را به تصویر کشیده است. بنی اعتماد در این فیلم به فرشی که از روی سردر مسجد جامع اصفهان بافته شده، پرداخته است.

فیلم او با نشان دادن فردی که خود را طراح فرش مسجد جامع معرفی می کند، شروع می شود و در ادامه بنی اعتماد با سفر به اصفهان بافندگان اصلی فرش را پیدا کرده و با آنها گفت وگو می کند. فرشی که آنها بافته اند به راستی شاهکاری از هنر ایرانی است که متاسفانه به دلایلی لای پتو پیچیده شده و در انبار نگهداری می شود، اما فیلم جعفر پناهی نیز با عنوان «گره گشا» سر و شکل و روایت جذابی دارد. پناهی برخلاف دیگر کارگردانان به تعریف داستان در فیلم کوتاهش پرداخته است. او در فیلمش با ظرافتی همراه با جذابیت به مجموعه فرش های موجود در «بانک کارگشایی» می پردازد که مراجعه کنندگان در قبال به امانت گذاشتن فرش ها، مبلغی را به صورت وام دریافت می کنند. فیلم پناهی که فقط یک پلان دارد به صورت دوربین روی دست روایت می شود. پناهی در این فیلم کوتاه به تعریف قصه می پردازد و فیلمش به نوعی داستان گو است. داستانی که با فرش ایرانی پیوند خورده است.

اما در دیگر فیلم ها اگر انتظار داستان گویی را نداشته باشید، می توانید نمونه های بی نظیری از فرش ایرانی را روی پرده سینما تماشا کنید. اگر چه «فرش ایرانی» توقع تماشاگران را از سینماگران مطرح ایران برآورده نمی کند و فیلم های برخی از آنها حرف چندانی به لحاظ ساختار و یا نوع روایت ندارند، اما به هر حال تلاشی گرانبها در جهت معرفی هنر فرش ایران است که جای تقدیر دارد.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir









آیدین اغداشلو
نقاش





روزنامه دنیای اقتصاد ( www.donya e eqtesad.com )

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 44
     درج شده در 946 روز و 21 ساعت و 39 دقیقه قبل
    
بی خیالی خوب است یا بد؟


گفت وگو با دکتر محمدرضا خدایی به بهانه تحلیل یکی از شخصیت های فیلم «بی خود و بی جهت»

























این روزها یکی از فیلم های پرمخاطب سینمای ما، فیلم سینمایی «بی خود و بی جهت» آخرین اثر عبدالرضا کاهانی است. این فیلم داستان زندگی یک نیمروز دو زوج را روایت می کند که در موقعیتی خاص گرفتار شده اند...

در خانه ای که هنوز مستاجر قبلی از آن نقل مکان نکرده، باید تا چند ساعت دیگر مراسم میهمانی ازدواج مستاجر جدید برگزار شود. مستاجر قبلی هنوز نتوانسته جایی برای نقل مکان پیدا کند و اسباب و وسایل هر دو خانواده در خانه روی هم انباشته شده است. در میان تمام ویژگی های «بی خود و بی جهت»، بازی «احمد مهران فر» در نقش دامادی که تا چند ساعت دیگر باید پذیرای میهمانان مراسم ازدواج خود باشد، جالب توجه است. او که انگار هیچ اتفاق خاصی نیفتاده، همچنان به شوخی و لودگی می پردازد و هیچ چیز را جدی نمی گیرد. بی خیالی این شخصیت به حدی است که نه تنها همبازی های او در فیلم، که حتی مخاطبان را نیز آزار می دهد. به این بهانه با دکتر محمدرضا خدایی، روان پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مورد بی خیالی و افراد بی خیال گفت وگو کرده ایم.

▪ افراد بی خیال چه افرادی هستند؟

با رشد فرهنگی، روانی و اجتماعی انسان، نیازها و دغدغه های او نیز رشد و تعالی می یابند و دغدغه تامین نیازهای اولیه شخصی کم کم جای خود را به دغدغه تامین نیازهای والای شخصی، نیازهای اطرافیان و در نهایت نیازهای والای اجتماعی و حتی جهانی می دهد. در حقیقت انسان به تدریج به نوعی تعالی دست می یابد و دیگر خود را فقط در برابر خود مسوول نمی بیند بلکه در مقابل محیط اطراف، هموطنان، هم کیشان خود و در مراتب والاتر در برابر تمام انسان ها در سراسر جهان احساس مسوولیت می کند. البته نقطه مقابلی هم وجود دارد؛ یعنی افرادی این دغدغه ها را ندارند و خود را در برابر مسایل و مشکلات خود و دیگران مسوول نمی دانند و در اصطلاح افراد بی خیالی هستند.

▪ چه عواملی در بروز این بی خیالی نقش دارند؟

علت تمام رفتارهای انسان، مولفه های معنوی، اجتماعی و فرهنگی، ژنتیکی و شخصیتی و مکانیسم های دفاعی است و بی خیالی هم از این قاعده مستثنی نیست. بی خیالی می تواند ناشی از مسایل ژنتیک یا شخصیتی باشد. ممکن است شخصیت فرد از نظر اجتماعی به حدی رشد نکرده باشد که بتواند محیط اطراف خود را در نظر بگیرد یا دیدگاه وی در حد خود و نیازهای اولیه اش باشد و نوعی حالت خودخواهی و خودپسندی داشته باشد. مسایل اجتماعی، فرهنگی و معنوی نیز می توانند در این موضوع نقش داشته باشند. مثلا فردی که به خدا اعتقاد ندارد، احتمال بیشتری دارد که برخورد مسوولانه ای با محیط و انسان های اطراف خود نداشته باشد.

▪ پس با توجه به این تعریف، بی خیالی خصلت خوبی نیست.

بله، همانطور که دغدغه زیاد و توجه بیش از حد به اطراف و اطرفیان باعث ایجاد اضطراب، استرس و وسواس می شود، کمبود آن نیز باعث ایجاد اختلال در روابط بین فردی و روابط اجتماعی و بر هم خوردن نظم اجتماعی و نظم ارتباطی بین افراد خواهدشد. در واقع داشتن «خیال» یا دغدغه موضوعات مختلف شخصی یا اجتماعی، یکی از مکانیسم های رشدیافته انسان است که میزان متناسبی از آن باعث ایجاد همراهی، همدردی، همدلی و همکاری بین افراد می شود. اگر همه انسان ها خیال و دغدغه کارهای خود و اطرافیان خود را داشته باشند، سعی کنند در چارچوب منطقی و قانونی عمل کنند، حق دیگران را در نظر بگیرند و خود را در مسایل اجتماعی مشارکت دهند، جامعه ای سالم شکل خواهدگرفت. شاید شعر سعدی نیز مصداق همین موضوع باشد که می گوید:

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

▪ پس چرا بی خیالی از نظر بسیاری از مردم، وجهه مثبتی دارد؟

در این باره باید به دو نکته توجه داشت؛ دغدغه داشتن و «باخیال» بودن بیش از حد باعث بروز عوارض متعددی مانند استرس، اضطراب، پرخاشگری و وسواس می شود و آنچه مردم آن را مثبت می دانند، دوری از دغدغه های بیش از حد و عوارض آن است. نکته دیگر اینکه در بسیاری موارد آنچه از آن به عنوان بی خیالی یاد می شود و جنبه مثبت دارد، در واقع بی خیالی نیست و فقط برخی ویژگی های ظاهری آن را دارد.

▪ مثلا در چه مواردی؟

مثلا در افراد منطقی، باتجربه و آگاه به مشکلات، بسیاری از مولفه های ظاهری فرد بی خیال وجود دارد. نداشتن عکس العمل های لحظه ای، ترس و دلهره و انجام کار با صبر اگرچه در ظاهر شبیه به رفتار افراد بی خیال در برابر مشکلات به نظر می رسد ولی در جهت مثبت و در راستای حل مشکل است. این خونسردی و آرامش، ناشی از آگاهی و تسلط فرد به مشکل است و فرد از این طریق می کوشد مشکلات خود را با آرامش حل کند. آنچه در نظر مردم جنبه مثبت بی خیالی تلقی می شود، همین خونسردی و آرامش در جهت حل مشکل است که ربطی به بی خیالی و شخصیت فیلم «بی خود و بی جهت» ندارد. این شخصیت در این فیلم هیچ یک از این خصیصه ها را ندارد یعنی بی خیالی او نه در جهت مثبت و حل مشکل است و نه از تنش و استرس بیش از حد جلوگیری می کند. به همین دلیل هم در مجموعه ای که در آن قرار گرفته است، باعث آزار هم گروه های خود می شود و حتی این آزار را به مخاطب فیلم هم منتقل می کند.

▪ آیا «بی خیالی» می تواند مانند «انکار» یک نوع سیستم دفاعی ناخودآگاه در برابر مشکلات باشد؟

ما نمی توانیم انکار و بی خیالی را با هم در یک گروه قرار دهیم. انکار یک مکانیسم دفاعی نابالغ و رشدنیافته است، به این صورت که فرد به دلیل ناتوانایی در مقابله با مشکل و تطابق با شرایط، به نوعی صورت مساله را پاک و آن را انکار می کند. در واقع واکنش انکار نه به دلیل ناآگاهی و نترسیدن از موضوع، بلکه به دلیل ترس بیش از حد و واکنشی غیرمنطقی است. بی خیالی یک پدیده شخصیتی است و فرد بی خیال دغدغه مشکل به وجود آمده را ندارد و به همین دلیل انگیزه حل آن در وی به وجود نمی آید. به زبان ساده تر، انکار یک مکانیسم دفاعی نابالغ و بی خیالی یکی از ویژگی های شخصیت نابالغ است.

▪ آیا می توان گفت که بی خیالی فقط برای خود فرد مفید است و اطرافیان را آزار می دهد؟

بی خیالی شاید در کوتاه مدت برای فرد مشکلی ایجاد نکند و باعث شود آرامشی موقت را تجربه کند اما بالاخره محیط و اطرافیان به آن واکنش نشان خواهندداد. مسوولیت سایر اعضایی که ناچارند جور مسوولیت های فرد بی خیال را به دوش بکشند، اضافه خواهدشد. این شرایطی است که نمی توان به برقراری آن برای مدت طولانی امیدوار بود. فرد بی خیال به تدریج از اطرافیان و محیط خود بازخورد منفی خواهددید و در صورت اصلاح نشدن وضعیت، ناچار به دوری از گروه و جامعه می شود. ضمن اینکه بی خیالی افراد در برابر مشکلات، به معنی از بین رفتن مشکل نیست و نقص موجود، به تدریج تاثیر خود را در کل مجموعه خواهد گذاشت. در همین فیلم می بینیم شخصیت مورد نظر در حالی همه چیز را به شوخی می گیرد و پشت گوش می اندازد که فقط چند ساعت به زمان میهمانی عروسی وی باقی مانده است. این فرد فقط تا شروع میهمانی می تواند با بی خیالی زمان را سپری کند و لذت ببرد ولی اگر میهمانی آغاز شود و وظایف خود را انجام نداده باشد، دیگر هیچ چیز لذت بخش نخواهد بود.

▪ برای حل مشکل این افراد چه راهکارهایی وجود دارد؟

این موضوع مستقیم به علل پیدایش چنین شخصیتی بستگی دارد. در برخی افراد بی خیالی در پی افسردگی به وجود می آید که در این موارد اقدام های روان شناختی و روان پزشکی برای رفع افسردگی لازم است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در افسردگی بیش از آنکه بی خیالی مد نظر باشد، بی تفاوتی فرد به موضوعات مورد توجه است. در مواردی که بی خیالی جنبه شخصیتی دارد، اقدام هایی که باعث افزایش مهارت های فردی، اجتماعی و ارتباطی می شود، موثر خواهد بود.

در برخی دیگر، بی خیالی ممکن است به این دلیل باشد که نسبت به محیط اطراف خود احساس نیاز نمی کنند. این شخصیت ها که شخصیت های اسکیزویید نام دارند، به هیچ وجه احساس نمی کنند که در زندگی خود به ارتباط با اطرافیان خود نیاز دارند اما در مواردی که بی خیالی جنبه رفتاری دارد، بهترین عکس العمل اطرافیان راهنمایی و تذکر به فرد بی خیال است نه انجام کارهایی که به عهده آنها گذاشته شده است. این نوع واکنش می تواند فرد را به تدریج به وظایف خود آگاه کند تا برای انجام آنها احساس مسوولیت کند.

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir









پیمان صفردوست




روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )

 


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 30
     درج شده در 946 روز و 21 ساعت و 47 دقیقه قبل
    
در یک اقدام بی سابقه، برنامه های کامل نمایش فیلم ها در برج میلاد اعلام شد














برنامه ی کامل نمایش فیلم های جشنواره فجر در برج میلاد در یک اقدام کم سابقه، تقریبا یک هفته پیش از آغاز جشنواره اعلام شد.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








برنامه ی کامل نمایش فیلم های جشنواره فجر در برج میلاد در یک اقدام کم سابقه، تقریبا یک هفته پیش از آغاز جشنواره اعلام شد.

این برنامه که در سانس های ۱۴، ۱۶:۳۰، ۱۹:۳۰، ۲۱:۳۰ و ۲۳:۳۰ برنامه ریزی شده، به شرح زیر است:

روز اول (پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه): هیچ کجا هیچ کس (ابراهیم شیبانی)، افسانه سرزمین گوهران (مجید شاکری)، او خوب سنگ می زند (سید هادی محقق)، گناهکاران (فرامرز قریبیان)، مروارید (سیروس حسن پور).

روز دوم (جمعه ۱۳ بهمن ماه): (سانس اول)، عقاب صحرا (مهرداد خوشبخت)، تابستان طولانی (علی خزاعی فر)، آسمان زرد کم عمق (بهرام توکلی)، دل بی قرار (قربان محمد پور).

روز سوم (شنبه ۱۴ بهمن ماه): گهواره ای برای مادر (پناه برخدا رضایی)، آفتاب مهتاب زمین (علی قوی تن)، روز روشن (حسین شهابی)، برلین منفی ۷ (رامتین لوافی)، فرشتگان قصاب (سهیل سلیمی).

روز چهارم (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه): گام های شیدایی (حمید بهمنی)، اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکترند (نرگس آبیار)، یک دو سه ... پنج (محمد معیری)، قاعده تصادف (بهنام بهزادی)، ابرهای ارغوانی (سیامک شایقی).

روز پنجم (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه): حوض نقاشی (مازیار میری)، تنهای تنهای تنها (احسان عبدی پور)، من عاشق سپیده صبحم (علی کریم)، خاک و مرجان (سید مسعود اطیابی)، از تهران تا بهشت (ابوالفضل صفاری).

روز ششم (سه شنبه ۱۷ بهمن ماه): رسوایی (مسعود ده نمکی)، خاکستر و برف (روح اله سهرابی)، خسته نباشید! (محسن قرایی)، هیس دخترها فریاد نمی زنند (پوران درخشنده)، عملیات مهدکودک (فرزاد اژدری).

روز هفتم (چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه): چه خوبه که برگشتی (داریوش مهرجویی)، بزرگمرد کوچک (صادق صادق دقیقی)، دهلیز (بهروز شعیبی)، دربند (پرویز شهبازی)، قصه عشق پدرم (محمدرضا ورزی).

روز هشتم (پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه): کلاس هنرپیشگی (علیرضا داود نژاد)، تاج محل (دانش اقباشاوی)، بشارت به یک شهروند هزاره سوم (محمدهادی کریمی)، استرداد (علی غفاری)، به خاطر پونه (هاتف علیمردانی).

روز نهم (جمعه ۲۰ بهمن ماه): فرزند چهارم (وحید موسائیان)، جیب بر خیابان جنوبی (سیاوس اسعدی)، ترنج (مجتبی راعی)، ساکن خانه چوبی (حسینعلی لیالستانی).

روز دهم (شنبه ۲۱ بهمن ماه): سر به مهر (هادی مقدم دوست)، زیباتر از زندگی (انسیه شاه حسینی)، ۹:۲۰ در بوشهر (محمد امین همدانی).

به گزارش ایسنا، در دو سانس آخر روز دهم جشنواره فیلم فجر فیلمی به نمایش در نمی آید.

همچنین هنوز برنامه ی نمایش فیلم های بخش مسابقه و خارج از مسابقه ی آثار بلند مستند در برج میلاد اعلام نشده است.



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 35
     درج شده در 946 روز و 21 ساعت و 48 دقیقه قبل
    
رضا کیانیان فیلم می سازد














رضا کیانیان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون کشور، با استفاده از دوربین تلفن همراه برای بخش نگاه هنرمند اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران فیلم می سازد.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








رضا کیانیان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون کشور، با استفاده از دوربین تلفن همراه برای بخش نگاه هنرمند اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران فیلم می سازد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بخش نگاه هنرمند از جمله بخش های غیر رقابتی جشنواره است که در آن ۱۰ فیلم از ۱۰ هنرمند شناخته شده کشور که با استفاده از تلفن همراه و برای جشنواره همراه تهران ساخته شده به نمایش در خواهد آمد.

رضا کیانیان که با فعالیت در عرصه های مختلف نویسندگی ، بازیگری ، مجسمه سازی ، عکاسی ، طراحی صحنه و لباس و... به عنوان هنرمندی صاحب اندیشه و سبک شناخته شده است و امسال با بازی در فیلم 'هیچ کجا هیچ کس' در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، با استفاده از تلفن همراه برای بخش نگاه هنرمند اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران فیلم می سازد.

عکس های کیانیان چندی پیش نیز در اکسپو عکس تهران ۹۱ به نمایش در آمد. از این هنرمند تا کنون کتاب های بازیگری در قاب، ناصر و فردین، قارسوم: اتفاق می افتد، عکس های تنهایی ، این مردم نازنین ، تحلیل بازیگری و شعبده بازیگری در زمینه های سینما، بازیگری ، عکس و قصه منتشر شده است.

بخش 'نگاه هنرمند' با هدف فرهنگسازی استفاده خلاقانه از ابزارهای گوشی تلفن همراه و ایجاد انگیزه برای نسل جوان شکل گرفته است. در این بخش، با گردآوری و نمایش آثار هنرمندان نامی و محبوب کشور ، زاویه دید هنرمندان به موضوعات مختلف انسانی به نمایش در می آید.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با دبیری فرجاد خوشبین در سه بخش رقابتی 'از نگاه همراه'، ' درباره همراه' ومسابقه فیلم و عکس سامسونگ با موضوع 'ایده ها منتظر نمی مانند' برگزار می شود.



تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir








خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان

پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 31
     درج شده در 947 روز و 5 ساعت و 16 دقیقه قبل
    
فردوسی پور گزارشگر داربی هفتادوششم شد
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    داربی هفتادوششم را عادل فردوسی پور گزارش می کند.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

داربی هفتادوششم را عادل فردوسی پور گزارش می کند.

 

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، فردوسی پور در بین سایر گزارشگران فوتبال، رکورددار گزارش داربی است و بیشترین تعداد داربی های پایتخت را گزارش کرده است؛ او قرار است داربی هفتادوششم را هم گزارش کند.

 

شبکه سوم سیما در پخش داربی امروز ابتکار تازه ای هم به خرج داده و به گفته مهدی هاشمی تهیه کننده «فوتبال برتر» قرار است مهمانان و کارشناسان برنامه هم از استودیو آزادی با بک گراند زمین بازی روی آنتن بروند.

 

پخش تلویزیونی داربی از حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از اخبار ورزشی آغاز می شود و تا نیم ساعت بعد از بازی هم ادامه خواهد داشت.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 44
     درج شده در 947 روز و 5 ساعت و 17 دقیقه قبل
    
امیر آقای جمالی بدون «زی زی گلو» در تلویزیون
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    مانی نوری بازیگر نقش امیر آقای جمالی در مجموعه عروسکی «قصه های تا به تا» معروف «زی زی گلو» مهمان یک برنامه نوجوانانه می شود.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

مانی نوری بازیگر نقش امیر آقای جمالی در مجموعه عروسکی «قصه های تا به تا» معروف «زی زی گلو» مهمان یک برنامه نوجوانانه می شود.

 

مانی نوری که در مجموعه های دیگری مثل «خانه ما» هم حضور داشته روز شنبه ۷ بهمن در برنامه «سپید پررنگ» شبکه دو حاضر می شود تا از نوجوانی هایش که از فضای تلویزیون هم فاصله گرفته بود، بگوید.

 

شقایق دهقان هم به همراه فرزندش مهمان روز یکشنبه ۸ بهمن این برنامه نوجوانانه خواهند بود.

 

«سپید پررنگ» کاری از گروه نوجوان شبکه دوم سیماست و از شنبه تا چهارشنبه هر هفته بعد از اخبار جوانه ها روی آنتن می رود. این برنامه با اجرای یک روز درمیان امیرکاظمی و سارا رسول زاده به بررسی تحلیلی مسائل امروز نوجوانان می پردازد.

 

این برنامه را الهه بهبودی که پیش از این «غیرمنتظره» و «جمع ما» را روی آنتن داشته، تهیه کنندگی می کند.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 29
     درج شده در 948 روز و 21 ساعت و 38 دقیقه قبل
    
معاون سيما خبر داد:
راه‌اندازي 10 شبکه جديد تلويزيوني
جام جم آنلاين: معاون رییس رسانه ملي در امور سیما گفت: مطالعات راه‌اندازی 10شبکه جدید تلویزیونی به پایان رسیده است.

علی دارابی در مراسم گشایش جشنواره تلویزیونی جام جم افزود: راه‌اندازی این شبکه‌ها مستلزم بررسی و تشریفات اداری است.

وی اضافه کرد: با گسترش کمی شبکه‌ها اصلی‌ترین مساله هر شبکه هویت تخصصی آن است.

معاون سیمای رسانه ملی ابراز امیدواری کرد شبکه‌های سلامت و تماشا چند هفته آینده به صورت رسمی افتتاح شود.

با راه‌اندازی رسمی این دو شبکه تعداد شبکه‌های فعال کنونی که با گیرنده دیجیتال در سراسر کشور قابل دریافت است، به 20 شبکه می رسد.(واحد مرکزی خبر)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 42
     درج شده در 948 روز و 21 ساعت و 44 دقیقه قبل
    
اشک‌هاي گلاب آدينه
جام جم آنلاين: خیلی تلاش کرد صدایش نلرزد. خیلی سعی کرد که بغضش نگیرد. خیلی کوشید تا تماشاچیان اشک‌هایش را نبینند، اما نتوانست. صدایش لرزید. بغضش گرفت و اشک‌هایش فرو ريخت. با این صحنه همه عوامل نمایش که روی سکو بودند، به جای این‌که محو تشویق‌های تماشاچیان شوند، همپای گلاب آدینه اشک ریختند.

دوشنبه شب اولین شب اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر بود و در این شب، سالن چهارسو میزبان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به‌نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور بود. 

در این نمایش که هیچ تبلیغاتی هم درباره آن نشده بود، گلاب آدینه پس از سال‌ها دوري روي صحنه آمد و بار دیگر خوش درخشید؛ آن هم در نمایشی که ادبیاتش، ادبیات رایج روزگار ما نبود؛ بلکه زبان و ادبیات این نمایش متعلق به روزگار پدربزرگان و مادربزرگان ما بود. واژگانی سخت و در عین حال نوستالژیک از دهان بازیگران خارج می‌شد.

واژگانی که باقیمانده آن را گاهی از زبان پیرها هنوز هم می‌شنویم و ما را به روزگاران خوش و خرم آن موقع می‌برد.

نکته جالب نمایش این بود که یکی از بازیگران نمایش با نام حمیده مستعان، جزو معلولان ذهنی بود و جالب‌تر این‌که گره نمایش در پایان داستان با دیالوگی که حمیده باید می‌گفت، برای مخاطب گشوده می‌شد.

وقتی نمایش تمام شد، گلاب آدینه که بشدت از سوی تماشاچیان تشویق می‌شد، در حالی که سعی می‌کرد روی احساساتش کنترل داشته باشد، دستش را روی شانه حمیده قرار داد و گفت: «ما خواستیم بگوییم جامعه می‌تواند قدری با حمیده و حمیده‌ها مهربان‌تر باشد و مسوولیت‌هایی را به آنان بسپارد. همچنان که ما در این نمایش از او استفاده کردیم. کار پرریسکی بود و هر آن ممکن بود اتفاقی رخ دهد که برای ما قابل پیش‌بینی نبود.» 

آدینه که بغضش ترکیده بود، یک سیلی به خودش و یک سیلی به حمیده زد تا اشک‌هایشان جاری نشود، اما اشک‌هایشان جاری شد و در حالی که همدیگر را بغل کرده بودند، اشک بسیاری از عوامل نمایش و تماشاچیان نیز روی گونه‌هایشان چکید.

سجاد روشنی - گروه فرهنگ و هنر



باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143138 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 27
     درج شده در 949 روز و 5 ساعت و 16 دقیقه قبل
    

میرکریمی شانس بزرگ 'تاج محل' بود

 

دانش اقباشاوی کارگردان فیلم سینمایی'تاج محل' حضور رضا میرکریمی به عنوان تهیه‌کننده را شانسی بزرگ برای بهتر ساخته شدن این اثر سینمایی دانست.

 به نقل از مهر، دانش اقباشاوی کارگردانی که نخستین تجربه ساخت فیلم سینمایی خود را با فیلم 'تاج محل' پشت سر گذاشته در توضیح کم و کیف تولید این اثر سینمایی گفت: پیش از اینکه تولید این فیلم سینمایی را آغاز کنیم، در دو سال اخیر چند فیلمنامه در دستور کار داشتیم که قرار بود آنها را بسازیم با چند تهیه‌کننده هم صحبت کردیم که برخی از این تهیه‌کننده‌ها ما را به سوی تولید فیلم‌های تجاری و بازاری سوق می‌دادند که مورد نظر من و کریم‌ نیکونظر در مقام فیلمنامه‌نویس نبود به همین دلیل از تولید آن فیلم‌ها منصرف شدیم.

وی در ادامه افزود: پس از انصراف از ساخت فیلم‌های تجاری، نیکونظر قصه‌ای را پیشنهاد داد که این قصه به فضای ذهنی رضا میرکریمی نزدیک بود. موضوع را با میرکریمی در میان گذاشتم.درعین حال فیلم کوتاهی که در سال 81 تندیس فیلم کوتاه خانه سینما را گرفته بود، دید و از فضای ذهنی که نسبت به سینما دارم خوشش آمد.

این کارگردان در ادامه با اشاره به داستان اولیه فیلم 'تاج محل' افزود: داستان اولیه این فیلم در تهران می‌گذشت اما میرکریمی پس از خواندن این فیلمنامه پیشنهاد داد که این قصه را در آبادان بسازیم. اما بزرگترین مشکل برای ساخت این فیلم در آبادان، نبود بازیگر حرفه‌ای بود.

وی در ادامه متذکر شد: به همین دلیل بازیگر آبادانی اندک و دایره انتخاب کم بود و باید به سمت آدم‌های واقعی حرکت می‌کردیم و ورود به این فضا طبیعتا هزینه بالایی داشت و ساخت این فیلم به لحاظ تولید برای ما سخت می‌شد. اما رضا میرکریمی که در ابتدا مشاور کارگردان بود، گفت که به عنوان تهیه‌کننده وارد می‌شود و انصافا پای حرف خود ایستاد و تا آخرین لحظه هم به عنوان مشاور و هم تهیه‌کننده کنار کار بود.

دانش اقباشاوی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فضای فیلم 'تاج محل' گفت: پس از نهایی شدن بحث تولید، وارد مرحله اجرا شدیم و تمام فضای فیلم را در آبادان با حضور آدم‌های واقعی فیلمبرداری کردیم. فیلم تاج محل اولین فیلمی است که آبادان را به عنوان لوکیشن واقعی که داستان در آن تعریف می شود در نظر گرفته است. به این معنا پیش از این فیلم‌های زیادی در آبادان ساخته شده بود اما از این منطقه فقط به عنوان لوکیشن‌های گذرا استفاده شده بود.

کارگردان فیلم 'تاج محل' در ادامه صحبت های خود در توضیح استفاده از آبادان به عنوان محل اصلی روایت این فیلم گفت: پیش از این آبادان در فیلم‌های سینمای ایران تنها به عنوان محلی برای راه فرار مورد استفاده قرار می گرفت مثلا در فیلم 'عروس آتش' روستایی در آبادان را می دیدیم که افراد تنها برای خرید به آن می‌آمدند و می رفتند و یا در فیلم‌هایی با موضوعات جنگ، آبادان به شکل مشخص دیده نمی‌شد و تنها در حد دیالوگ و یا نمایی از بیمارستان ها و قرارگاه ها دیده می شد. اما در تاج محل مخاطب سینمای ایران نمای تازه ای از این شهر می بیند.

دانش اقباشاوی در پایان صحبت های خود با اشاره به داستان این فیلم گفت: ترجیح می‌دهم داستان فیلم را نگویم. اما به همین نکته بسنده می کنم که این فیلم درباره پدر من و پدر نیکونظر است که هر دوی این دو بزرگوار در شرکت نفت آبادان کار می کردند. انسان هایی  که در فضای کاملا صنعتی و کارگری زیسته اند و انتظار می رود به دلیل کار در فضایی خشن روحیه های خشن و غیراحساسی داشته باشند. اما اینگونه نیست و با دید انسانی به اطراف می نگرند.


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.