مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
عکس و عکاسی مقالات
آموزش آشپزی
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
لینکستان وب سایت های مفید
آپدیت روزانه ESET NOD 32 username password
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
فعالان ثبت مطلب این ماه
فعالان ارسال دعوتنامه این ماه
ارسال دعوتنامه

آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟

 
دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 23
     درج شده در 638 روز و 57 دقیقه قبل
    
امیر آقای جمالی بدون «زی زی گلو» در تلویزیون
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    مانی نوری بازیگر نقش امیر آقای جمالی در مجموعه عروسکی «قصه های تا به تا» معروف «زی زی گلو» مهمان یک برنامه نوجوانانه می شود.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

مانی نوری بازیگر نقش امیر آقای جمالی در مجموعه عروسکی «قصه های تا به تا» معروف «زی زی گلو» مهمان یک برنامه نوجوانانه می شود.

 

مانی نوری که در مجموعه های دیگری مثل «خانه ما» هم حضور داشته روز شنبه ۷ بهمن در برنامه «سپید پررنگ» شبکه دو حاضر می شود تا از نوجوانی هایش که از فضای تلویزیون هم فاصله گرفته بود، بگوید.

 

شقایق دهقان هم به همراه فرزندش مهمان روز یکشنبه ۸ بهمن این برنامه نوجوانانه خواهند بود.

 

«سپید پررنگ» کاری از گروه نوجوان شبکه دوم سیماست و از شنبه تا چهارشنبه هر هفته بعد از اخبار جوانه ها روی آنتن می رود. این برنامه با اجرای یک روز درمیان امیرکاظمی و سارا رسول زاده به بررسی تحلیلی مسائل امروز نوجوانان می پردازد.

 

این برنامه را الهه بهبودی که پیش از این «غیرمنتظره» و «جمع ما» را روی آنتن داشته، تهیه کنندگی می کند.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 15
     درج شده در 639 روز و 17 ساعت و 18 دقیقه قبل
    
معاون سيما خبر داد:
راه‌اندازي 10 شبکه جديد تلويزيوني
جام جم آنلاين: معاون رییس رسانه ملي در امور سیما گفت: مطالعات راه‌اندازی 10شبکه جدید تلویزیونی به پایان رسیده است.

علی دارابی در مراسم گشایش جشنواره تلویزیونی جام جم افزود: راه‌اندازی این شبکه‌ها مستلزم بررسی و تشریفات اداری است.

وی اضافه کرد: با گسترش کمی شبکه‌ها اصلی‌ترین مساله هر شبکه هویت تخصصی آن است.

معاون سیمای رسانه ملی ابراز امیدواری کرد شبکه‌های سلامت و تماشا چند هفته آینده به صورت رسمی افتتاح شود.

با راه‌اندازی رسمی این دو شبکه تعداد شبکه‌های فعال کنونی که با گیرنده دیجیتال در سراسر کشور قابل دریافت است، به 20 شبکه می رسد.(واحد مرکزی خبر)


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 31
     درج شده در 639 روز و 17 ساعت و 24 دقیقه قبل
    
اشک‌هاي گلاب آدينه
جام جم آنلاين: خیلی تلاش کرد صدایش نلرزد. خیلی سعی کرد که بغضش نگیرد. خیلی کوشید تا تماشاچیان اشک‌هایش را نبینند، اما نتوانست. صدایش لرزید. بغضش گرفت و اشک‌هایش فرو ريخت. با این صحنه همه عوامل نمایش که روی سکو بودند، به جای این‌که محو تشویق‌های تماشاچیان شوند، همپای گلاب آدینه اشک ریختند.

دوشنبه شب اولین شب اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر بود و در این شب، سالن چهارسو میزبان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به‌نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور بود. 

در این نمایش که هیچ تبلیغاتی هم درباره آن نشده بود، گلاب آدینه پس از سال‌ها دوري روي صحنه آمد و بار دیگر خوش درخشید؛ آن هم در نمایشی که ادبیاتش، ادبیات رایج روزگار ما نبود؛ بلکه زبان و ادبیات این نمایش متعلق به روزگار پدربزرگان و مادربزرگان ما بود. واژگانی سخت و در عین حال نوستالژیک از دهان بازیگران خارج می‌شد.

واژگانی که باقیمانده آن را گاهی از زبان پیرها هنوز هم می‌شنویم و ما را به روزگاران خوش و خرم آن موقع می‌برد.

نکته جالب نمایش این بود که یکی از بازیگران نمایش با نام حمیده مستعان، جزو معلولان ذهنی بود و جالب‌تر این‌که گره نمایش در پایان داستان با دیالوگی که حمیده باید می‌گفت، برای مخاطب گشوده می‌شد.

وقتی نمایش تمام شد، گلاب آدینه که بشدت از سوی تماشاچیان تشویق می‌شد، در حالی که سعی می‌کرد روی احساساتش کنترل داشته باشد، دستش را روی شانه حمیده قرار داد و گفت: «ما خواستیم بگوییم جامعه می‌تواند قدری با حمیده و حمیده‌ها مهربان‌تر باشد و مسوولیت‌هایی را به آنان بسپارد. همچنان که ما در این نمایش از او استفاده کردیم. کار پرریسکی بود و هر آن ممکن بود اتفاقی رخ دهد که برای ما قابل پیش‌بینی نبود.» 

آدینه که بغضش ترکیده بود، یک سیلی به خودش و یک سیلی به حمیده زد تا اشک‌هایشان جاری نشود، اما اشک‌هایشان جاری شد و در حالی که همدیگر را بغل کرده بودند، اشک بسیاری از عوامل نمایش و تماشاچیان نیز روی گونه‌هایشان چکید.

سجاد روشنی - گروه فرهنگ و هنر



باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 13
     درج شده در 640 روز و 55 دقیقه قبل
    

میرکریمی شانس بزرگ 'تاج محل' بود

 

دانش اقباشاوی کارگردان فیلم سینمایی'تاج محل' حضور رضا میرکریمی به عنوان تهیه‌کننده را شانسی بزرگ برای بهتر ساخته شدن این اثر سینمایی دانست.

 به نقل از مهر، دانش اقباشاوی کارگردانی که نخستین تجربه ساخت فیلم سینمایی خود را با فیلم 'تاج محل' پشت سر گذاشته در توضیح کم و کیف تولید این اثر سینمایی گفت: پیش از اینکه تولید این فیلم سینمایی را آغاز کنیم، در دو سال اخیر چند فیلمنامه در دستور کار داشتیم که قرار بود آنها را بسازیم با چند تهیه‌کننده هم صحبت کردیم که برخی از این تهیه‌کننده‌ها ما را به سوی تولید فیلم‌های تجاری و بازاری سوق می‌دادند که مورد نظر من و کریم‌ نیکونظر در مقام فیلمنامه‌نویس نبود به همین دلیل از تولید آن فیلم‌ها منصرف شدیم.

وی در ادامه افزود: پس از انصراف از ساخت فیلم‌های تجاری، نیکونظر قصه‌ای را پیشنهاد داد که این قصه به فضای ذهنی رضا میرکریمی نزدیک بود. موضوع را با میرکریمی در میان گذاشتم.درعین حال فیلم کوتاهی که در سال 81 تندیس فیلم کوتاه خانه سینما را گرفته بود، دید و از فضای ذهنی که نسبت به سینما دارم خوشش آمد.

این کارگردان در ادامه با اشاره به داستان اولیه فیلم 'تاج محل' افزود: داستان اولیه این فیلم در تهران می‌گذشت اما میرکریمی پس از خواندن این فیلمنامه پیشنهاد داد که این قصه را در آبادان بسازیم. اما بزرگترین مشکل برای ساخت این فیلم در آبادان، نبود بازیگر حرفه‌ای بود.

وی در ادامه متذکر شد: به همین دلیل بازیگر آبادانی اندک و دایره انتخاب کم بود و باید به سمت آدم‌های واقعی حرکت می‌کردیم و ورود به این فضا طبیعتا هزینه بالایی داشت و ساخت این فیلم به لحاظ تولید برای ما سخت می‌شد. اما رضا میرکریمی که در ابتدا مشاور کارگردان بود، گفت که به عنوان تهیه‌کننده وارد می‌شود و انصافا پای حرف خود ایستاد و تا آخرین لحظه هم به عنوان مشاور و هم تهیه‌کننده کنار کار بود.

دانش اقباشاوی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فضای فیلم 'تاج محل' گفت: پس از نهایی شدن بحث تولید، وارد مرحله اجرا شدیم و تمام فضای فیلم را در آبادان با حضور آدم‌های واقعی فیلمبرداری کردیم. فیلم تاج محل اولین فیلمی است که آبادان را به عنوان لوکیشن واقعی که داستان در آن تعریف می شود در نظر گرفته است. به این معنا پیش از این فیلم‌های زیادی در آبادان ساخته شده بود اما از این منطقه فقط به عنوان لوکیشن‌های گذرا استفاده شده بود.

کارگردان فیلم 'تاج محل' در ادامه صحبت های خود در توضیح استفاده از آبادان به عنوان محل اصلی روایت این فیلم گفت: پیش از این آبادان در فیلم‌های سینمای ایران تنها به عنوان محلی برای راه فرار مورد استفاده قرار می گرفت مثلا در فیلم 'عروس آتش' روستایی در آبادان را می دیدیم که افراد تنها برای خرید به آن می‌آمدند و می رفتند و یا در فیلم‌هایی با موضوعات جنگ، آبادان به شکل مشخص دیده نمی‌شد و تنها در حد دیالوگ و یا نمایی از بیمارستان ها و قرارگاه ها دیده می شد. اما در تاج محل مخاطب سینمای ایران نمای تازه ای از این شهر می بیند.

دانش اقباشاوی در پایان صحبت های خود با اشاره به داستان این فیلم گفت: ترجیح می‌دهم داستان فیلم را نگویم. اما به همین نکته بسنده می کنم که این فیلم درباره پدر من و پدر نیکونظر است که هر دوی این دو بزرگوار در شرکت نفت آبادان کار می کردند. انسان هایی  که در فضای کاملا صنعتی و کارگری زیسته اند و انتظار می رود به دلیل کار در فضایی خشن روحیه های خشن و غیراحساسی داشته باشند. اما اینگونه نیست و با دید انسانی به اطراف می نگرند.


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 17
     درج شده در 640 روز و 56 دقیقه قبل
    

ناصر هاشمی: دوباره به تئاتر می‌آیم

 

ناصر هاشمی ‌بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما گفت: در آینده نزدیک به عنوان نویسنده و کارگردان دوباره به تئاتر می‌آیم، کارهایی را هم انجام داده‌ام، اما مشکلی که وجود دارد نبود سالن است.

 به نقل از  تسنیم ، ناصر هاشمی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما از حضور دوباره خود در تئاتر خبر داد. ‌متن حاضر گفت‌وگویی کوتاه با او در حاشیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

هاشمی در رابطه با نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» و شرایط اجرای نمایش، گفت: بسیار خوشحالم که یک نمایش‌نامه با مهارت از یک دوره تاریخی خاص نوشته شده که در جامعه تئاتری ما به ندرت بعد از بهرام بیضایی دیده شده است. این نمایش دارای زبانی زنده و جذاب است، بازی‌ها و فضای صحنه هم خوب بود و در واقع ما با یک تراژدی بسیار ظریف و جذاب روبرو بودیم. اما متاسفانه در سالن شرایط خوبی حاکم نبود. این انتقاد از خود ماست که در وسط اجرای نمایش موبایل‌ها روشن می‌شد و یا با یکدیگر صحبت می‌کردند. نباید در سالن تئاتر کاری بکنیم که تمرکز از روی صحنه و در داخل تماشاگران از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه نقش‌های پیشنهادی برای بازی در سینما و تلویزیون خوب نبوده‌ است، گفت: پیشنهادها زیاد جالب نبوده و سعی می‌کنم که خودم کاری را انجام بدهم، . البته پراکنده کار کرده‌ام، یک کار هم با کیانوش عیاری داشتم که آن وضعیت پیش آمد. باید دید در آینده چه می‌شود. واقعا بی‌کاری خیلی بد است.

ناصر هاشمی در رابطه با حضور دوباره در تئاتر، گفت: در آینده نزدیک به عنوان نویسنده و کارگردان دوباره به تئاتر می‌آیم، کارهایی را هم انجام داده‌ام، اما مشکلی که وجود دارد نبود سالن است که متاسفانه گفته می‌شود سالن‌ها تا سال آینده پر هستند، باید دید چه می‌شود. مدت‌ها از تئاتر دور بودم، اما از دوستان که می‌شنوم عمدتا راضی نیستند. سینما هم آنقدر وضعیت‌اش روشن است و در مورد آن صحبت می‌شود که فکر نمی‌کنم چیزی فراتر از صحبت دیگر عزیزان سینمایی بتوانم بگویم. امیدوار هستم که همه ما که در این حرفه هستیم بتوانیم راحت‌تر کار کنیم، همه چیز سیاسی نشود و در واقع از منظر سیاست به هنر نگاه نکنیم. ای کاش اهل فرهنگ، فرهنگ را اداره می‌کردند.


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 16
     درج شده در 640 روز و 2 ساعت و 32 دقیقه قبل
    
«خاطرات مرد ناتمام» داستا ن آدم هایی است که زندگی را تعطیل نمی کنند
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» گفت: این سریال داستان آدم های ناتمامی است که نتوانستند در زندگی شان هیچ کاری را تمام کنند؛ آدم هایی که به هر کاری دست می زنند به مانع برمی خورند.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» گفت: این سریال داستان آدم های ناتمامی است که نتوانستند در زندگی شان هیچ کاری را تمام کنند؛ آدم هایی که به هر کاری دست می زنند به مانع برمی خورند.

 

صادق کرمیار خاطرنشان کرد: داستان «خاطرات مرد ناتمام» داستان مردان ناتمام است که هر یک در زندگی شان به شکلی به بن بست می رسند اما در عین حال زندگی را تعطیل نمی کنند. آمیز رکن الدین با بازی محمود پاک نیت هم به عنوان پدر خانواده سعی می کند کانون گرم خانواده را حفظ کند و با وجود همه کارهای ناتمام ، زندگی ادامه پیدا می کند و ناتمام نمی ماند.

 

او درباره ی پرداختن به داستانی در سال های ۱۳۲۰ و انتخاب این دهه توضیح داد: مقطعی که انتخاب کردیم از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۲۹ است؛ یعنی دوره ملی شدن صنعت نفت. این دوره، دوره حساس تاریخ معاصر ایران است که همه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی خانوادگی آن می تواند برای الان ما درسی آموختنی باشد که بدانیم چه دوره ای را طی کردیم، چه چیزهایی را از دست دادیم و چه چیزهایی به دست آوردیم اما همانطور که در این قصه می گوییم باید بتوانیم زندگی را با سربلندی ادامه بدهیم.

 

 

کرمیار ادامه داد: هر سریال تلویزیونی لاجرم ابعاد اخلاقی و آموزشی دارد و نمی تواند بدون این ابعاد ساخته شود؛ چرا که تلویزیون مخاطب عام دارد و مخاطب عام پیام سریال ها را دریافت می کند و می فهمد هر سریال چه پیام هایی دارد. طبیعی است وقتی که ما از تاریخ صحبت می کنیم بدون موضع گیری و یا دخل و تصرف در تاریخ یکسری پندها و نصایح را در تاریخ مطرح می کنیم؛ همانطور که قرآن از تاریخ استفاده می کند تا به آیندگان پند دهد.

 

این کارگردان یکی از شانس های «خاطرات مرد ناتمام» را تهیه کننده ای مثل محسن علی اکبری عنوان کرد و ادامه داد: تاکید او بر این بود که حتی برای نقش های فرعی هم از بازیگران خوب استفاده کنیم، بخش عمده کیفیت یک سریال تلویزیونی مربوط به بازیگرانی است که بتوانند متن را به خوبی اجرا کنند به همین دلیل بود که ما برای نقش های فرعی هم بازیگران خوبی آوردیم و از این لحاظ هیچ مضیقه ای نداشتیم.

 

او از مشکلات مالی این روزهای تلویزیون هم انتقاد کرد و گفت: ما در یک فضای خوب و پرانرژی کار کردیم و با وجود اینکه مشکلات مالی داشتیم دوستان بازیگر و عوامل پشت صحنه آن را تحمل کردند امیدوارم تلویزیون قدر زحمات آنها را بداند و تلاش کند پرداخت بودجه سریال ها و فیلم های تلویزیونی تسریع شود.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)  
 

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 18
     درج شده در 640 روز و 2 ساعت و 34 دقیقه قبل
    
 
پایان'دختران حوا'با حذف ۴ قسمت
رستمی: حتی نمی دانستم با کدام همسرم به خارج می روم!
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    امیرحسین رستمی بازیگر نقش دکتر سامان در 'دختران حوا' نسبت به حذفیات این سریال از ابتدای ساخت تا پخش انتقاد کرد.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

امیرحسین رستمی بازیگر نقش دکتر سامان در 'دختران حوا' نسبت به حذفیات این سریال از ابتدای ساخت تا پخش انتقاد کرد.

 

امیرحسین رستمی بازیگر 'دختران حوا' که کار خود در عرصه بازیگری را با نقشی منفی در فیلم سینمایی 'رئیس' به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز کرده، در گفتگو با مهر درباره حضور در یک نقش منفی دیگر این بار در تلویزیون اظهار کرد: جالب اینکه دومین کارم 'خاک آشنا' نیز که برای بهمن فرمان آرا بازی کردم منفی بودم. اما با ورود به تلویزیون فضای کارم تغییر کرد و آثاری که در آنها دیده شدم، طنز بود.

 

وی افزود: در واقع کارم را در تلویزیون با 'مرد هزار چهره' آغاز کردم و بعد از آن در 'شمس المعماره' با شکور ظاهر شدم. بعد از آن توقف کردم و نقشی جدی در 'وضعیت سفید' ساخته حمید نعمت الله داشتم. 'نون و ریحون' و 'سه پنج دو' نیز آثاری بودند که در ادامه با حسین سهیلی زاده در آنها همکاری داشتم.

 

این بازیگر با اشاره به بازی در فیلم سینمایی 'سورپرایز' که امکان حضور در جشنواره امسال را نیافته است در این باره توضیح داد: فیلم های با موضوع خیانت امسال در جشنواره فجر پذیرفته نشدند. در حالی که کار ما یک ملودرام روانشناسانه بود که تمی از خیانت داشت. اما در جمع بندی نهایی دارای پیام های مثبتی بود و بیس علمی داشت.

 

رستمی با بیان اینکه برای ماه رمضان حضور در یک سریال به او پیشنهاد شده بود، یادآور شد: همزمان برای حضور در سریال 'دختران حوا' ساخته سهیلی زاده نیز دعوت شده بودم. او وقتی اشتیاق مرا دید اعلام کرد بار درام قصه بر دوش شخصیتی است که ایفای آن را به من می سپرد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا در 'دختران حوا' با فیلمنامه کامل، کار را شروع کردید و شخصیت شما کاملا شکل گرفته بود یا خیر، تصریح کرد: ما یک طرح کلی داشتیم که جزئیات در آن مشخص نشده بود. مثلا من نمی دانستم قرار است از نقطه آ به چه نقطه ای بروم. در قصه اولیه قرار بود من با عشق اولم روبرو شوم که در قصه آن را به همسر دوم تبدیل کردند تا مثلث عشقی ایجاد نشود. من حتی نمی دانستم قرار است با کدام همسر به خارج از کشور بروم!

 

بازیگر نقش دکتر سامان در سریال 'دختران حوا' اظهار کرد: من اولین نفری بودم که با این پروژه قرارداد بستم. جالب است برایتان بگویم بار اول سهیلی زاده به من گفت نقشی برایم در ذهن دارد و از من خواست فیلمنامه را بخوانم و من هم نقش مدنظرم را به او بگویم. نقشی که من انتخاب کردم دقیقا همانی بود که سهیلی زاده برایم در نظر گرفته بود.

 

وی ادامه داد: البته من این شرط را داشتم که نقش منفی بازی نمی کنم که منفی هم تمام شود. از تکرار نقش ها هم بدم می آید. کسی که در بازیگری مدام یک نقش را بازی می کند و همان را ادامه می دهد، به بازیگری مثل کارمندی نگاه می کند. در حالی که هنر مقوله ای است که بر اساس غافلگیری شکل می گیرد. تعداد نقش های مشابه شکور که بعد از 'شمس العماره' بازی در آنها را رد کردم، از دستم در رفته است. تعداد زیادی فیلم سینمایی برای نقش های مشابه نیز به من پیشنهاد شد.

 

رستمی با بیان اینکه از ابتدا تکلیف نقش او و یکتا ناصر تا انتهای سریال مشخص نشده بوده، تأکید کرد: کار ما دو نفر خیلی سخت بود. چون تکلیفمان را شش دانگ نمی دانستیم. خود من خبر نداشتم قرار است با همسر اولم باشم یا دومی. خط قصه هم تغییر پیدا می کند. مثلا میانه های کار می فهمیدم من محصول بهزیستی بودم. خب این اتفاقات به درام قصه صدمه می زند. در حالی که ما می توانیم قصه مان را بگوییم و بگذاریم مخاطب خودش نتیجه بگیرد کار چه کسی درست است و چه کسی نادرست.

 

این بازیگر تصریح کرد: به این شکل مخاطب به شخصیت من با چشم منفی نگاه می کند. سامان در دوران دانشجویی عاشق کسی است که در قصه زن دومش معرفی می شود. آنها عشق و حق یکدیگر بودند اما پدر دختر نمی گذارد به یکدیگر برسند و او را به کانادا می برد. بعدها این خانم بر اساس یک اتفاق برمی گردد و می خواهد عشق خود را پس بگیرد اما از یک طرف پدرش نیز ممکن است آن طرف به زندان برود و به پول نیاز دارد و او باید بین عشق و پدرش یکی را انتخاب کند.

 

وی با اشاره به اینکه نویسنده ها چیزی در یکی از قسمت های قصه می کارند تا در قسمت هایی بعدی آن را برداشت کنند، گفت: اما وقتی کاشت حذف می شود، قطعا برداشتی نیز نخواهیم داشت و فرمول ها از بین می رود. مثلا چرا سامان همسری انتخاب کرده که مثل عشق دوران جوانی اش چشمان رنگی دارد؟ چرا سراغ فرد متفاوتی نرفته؟ این نشان می دهد او هنوز به عشق اولش پایبند و دنبال کسی بوده که همان خصوصیات فیزیکی را داشته باشد.

 

رستمی خاطرنشان کرد: با حذفیات بیننده گمراه می شود. مثلا نمی فهمد مشکل سامان با دکتر که ایرج راد نقش آن را بازی می کند چیست؟ مشکل دقیقا این است که سامان محصول پرورشگاه است. در قصه می بینیم که او نه پدر دارد نه مادر. دکتر این را نمی پذیرد و تحقیرش می کند. در حالی که خود سامان معتقد است وقتی نه پدر پولداری داشته، نه خانواده ای، اینکه درس خوانده و دانشگاه قبول شده ارزشمند است. از طرفی دکتر هم فرصتی ایجاد کرده که در بیمارستان او زودتر رشد کند اما این موضوع دلیل نمی شود که کسی را تحقیر کنیم.

 

وی با انتقاد از حذفیاتی که بر متن و بعدها قسمت های ساخته شده اعمال شد، تصریح کرد: ابتدا قرار بود سریال ۴۵ قسمت باشد اما بعد به ۳۴ قسمت تبدیل شد. با این حال زمان پخش ما نیز مدام به تعویق افتاد. در پخش هم که چهار قسمت از کار را حذف کردند.

 

رستمی در پایان، تیتراژ ابتدایی و انتهایی 'دختران حوا' را چکید ه ای از زندگی دکتر سامان معرفی کرد.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      گزارش : خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 29
     درج شده در 640 روز و 8 ساعت و 23 دقیقه قبل
    
 
نگاهی به بخش سه بعدی جشنواره فجر؛ در انتظار نامزدهای اسکار
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    بخش فیلم های سه بعدی سی ویکمین جشنواره فیلم فجر، امسال با حضور فیلم های پرفروش سینمای جهان و نامزد اسکار برگزار می شود.
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

بخش فیلم های سه بعدی سی ویکمین جشنواره فیلم فجر، امسال با حضور فیلم های پرفروش سینمای جهان و نامزد اسکار برگزار می شود.

 

فهرست آثار سه بعدی حاضر در سی ویکمین جشنواره فیلم فجر در حالی اعلام شد که حضور فیلم های نامزد اسکار «فرانکنوینی» و «دلاور» و انیمیشن پرفروش «عصر یخی ۴» جلب توجه می کند.

 

انیمیشن «دلاور» یکی از بخت های اصلی کسب جایزه اسکار محصول کمپانی دیسنی و پیکسار با فروش ۳۵۵ میلیون دلار در رده دهم پرفروش ترین های سینمای جهان در سال ۲۰۱۲ جای گرفت.

 

دیگر انیمیشن نامزد اسکار حاضر در جشنواره فیلم فجر «فرانکنوینی» به کارگردانی سینماگر سرشناس «تیم برتون» است. این انیمیشن سیاه و سفید محصول دیسنی نسخه انیمیشنی بازسازی شده از فیلمی با همین نام ساخته «تیم برتون» در سال ۱۹۸۴ است.

 

انیمیشن «عصر یخی ۴» محصول فاکس با فروش ۸۷۵ میلیون دلار پس از فیلم های «انتقام جویان»، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» و «سقوط آسمانی» در مکان چهارم پرفروش ترین های گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت.

 

از دیگر انیمیشن های مطرح حاضر در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر می توان به قسمت دوم انیمیشن «پاندای کونگ فو کار» محصول ۲۰۱۱، «ماداگاسکار ۳»، قسمت سوم انیمیشن «ماشین ها»، «خوش قدم ۲» و «نمو» اشاره کرد.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 21
     درج شده در 640 روز و 8 ساعت و 24 دقیقه قبل
    
ماجرای اجرای جشنواره فیلم فجر توسط کامران نجف زاده چیست؟
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
    در سال های پیشین که موضوع تغییرات در حوزه مجری گری نود به مراحل حساسی رسیده بود و حتی با برخی مجریان برای جانشینی عادل نیز صحبت هایی شده بود... همچنین پیشنهاد مشابهی برای گرفتن مسئولیت گفت و گوی خبری و جانشینی حیدری و نیز مجری گری ثابت ۲۰: ۳۰ به او شده بود...
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
     

در فاصله نه روز تا جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ که بحث بر سر جزییات این رویداد بالا گرفته ـ و در کنار موضوع پخش دیجیتال فیلم و کیفیت آن ـ که با مقاومت برخی کارگردانان همراه شده ـ برگزیدن مجری جشنواره نیز به روال هر سال با حواشی همراه شده و نام کامران نجف زاده در این ماجرا پیش کشیده شده و سپس وی مورد حمله قرار گرفته؛ حال آن که اصلاً ماجرا به گونه دیگری در حال وقوع است.

 

 

به گزارش «تابناک»، جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام برنامه نمایش فیلم ها و در حالی که بعید نیست، همچنان فیلم هایی به بخش جنبی برای دیدن منتقدان افزوده شود، شاکله اش برای دوره سی و یکم مشخص شده و اهالی سینما خود را برای نخستین اسکپوژر آماده می کنند، تا بازخوردِ نخست را از مخاطبان وسیع بگیرند. این دوره از جشنواره به رغم سطح کیفی و ساختاری متوسطش، آکنده از فیلم هایی است که با مضامین حساسی همراه شده و شاید تنها منتقدان، فرصت دیدن برخی از این آثار را بیابند.

 

در کنار اینها، در صورت رسیدن فیلم های سه بعدی که وعده شان داده شده و همچنین نمایش عشق میشائیل هانکه و کشتار رومن پولانسکی در بخش بین الملل جشنواره، می توان امیدوار بود که بخش بین الملل این دوره از جشنواره با استقبال بیشتری نسبت به ادوار پیشین همراه شود، با این حال این استقبال چه در بخش بین الملل و چه در بخش اصلی جشنواره، به کیفیت نمایش آثار نیز بستگی دارد که برای کاگردانان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

کارگردانان که در پی بازخورد گرفتن از مخاطبانشان هستند، بی شک در پی نمایش اثری با کیفیت استاندارد هستند اما کاهش مواد اولیه و به طور خاص پوزتیو بر اثر مشکلات اقتصادی، وزارت فرهنگ و ارشاد را ناگزیر کرد که یک بار برای همیشه درصدد تبدیل سیستم پخش تمامی سالن های نمایش، به سیستم دیجیتال باشد و عملاً دوربین های غیردیجیتال و پخش کننده قدیمی کارکردشان را از دست بدهند. این مسأله البته به نظر اجتناب پذیر است و کارگردانان ایرانی همچون کارگردانان شاخص جهان سرانجام باید با انقلاب دیجیتال در صعنت سینما کنار بیایند و دوربین های نگاتیوی اش را کنار بگذارند.

 

 

با این حال این که آیا فیلم ها از کیفیت واقعی ۴K یا ۲K پس از گرفتن خروجی دیجیتال برخوردار خواهد بود یا آنچه به نمایش درمی آید، سطح پایینی خواهد داشت، دغدغه ای است که شاید تا اکران فیلم ها نتوان پاسخ قطعی به آنها داد. هرچند مدیران استودیوها از ارائه آثار با کیفیت ۲K و هم سطح جشنواره های بین المللی اروپایی سخن به میان آورده اند و سطح کار خود را با اروپای غربی یکسان ساخته اند، اما حتی ایشان نیز درباره کیفیت پخش آثار تضمینی نداده اند.

 

ماجرا از آنجا جالب می شود که دستگاه های پخش دیجیتال قرار بوده از هند و پاکستان وارد شود که اگر چنین چیزی شده باشد و از دستگاه های ژاپنی یا کشورهای دارای صنعت جدی در این بخش استفاده نشود، علاوه بر آنکه درباره کیفیت پخش کننده ها تردیدهایی وجود خواهد داشت، درباره عمر این سیستم های پخش دیجیتال سینماها نیز تردیدهایی مطرح است و این انتظار وجود دارد که چنین هزینه هایی حداقل برای خرید سیستم هایی صورت پذیرفته شده باشد که هم بهترین کیفیت را در زمان پخش ارائه دهد و حداقل در کوتاه مدت نیاز به هزینه های کلان برای تعمیر و نگهداری نداشته باشد.

 

در کنار این مباحث اما در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره به خصوص در افتتاحیه و اختتامیه نیز اخبار جسته و گریخته ای منتشر می شود که موارد جدی آنها به حوزه مجری گری مربوط می شود. علی الظاهر برخی رسانه ها از انتخاب کامران نجف زاده به عنوان مجری جشنواره فجر سخن به میان آمده و رسانه های دیگری نیز به نقد کامران نجف زاده پرداخته اند. منابع موثق به «تابناک» خبر دادند، در این باره هرچند با نجف زاده مذاکراتی صورت پذیرفته اما وی این پیشنهاد را نپذیرفته است.

 

این در حالی است که در سال های پیشین که موضوع تغییرات در حوزه مجری گری نود به مراحل حساسی رسیده بود و حتی با برخی مجریان برای جایگزینی عادل نیز صحبت هایی شده بود، نجف زاده حاضر به نشستن بر روی صندلی نود نشده بود و فردوسی پور را شایسته این مسئولیت دانسته بود. همچنین پیشنهاد مشابهی برای گرفتن مسئولیت گفت و گوی خبری و جانشینی حیدری به وی شده بود و همچنین مجری گری ثابت ۲۰:۳۰ نیز به او شده بود که این پیشنهادها را نیز رد کرده بود.

 

به واقع نجف زاده نشان داده علاقه ای به در اختیار گرفتن کرسی های مجری گری که اشخاص دیگری بر آنها تکیه زده یا در صف تکیه به آنها هستند، ندارد و پس از اظهارنظر سلحشور که به مجری گری نجف زاده در جشنواره فیلم فجر اعتراض کرده، نجف زاده به او منتقل کرده که اساساً قرار نیست، چنین اتفاقی رخ دهد و بهتر است نگران نباشد!

 

بر همین مبنا هرچند در گمانه زنی ها چهره هایی چون محمدرضا شهیدی فر، محمدرضا حسینیان، احسان علیخانی، علی ضیاء، فرزاد حسنی، ژاله صادقیان و حتی آزاده نامداری برای افتتاحیه و اختتامیه نام برده می شود اما در نهایت بعید نیست، چهره ای خارج از این جمع اجرا را در دست گیرد و مثلاً یک بازیگر مجری جشنواره سی و یکم شود.

 
 
تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir    
   
 
 
      گزارش : سایت خبری تحلیلی تابناک (www.tabnak.ir)  

باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط fardsaeid با 143127 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 32
     درج شده در 641 روز و 17 ساعت و 18 دقیقه قبل
    

ویژه فجر سی و یکم

انتشار جدول نمایش مردمی فیلم‌ فجر روی سایت جشنواره

  جدول نمایش مردمی فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در فاصله 10 روز به آغاز جشنواره منتشر شد.

  به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در راستای احترام به مخاطبان محترم و رعایت نظم و انضباط در این دوره از برگزاری جشنواره فجر، جدول نمایش مردمی فیلم‌های این دوره از جشنواره در فاصله 10 روز مانده به آغاز جشنواره منتشر شد.

در این جدول که با مراجعه به سامانه اینترنتیwww.fajrticket.ir و www.fajrticket.com قابل مشاهده است، مخاطبان محترم می‌توانند سینما و فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنند.

از همین رو سری بلیت 11 تایی بخش سودای سیمرغ و نگاه نو 55 هزار تومان و سری بلیت سینما حقیقت و جشنواره جشنواره ها، مسابقه بین‌الملل( جام جهان نما)، نمایش‌های ویژه، سینمای سعادت و چشم انداز سینمای چین و لهستان 33 هزار تومان است.

همچنین سری11 تایی بلیت بخش فیلم‌های سه بعدی 90 هزار تومان است و در صورت خرید بلیت از طریق گیشه سینماها در ایام برگزاری جشنواره هر قطعه بلیت 10 هزار تومان است.

پیش خرید بلیت‌های جشنواره طی روزهای اول، دوم و سوم بهمن ماه صورت می‌گیرد و بعد از این تاریخ تمدید نمی‌شود همچنین تاریخ تحویل بلیت‌‌های پیش‌خرید شده روزهای چهارشنبه (4 بهمن) و پنج‌شنبه (5 بهمن) است.

سازمان‌ها و نهادها با در دست داشتن نامه تایید شده توسط دبیر جشنواره، روزهای شنبه (7 بهمن) و یکشنبه (8 بهمن) می‌توانند به محل فروش بلیت واقع در پردیس سینمایی ملت مراجعه کنند.

سینماها و پردیس‌های سینمایی آزادی، اریکه ایرانیان، استقلال، جوان، شکوفه، فرهنگ، فلسطین، ملت، تماشا، راگا، ماندانا و ایوان شمس در ایام برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم‌های جشنواره را در بخش‌ها سینمای جهان، سینمای ایران، سینما حقیقت و بخش ویژه فیلم‌های سه‌بعدی به نمایش می‌گذارند.

 همچنین استادان دانشگاه‌ها، دانشجویان، هنرمندان و اعضای صنوف سینمایی می‌توانند برای خرید بلیت‌های جشنواره از تخفیف 20 تا 50 درصدی استفاده کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت فیلم‌های بخش‌ سینمای جهان (سینمای بین‌الملل، سینمای سعادت، سینمای غیرمتعهدها، جشنواره جشنواره‌ها) و سینما حقیقت (فیلم‌های مستند) از تخفیف 50 درصدی و برای تماشای فیلم‌های بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ و نگاه نو) از تخفیف 20 درصدی  استفاده کنند.

خرید بلیت فیلم‌های سه‌بعدی شامل تخفیف نخواهد شد.


باز منتشر شده توسط fardsaeid در وب سایت تبیان مرکز زنجان
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.