مسابقه دین و اندیشه خانه قرآن باشگاه کاربران جامعه ورزشی خانواده خوشبخت دنیای کودکان آشپزی و تغذیه موبایل دانش و تکنولوژی مجله سلامت سیاست گردشگری
دنیای عکس و عکاسی اقتصاد زنان ادبیات هــنر سینما و تلویزیون بزرگان و مشاهیر مهدویت سرگرمی دانلود نرم افزار مرکز کتاب پایگاه ها جستجو روابط عمومی مقالات
     
صفحه اصلی وب سایت فید مطالب وب سایت عضویت رایگان در وب سایت جستجو در وب سایت سوالات رایج نقشه وب سایت درباره ما تماس با ما  

حتما ببینید
احادیث حضرت محمد
آشپزی به سبک تبیان
لینکستان وب سایت های مفید
همایش سراسری لبیک یا حسین
عکس و عکاسی مقالات
امر به معروف و نهی از منکر
لینکستان تبیان زنجان معرف وب سایت شما
بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مدظله
طبقه بندی موضوعی مطالب
فعال ترین اعضا این ماه
فعالان ثبت مطلب این ماه
فعالان ارسال دعوتنامه این ماه
ارسال دعوتنامه


آیا مایلید دوستان خود را نیز دعوت به مشاهده محتوای بروز این وب سایت کنید ؟
آیا میدانید با ارسال هر دعوت نامه 5 امتیاز( به همراه 15 امتیاز رزرو) به مجموع امتیازات شما افزوده میشود ؟



 

دریافت رایگان مطالب
آیا میدانید میتوانید مقالات وب سایت را با استفاده از قدرت گوگل و بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت و مطالعه کنید ؟؟
بیش از صد ها عنوان مطلب خواندنی را روزانه به همین راحتی و هر زمان که مایلید مطالعه کنید !
عضویت رایگان دریافت مقالات در ایمیل

برای مشاهده توضیحات بیشتر اشاره گر ماوس خود را روی هر عنوان نگه دارید . بخش مطالب روزانه اعضاء سرویس دیگری از خدمات وب سایت به اعضا میباشد که شما را قادر می سازد  مطالب و علاقه مندی های خود را در وب سایت درج نمایید .

این امکان زمینه حضور جدی شما را در دنیای مجازی اینترنت فراهم آورده و ضمن انتشار محتوای شما بنام خودتان ,  با کمک سرویس معرفی به موتور های جستجو , آنرا در  صدر جستجو ها و معرض دید هزاران کاربر روزانه  اینترنت و وب سایت قرار  دهد و کمک می کند  براحتی در جمع کاربران فعال خانواده ما قرار بگیرید .

توجه : نوشته  و مطالب این بخش دارای هویت شخصی از سوی کاربران ( ساختار وب لاگ) بوده و مسئولیت آن به عهده کاربر می باشد .
قوانین ارسال مطلب را ببینید تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.

 
نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 8
     درج شده در 278 روز و 2 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور آغاز شد

%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d9%88-%d8%ad%d8%af%db%8c%d8%ab-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c%d9%87-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%af

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز پنج شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه با حضور ۱۲۰ طلبه و روحانی در باغ موزه دفاع مقدس همدان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام علی مقنی، رئیس مرکز قرآن و عترت گفت: این مسابقات سفره‌ای است که هر یک طلاب علوم دینی و مردم می‌تواند از این سفره بهره‌مند شوند و با معارف قرآن انس بگیرند باید مردم و طلاب از این فرصت استقبال کنند، زیرا این فرصت‌ها شاید دیگر در این شکل و در این فضا پیش نیاید.

وی افزود: این مسابقات طی سه روز برگزار می‌شود و برنامه امروز آن این است که برگزیدگان مسابقات استانی درشته ترتیل، اذان و حفظ 10 جزء رقابت می‌کنند. در روز جمعه، 17 اردیبهشت‌ماه متسابقین در رشته حفظ کل و قرائت تحقیق رقابت می‌کنند و در روز سوم مسابقات هم رقابت در رشته مناجات خوانی با حضور اساتید و برگزیدگان این بخش برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مقنی ابراز کرد: مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور روز شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود، همچنین در راستای این مسابقات 30 30 محفل قرآنی در استان همدان برگزار می شود که از دوم اردیبهشت برگزاری آنها آغاز شده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی نیز برای طلاب، مدعوین و میهمانانی که از 6 استان کشور و غیر از متسابقین هستند در پایگاه ابوذر برگزار می‌شود، برای فرهنگیان، مربیان قرآن و مردم استان برنامه‌های مشخصی مانند نشست‌های تربیتی با حضور استاد تراشیون برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه قرآن و حدیث و کارگاه‌های آموزشی با حضور مشاورین در زمینه اخلاق و تربیتی تا روز شنبه در پایگاه ابوذر برگزار و در این سه روز آیت‌الله روخشاد استاد حوزه و شاگرد آیت‌الله بهجت و مفسر قرآن نیز حضور دارند.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3267071
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 12
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

مدیرکل اوقاف استان مرکزی:

تحقق فرهنگ وقف نیازمند مشارکت جامعه روحانیت است

%d8%aa%d8%ad%d9%82%d9%82-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d9%88%d9%82%d9%81-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

گروه اجتماعی: با اطلاع رسانی و انجام تبلیغات مناسب و اصولی می توان فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کرد و اگر فرهنگ وقف به خوبی تبیین و نهادینه شود؛ قطعاً بسیاری از مشکلات کنونی جامعه و مردم نیز رفع خواهد شد و تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همت جامعه روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازاستان مرکزی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست تخصصی وقف در  دلیجان که به مناسبت هفته فرهنگی این شهرستان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد بر لزوم توجه جدی به وقف و موقوفات تأکید کرد و گفت: روحانیان نقش ویژه ای در ترویج و توسعه فرهنگ وقف بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه وقف در راه خدا و به منظور رفع نیاز نیازمندان معامله ای بسیار ارزشمند است، گفت: سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نرفته و اثرات و برکات آن هم برای مردم و واقف تا همیشه ماندگارخواهد بود.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به سنت حسنه وقف در سیره معصومین(ع) تصریح کرد: وقف از دیدگاه اهل بیت(ع) از جایگاه و ارزش والایی برخوردارست و پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و دیگر ائمه معصوم(ع) خود از جمله اولین واقفان صدر اسلام و مبلغان این سنت حسنه به شمار می روند.

مدی کل اوقاف استان افزود: اکثریت صحابه نبی مکرم اسلام و در رأس آنها، اهل بیت(ع) نسبت به این سنت حسنه و عمل به آن اهتمام داشتند و امروز وظیفه یکایک ماست که راهشان را ادامه داده و نسبت به این مهم توجه ویژه تری داشته باشیم.

وی افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام و سیره عملی اهل بیت(ع)، ائمه معصوم(ع) در می یابیم که بیشترین نقش را در احیای سنت وقف و موقوفات وجود نبی مکرم اسلام داشتند و پس از اهل بیت(ع) بیشترین اثرگذاری را در ایجاد موقوفات جدید علما و روحانیان ایفا کردند.

حجت الاسلام عباسیان تبلیغات را از عوامل مهم و تاثیرگذار در نهادینه سازی فرهنگ وقف عنوان کرد و با اشاره به رسالت خطیر روحانیون در این راستا، ادامه داد: مشوق اصلی اکثریت وقف هایی که امروزه برای ما به یادگار مانده جامعه روحانیت هستند و ما می بینیم در هر عصری که روحانیت نسبت به وقف توجه داشته اند مردم نیز خاضعانه وارد عرصه شده و مالی را وقف کردند و برعکس در هر دوره ای که علما در تبلیغ فرهنگ وقف و تشویق مردم ضعیف عمل کرده اند سنت وقف نیز روبه افول بوده و این بیانگر نقش اثربخش جامعه روحانیت در این زمینه است.

مدیر کل اوقاف استان بیان کرد: در دوران گذشته علیرغم وجود امکانات و وسایل ارتباط جمعی ما شاهد رشد و تبلور فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه بوده ایم که این مهم نیز ناشی از نقش اثرگذار روحانیون و تبلیغات موثر این قشر بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال های اخیر اقبال عمومی نسبت به فرهنگ وقف افزایش یافته و از سال 88 تعداد موقوفات نسبت به گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان،یادآورشد: با اطلاع رسانی و انجام تبلیغات مناسب و اصولی می توان فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کرد و اگر فرهنگ وقف به خوبی تبیین و نهادینه شود؛ قطعاً بسیاری از مشکلات کنونی جامعه و مردم نیز رفع خواهد شد و تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همت جامعه روحانیت است.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3267049
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 11
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

گزارش ایکنا از آئین گرامیداشت مقام معلم در اراک

%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%db%8c%da%a9%d9%86%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%da%a9

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت مقام والای معلم به همت دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در مجتمع ستارگان اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازاستان مرکزی، علی عبدالله ‌زاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور عصر روزگذشته، 16اردیبهشت در مراسم گرامیداشت هفته معلم در مجتمع ستارگان اراک با تبریک به معلمان و اساتید، اظهارکرد: سالروز شهادت استاد مطهری بهانه ای برای گرامیداشت مقام والای معلم شده است.

وی با بیان اینکه شهیدمطهری همواره در مسیر اسلام حرکت می کرد، افزود: امام خمینی(ره) از این اسوه حسنه به حاصل عمر خویش تعبیر کرده است.
%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%db%8c%da%a9%d9%86%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%da%a9                

عبدالله زاده تصریح کرد: با شناخت اندیشه های والای شهید مطهری می‌توان درخت انقلاب را پرثمر و تناور نگاه داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به اهم  ویژگی‌هایی این دانشگاه اشاره کرد وافزود: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزش عالی کشور دارای ویژگی‌ های خاصی است که یکی از آنها برخورداری از اساتید برجسته و فرهیخته است.

وی بابیان اینکه پس از گذشت 22سال از تإسیس دانشگاه علمی کاربردی انتظار می رود اساتید این دانشگاه به عنوان راهنمایی ماهر برای دانشجویان باشند و آنها را به سوی مرزهای علم و دانش هدایت کنند.

%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%db%8c%da%a9%d9%86%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%da%a9

این مقام مسئول درادامه بر لزوم تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی تاکید کرد و افزود: وظیفه مسئولان تغییر مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی است؛ چراکه ایران اسلامی نیازمند دانشجویان خلاق و توانمند است.

وی با تاکید به نگاه ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی به مقوله فرهنگ تصریح کرد: هیچ عاملی به اندازه مدرس نمی‌ تواند پیام‌ های فرهنگی را به دانشجویان منتقل کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین از رونمایی سند تحول راهبردی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مطالعات این سند از سال گذشته انجام شده تا سندی همه جانبه برای این دانشگاه تدوین شود.

%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%db%8c%da%a9%d9%86%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%da%a9

به گزارش ایکنا؛ عبدالعلی ذوالانواری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز در ادامه به بیان آیاتی از قرآن کریم در خصوص مقام والای معلم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه شغل معلمی شغل انبیاست،اظهارکرد: خداوند باریتعالی اولین معلم انسان هاست که این امر در قرآن اشاره شده است.

ذوالانواری همچنین به بیان ویژگی های معلم و اساتید پرداخت و تصریح کرد: ساده گویی، احترام، شجاعت در گفتار و رفتار و ... از ویژگی اساسی و مهم معلمان به شمار می آید.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کار معلم انسان سازی است، یادآورشد: معلمان و اساتید باید مهارت های جامعه را به خوبی بیاموزند تا بتوانند آن را به دانشجویان و دانش آموزان انتقال دهند.

یادآورمی شود؛ دراین آئین از 830 نفر از مدرسان مراکز دانشگاه جامع علمی - کاربردی شهرستان اراک تقدیر به عمل آمد.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3267048
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 6
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

انتشار فراخوان هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d8%b6%d9%88%db%8c

گروه اندیشه: فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی، در راستای مشارکت و حضور دانشمندان، اندیشمندان، نویسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوی در جهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی، دبیر هشتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، هدف از برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی دانست و ادامه داد: گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(ع)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

دبیر هشتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، اظهار کرد: هشتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با محتوای تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت، به مناسبت میلاد  حضرت رضا(ع) ولادت با برکت حضرت فاطمة معصومه(س)، هم‌زمان با دهه کرامت،در سازمان کتابخانه‏‌ها، موزه‌‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی شامل بخش‌های مختلفی مانند کتاب برتر، کتاب دیجیتال برتر، پایانامه برتر، ناشر برتر و آثار شایسته چاپ می‌شود، عنوان کرد: آثار ارسالی باید دارای یکی از بخش‌های پنجگانه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت باشد که طی سال‌های 1393 و 1394 منتشر شده باشد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی با موضوع امام رضا(ع)، خاندان امام رضا(ع)،حضرت جواد الائمه(ع)، حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)، حضرت احمدبن موسی الکاظم «شاهچراغ»، و حضرت فاطمه معصومه(س) در هر یک از بخش‌های پنجگانه در جشنواره شرکت و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

یادآور می‌شود، نویسندگان، ناشران و علاقه‌مندان به جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره به نشانی http://ketabsal.aqlibrary.ir مراجعه کنند.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3267044
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 8
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

همزمان با هفته معلم؛

بانوان جانباز و ایثارگر فرهنگی در مشهد تجلیل شدند

%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%a7%d9%86%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d8%ab%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af

گروه اجتماعی: همزمان با هفته بزرگداشت معلم، ۱۰ بانوی جانباز و ایثارگر نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد در مشهد تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با هفته بزرگداشت معلم، 10 بانوی جانباز و ایثارگر نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ داشتند، 16 اردیبهشت‌ماه در مشهد تجلیل و تقدیر شدند.

رضا رمضانی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به مقام بالای رسول اکرم(ص) در هستی و در میان پیامبران گفت: ایشان حرفی را با تملق و تعارف بیان نمی کردند لذا در مورد شهید فرموده‌اند: «از لحظه‌ای که مجاهد فی سبیل الله از خانه بیرون می رود تمام ماهی ها، درختان و ستارگان آسمان حسرت مقام او را می خورند، گریه می کنند، برای او و خانواده اش دعا می کنند و اگر به مقام شهادت برسد خداوند جانشین شهید در خانواده اش می شود».

رمضانی با اشاره به مقام امام حسین(ع) نیز اظهار کرد: امام حسین(ع) با شهادت خود، ابدیت را تحت تأثیر قرار داد که در این خصوص شهدا متصل به ایشان هستند، امروز بیش از دو هزار فرزند شاهد و ایثارگر در آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند که این افراد مسئولیت بزرگی برعهده دارند.

عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در مراسم تجلیل از بانوان جانباز و ایثارگر نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد با اشاره به حضور بانوان در جبهه‌های جنگ گفت: این افراد بدون اینکه بر آن‌ها واجب باشد در این میدان شرکت کردند زیرا حضور ایشان در جبهه واجب کفایی هم نبود.

وی با بیان اینکه امروز در این مراسم، مقام زنان رزمنده را تجلیل می‌کنیم و اگر حضور در جبهه هم نبود، باید تجلیل صورت می‌گرفت چون نقشی که بانوان در انقلاب و دفاع مقدس ایفا کردند به مراتب از آقایان پررنگ‌تر بوده است.

عابدی‌مقدم با بیان تلاش‌های دشمن برای ممانعت از شرکت در جبهه‌ها ابراز کرد: دشمن تلاش کرد با استفاده از احساسات مادران و همسران  مانع حضور مردان در جبهه شوند اما در این زمینه نیز موفق نبود.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3266039
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 9
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

وزیر اقتصاد تأکید کرد:

نقش بی‌بدیل نظام بانکی کشور در شکست تحریم‌ها

%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a8%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%db%8c-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7

گروه اقتصاد: علی طیب‌نیا نقش نظام بانکی کشور در به شکست کشاندن تحریم‌ها را بی‌بدیل و امری بی‌سابقه در تاریخ کشور و سطح بین‌الملل عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط‌عمومی وزارت اقتصاد، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی که در همایش سراسری مدیران شبکه بانک صادرات سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران این بانک، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه نسبت به نظام بانکی کشور اظهار کرد: نظام بانکی کشور خوشبختانه توانست این شرایط سخت را به نحو مناسبی مدیریت کند و این در حالی است که شاهدیم، پیش از این، اعمال تحریم‌های مشابه، البته در سطوحی خیلی پایین‌تر، عملا موجب سقوط دولت‌ها شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین خروج عزت‌مندانه و موفقیت‌آمیز ایران از تحریم‌های بین‌المللی، آن هم بدون عقب‌نشینی از حقوق حقه مردم کشورمان، تا حد قابل توجهی ناشی از عملکرد عالی نظام بانکی کشور در خصوص مدیریت تحریم‌ها است که کمک زیادی به دولت در کاهش تورم، تثبیت بازارهای مختلف مالی و خروج از رکود کرد.

طیب‌نیا در ادامه با اشاره به موفقیت‌های دولت در مهار تورم و با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در مقابله با تورم به دست آمده، توفیقات قابل قبولی است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم به تورم تک رقمی دست یابیم.

وی تصریح کرد: اولویت دولت در سال 1394 رونق اقتصادی و دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر است و در این راستا نظام مالی کشور، یکی از حوزه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

طیب‌نیا کمبود سرمایه بانک‌ها، مطالبات معوق بانک‌ها و در نهایت اموال و دارایی‌های مازاد را از جمله مشکلاتی برشمرد که بانک‌های کشور با آن مواجه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود‌های جدید گفت: دولت هیچ‌گونه حمایتی نسبت به سپرده‌گذارانی که سود بالاتر از نرخ مصوب دولت از مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز دریافت می کنند، نخواهد داشت.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران بانک صادرات ایران گفت: شرایط را برای مشتریان خوش حساب و واحدهای تولیدی که مشکل بدهی دارند تسهیل کنید، تا بتوانند به تولید برگردند.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3265033
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 10
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ موضوع مناظره این هفته

%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%81%d8%a7%d8%b3%d8%af-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%9b-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b8%d8%b1%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87

گروه اقتصاد: نمایندگان مجلس، مسئولان و صاحب‌نظران با حضور در برنامه «مناظره» روز جمعه به بررسی مبارزه جدی و مؤثر با مفاسد اقتصادی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با گذشت 14 سال از فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، مسئله فساد اقتصادی هنوز در کشور جریان دارد و پرونده فسادهای بزرگ سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری و مردم را مکدر کرده است. قوه قضائیه و دولت معتقدند برای مبارزه جدی با فساد، دستگاه‌های موجود کافی هستند اما جمعی از نمایندگان مجلس از جمله ریاست قوه مقننه، ساختارهای موجود را برای مبارزه جدی با فساد و تأمین نظر رهبری و مردم برای ریشه‌کنی فساد ناکارآمد می‌دانند و معتقدند برای مبارزه مؤثر و جدی با فساد، باید سازمان جدید و فرا قوه‌ای ایجاد شود.

برنامه «مناظره» روز جمعه، ضمن ارائه اشکال‌های دوطرف، مطالبه رهبری و مردم از مسئولان سه قوه مبنی بر مبارزه مؤثر و علمی با فساد را طرح و پیگیری می‌کند.

محوری‌ترین بحث شصت و نهمین برنامه این خواهد بود که «برای مبارزه جدی و مؤثر با مفاسد اقتصادی آیا ساختار موجود (ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دادسرای ویژه) کفایت می‌کند و یا تأسیس سازمان جدیدی لازم است؟».

سؤال نظرسنجی این هفته عبارت است از: به نظر شما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، وجود کدام گزینه ضروری‌تر است؟ 1- عزم و اراده مسئولان 2- سازمان مبارزه با فساد

مخاطبان می‌توانند با ارسال عدد گزینه موردنظر به 300001 در بحث این برنامه مشارکت کنند.

برنامه مناظره به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری، روز جمعه 18 اردیبهشت‌ماه ساعت 17 به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3265034
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 7
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

به مناسبت روز اسناد صورت می‌گیرد؛

معرفی اسناد موقوفه عباسقلی‌خان شاملو در مشهد

%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%82%d9%88%d9%81%d9%87-%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d9%82%d9%84%db%8c%e2%80%8c%d8%ae%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af

گروه هنر: مراسم گرامیداشت روز اسناد ملی با محوریت معرفی اسناد موقوفه عباسقلی خان شاملو در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت روز اسناد ملی به مناسبت روز اسناد ملی و میراث فرهنگی با محوریت موقوفه عباسقلی‌خان شاملو، 19 اردیبهشت‌ماه از سوی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، تبیین جایگاه اسناد در مطالعات تاریخی، تقدیر از سازمان‌های برتر در حفظ اسناد ملی با حضور مسئولان ارشد استانی، معرفی اسناد موقوفه عباسقلی‌خان شاملو و نقش آن در تاریخ‌نگاری شهر مشهد، برپایی نمایشگاه تخحصصی خراسان رضوی در آیینه اسناد از جمله برنامه‌های این مراسم عنوان شده است.

یادآور می‌شود، این مراسم شنبه 19 اردیبهشت ماه 1394، از ساعت 9:30 تا 12:30 در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3263023
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 8
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

برنامه‌های سومین روز یازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن

%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%db%8c%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین روز یازدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان قرآن با برگزاری جلسات نقد و تحلیل تلاوت اساتید قرآن دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یازدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان قرآن که از صبح چهارشنبه، 16 اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد، طی روزهای گذشته با ارائه مقالات برتر دنبال شد و سومین روز این همایش نیز جمعه، 18 اردیبهشت‌ماه با برگزاری جلسات نقد و تحلیل تلاوت اساتید قرآن دنبال می‌شود.

براساس این گزارش، نقد و تحلیل تلاوت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سومین روز این نشست تخصصی است که بخش‌هایی از تلاوت‌های ماندگار قاریان مصری از جمله؛ استاد عبدالفتاح شعشاعی، استاد مصطفی اسماعیل و استاد راغب مصطفی‌غلوش نقد و تحلیل می‌شود.

همچنین، نقد و تحلیل تلاوت قاریان ممتاز کشور توسط «طه عبدالوهاب»، استاد مصری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سومین روز این نشست تخصصی است.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با مشارکت حاضران در نشست و پاسخگویی صاحب‌نظران کشورمان و استاد مصری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سومین روز نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان قرآن است.

یادآور می‌شود، برنامه‌های سومین روز این نشست تخصصی از ساعت 8:30 جمعه، 18 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت که با پایان یافتن این برنامه‌ها، میهمانان این نشست تخصصی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید می‌کنند.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3263013
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)


نوشته شده توسط tebyanbot با 1106783 نوشته تا این لحظه
تعداد بازدید تا این لحظه : 10
     درج شده در 278 روز و 3 ساعت و 58 دقیقه قبل
    

در نشست کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش مطرح شد؛

شناسایی استعدادها از اثرات استخدام مربیان قرآنی

%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c

گروه فعالیت‌های قرآنی: در نشست بررسی کارکرد مدارس قرآن در مورد خروجی‌های این مدارس و نیز سرنوشت آنها بحث و تبادل نظر و شناسایی استعدادهای قرآنی تنها یکی از خروجی‌های این طرح عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست تعدادی از معلمان و کارشناسان قرآنی شهر تهران به منظور عملکرد مدارس قرآنی در ایکنا برگزار شد. در این نشست که با حضور سه کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز شهر تهران و نیز مدیر قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، به برخی ابهامات در مورد مدارس قرآنی پاسخ داده شد.

معلم‌های قرآن که معاون پرورشی شدند

در ابتدای این نشست محمد ‌حیدری، کارشناس و معلم قرآن منطقه هفت تهران با بیان اینکه مربیان قرآن در ابتدای امر به عنوان معلم قرآن استخدام شدند و در مرحله بعدی با عنوان مربی پرورشی کار خود را ادامه دادند،‌ اظهار کرد: این افراد در حال حاضر با عنوان معاونان پرورشی در مدارس انجام وظیفه می‌کنند، طرحی که از جانب آموزش و پرورش برای استخدام معلمان قرآن ارائه شد در ابتدای امر کلی بود و در حال حاضر مدیرمحور پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه استخدام معلمان قرآن در مدارس اصولی نبوده است، اظهار کرد: وضعیت مربیان و معلمان قرآن به این شکل پیش رفت که ابتدا مربی قرآن بودند و در گام بعدی معلم پرورشی ـ فرهنگی و در گام آخر به عنوان معاون فرهنگی شناخته می‌شدند. ارائه طرح استخدام معلمان قرآن از سوی وزارتخانه، اگر بر همان اصول ابتدایی پیش می‌رفت شاید موفق‌تر عمل می‌کرد.

حیدری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های منسجم و درستی که در حال حاضر در زمینه برنامه‌های قرآنی پیش می‌رود مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی است، اظهار کرد: این مسابقات که در سطح مدارس برگزار می‌شود نمی‌تواند تنها معیار سنجش‌ برای فعالیت معلمان قرآن در مدارس باشد. در مدارس قرآنی چه در گذشته و چه در حال حاضر، برنامه خاص و منسجمی ارائه نشده است و همین امر باعث شده که معلمان، دچار سردرگمی شوند.

%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c

کم رنگ شدن برنامه‌های پرورشی در مدارس

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر برنامه‌های پرورشی در مدارس خیلی کم‌رنگ شده است، گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز در صحبت‌هایی که داشتند، به این امر اشاره داشت‌ که آموزش و پرورش کم کم به سمت صرفاً برنامه‌های آموزشی می‌رود و از برنامه‌های پرورشی غافل شده است که این امر خود آسیبی جدی برای آموزش و پرورش است.

این کارشناس قرآن عترت و نماز به زمان آموزشی در مدارس ابتدایی و دبیرستان اشاره کرد و گفت: باید یک برنامه‌‌‌ریزی درستی در حیطه آموزشی در این مدارس باشد چرا که هشت ماه تحصیلی برای مدارس ابتدایی زمان طولانی و برای دبیرستان کوتاه است و باید این وقت آزاد دانش‌آموزان ابتدایی با برنامه‌های قرآنی پر شود.

حیدری در پایان بیان کرد: در زمان‌هایی که معلمان درس‌های مختلف در کلاس حضور پیدا نمی‌کردند مربیان پرورشی جایگزین می‌شدند و این فرصتی بود تا معلمان پرورشی برنامه‌های قرآنی و پرورشی مدنظر خود را برای دانش‌آموزان ارائه دهند.

تسهیل در ورود دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی فوق برنامه

در بخش دیگری از این نشست، ملکی، کارشناس مسئول قرآن،‌ عترت و نماز منطقه 11 آموزش و پرورش تهران نیز با بیان اینکه در کلیت قضیه حرکت خوبی بود،‌ گفت: ‌به اعتقاد من راه‌اندازی مدارس قرآن، دارای محسناتی بود.

وی افزود: با اجرای طرح مدارس قرآن، ‌وضعیت به گونه‌ای شد که ورود دانش‌آموزان علاقه‌مند به قرآن که تا پیش از این در مساجد آموزش‌ها را فرا می‌گرفتند، تسهیل شد و برای آموزش‌های بیشتر وارد مدارس شدند و این باعث شد تا ساماندهی بهتری نسبت به این قضیه داشته باشیم.

این کارشناس مسئول امور قرآنی تصریح کرد: بعد از ورود معلم‌های قرآن به این طرح یک سری آموزش‌ها برای آنها در نظر گرفته شد، البته در این زمینه آموزش‌های ضمن خدمت کم‌رنگ بود و بحث آموزش در تهیه و تدوین چند بسته آموزشی و دادن برخی منابع به معلم‌های قرآن خلاصه شد. در منطقه 11 که در محدوده فعالیت کاری من بود ساعت تشکیل کلاس‌ها در مدارس قرآن از ساعت 13 تا 17 بود که این بحث موافق‌ها و مخالفان زیادی داشت.

ملکی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه کلیت کار و تشکیل مدارس قرآن حرکت خوبی بود،‌ اظهار کرد: همان طور که گفته شد در کلیت کار ایرادی وجود ندارد اما هر حرکتی در آغاز همراه با اشکالاتی است که این طرح نیز این گونه بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد وضعیت فعلی مدارس قرآن کریم، گفت: در حال حاضر مدارس قرآن وجود خارجی ندارد، اما معلم‌هایی که برای این کار استخدام شدند می‌توانند با هماهنگی مدیران مدارس فعالیت‌ داشته باشند. در کلیت کار معلم‌هایی که برای آموزش قرآن در مدارس قرآن استخدام شدند، مربی پرورشی هستند.

در ادامه این نشست، ابوالفضل علاءالدینی، ‌کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه 18 که در این نشست حاضر شده بود، به فعالیت‌هایی که در این منطقه و در قالب مدارس قرآنی تاکنون صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه از چهره‌های قرآنی فراوانی بهره‌مند است از لحاظ کاری پیشرفت‌هایی وجود داشته است که سعید پرویزی یکی از قاریان برجسته کشور از جمله آنها است.

%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c

تهیه بانک اطلاعاتی در منطقه 18

وی افزود: در این منطقه بانک اطلاعاتی را تهیه کرده‌ایم و با استفاده از بخش‌نامه‌ها در بعدازظهرها آموزش‌هایی در مدارس داده شده است. در زمینه مدارس قرآنی و فعالیت‌ آن همه چیز بستگی به مدیر منطقه دارد، ما در منطقه خودمان با استفاده از این مدارس فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم،‌ هر سال که محافل انس با قرآن برگزار می‌شد، امسال این محافل باشکوه‌تر برگزار شد.

این کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه 18 نیز با بیان اینکه طرح مدارس قرآن طرح خوبی بود، اظهار کرد: خروجی این طرح در هر منطقه بستگی به مدیران مناطق دارد، با استفاده از مدارس قرآن برای اولیاء و مربیان دانش آموزان نیز کلاس‌های آموزش قرآن کریم برگزار کرده‌ایم و همه این مواردی که صورت گرفته است به صورت مستند موجود است.

در ادامه این نشست، مدیر قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهر تهران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در شهر تهران 60 کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز فعالیت دارند، گفت: سال 1390، 10 هزار مدرسه قرآن در سطح کشور و 1000 مدرسه قرآن در سطح شهر تهران راه‌اندازی شد، این مدارس کار خود را با استخدام پنج هزار مربی قرآن آغاز کردند. با توجه به اینکه مربیان پرورشی رغبت چندانی به فعالیت‌های فوق‌برنامه که آموزش‌های قرآن نیز یکی از آنها بود نداشتند، این پنج هزار مربی قرآن برای آموزش‌های فوق برنامه استخدام شدند.

حسینی‌فر افزود: این مدارس میزبان مجامع قرآنی بودند که این مجامع در برخی از مدارس قبل از ساعت شروع کار مدارس و برخی نیز بعد از شروع کار مدارس فعالیت‌ داشتند. این برنامه‌ها هنوز هم اجرا می‌شود اما تحت عنوان مدارس قرآن نیست، در واقع مربیان استخدام شده تحت عنوان مربی قرآن و فعالیت‌های آموزشی استخدام شدند.

تعریف 20 وظیفه اصلی برای مربیان استخدام شده

وی با بیان اینکه برای این مربیان 20 وظیفه اصلی تعریف شده بود، اظهار کرد: در بین پنج هزار مربی استخدام شده سهم شهر تهران 410 مربی بود که در ابتدا پیمانی و سپس هم تبدیل وضعیت به مربی تربیتی با گرایش قرآنی شدند و قصد داریم در آینده به معاون پرورشی تبدیل شوند.

استخدام برای اجرای فعالیت‌های دینی و فوق برنامه

مدیر قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه قسمتی از کار آموزش و پرورش بحث پرورشی است،‌ بیان کرد: این را نیز باید بدانیم که کار پرورشی محدود به یک وظیفه نیست. وظیفه مربیان استخدام شده آموزش براساس برنامه درسی نبوده است،‌ استخدام شدند تا فعالیت‌های دینی و فوق‌برنامه را انجام دهند. با توجه به اینکه با کمبود نیرو خصوصاً در بحث پرورشی مواجه‌ایم 40 تا 50 درصد فعالیت‌های پرورشی کار قرآنی است.

حسینی‌فر تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی این افراد برگزاری فعالیت‌های قرآنی است اما زمانی که بستر تغییر می‌کند، فعالیت‌ها گسترش خواهد یافت، مدیران مدرسه کار را به صورت تیمی انجام می‌دهند و از تمام ظرفیت‌ها برای این کار استفاده می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: برخی از کارشناسان مسئول قرآن، عترت و نماز در برنامه ستادی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از برنامه‌های اخلاقی، آموزشی و ...را نیز با استفاده از وجود این مربیان انجام می‌دهیم. یکی از اثرات وجود این مربیان این بود که برخی از دانش‌آموزان که به دلایل مختلف در برنامه‌ها شرکت نمی‌کردند را وارد فضای قرآنی مدارس کردیم.

مدیر قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: این استعدادها با استفاده از وجود مربیان قرآن شناسایی و به جامعه قرآنی معرفی شده‌اند که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. به عنوان مثال سال گذشته که مسابقات برگزار شد برخی از شرکت ‌کنندگان بدون سابقه حضور در مسابقات و تنها در اولین دوره حضور موفق به کسب رتبه در رشته اذان یا قرائت قرآن شدند. یقیناً دلیل بروز چنین رویدادی حضور مربیان قرآن در مدارس بوده است، ورود این مربیان در بخش بانوان بسیار بهتر و اثرگذارتر بوده است.

مدارس قرآن نیامد تا تمامی مشکلات را برطرف کند
وی با تأکید بر اینکه قرار نبود تا با تشکیل مدارس قرآنی تمامی مشکلات قرآن برطرف شود، گفت: این مدارس تشکیل شد تا افرادی که علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی هستند در این عرصه حضور منسجم‌تری داشته باشند، فلسفه تشکیل مدارس این نبود که همه قرآن را فرابگیرند. البته اینگونه نیست که در آموزش پرورش به این فکر نباشیم.

مدیر قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهر تهران افزود: باید به این امر توجه داشته باشیم که فعالیت‌های پرورشی ما در دل فعالیت‌های آموزشی نیست اما فعالیت‌های آموزشی در دل برنامه درسی است،‌ معلم قرآن در مدارس چه آموزگار باشد چه معلم دینی باید در قالب برنامه درسی فعالیت داشته باشد، اما معاونت پرورشی فعالیت‌های فوق برنامه از جمله برگزاری مسابقات و محافل و .. را در دستور کار دارد.

برنامه رسمی آموزش قرآن برعهده آموزگاران است

حسینی‌فر بیان کرد: بنابراین برنامه رسمی درس قرآن برعهده معلمی که برای این کار تربیت شده است، خواهد بود، اینگونه نیست که حتماً معلم قرآن که استخدام شده است مورد استفاده قرار گیرد. فلسفه استخدام این نیروها این بود که آموزش‌های تخصصی قرآن را ارائه دهند، قرار بود این معلم قرآن به مربی قرآن درسی نیز کمک کنند،‌ بنابراین باید برنامه درسی با برنامه فوق‌برنامه مقداری از هم جدا می‌شدند.

وی بیان کرد: درست است که دانش آموز 12 سال در مدارس است و باید در این مدت قرآن را فرا بگیرد، اما اگر کسی نیاز به صوت و لحن و یا تجوید دارد، نباید از آموزش پرورش انتظار پاسخگویی به این نیاز وجود داشته باشد. ما نباید از آموزش پرورش انتظار داشته باشیم که دانش‌آموزان را به صورت تخصصی قرآنی کند،‌ برای این کار باید دارالقرآن‌هایی را در کنار آموزش و پرورش احداث کنیم که راه آموزش قرآن را در کنار آموزش و پرورش ادامه دهد.

آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن ناموفق نبوده است

مدیر قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: به اعتقاد من آنچه که در اذهان عمومی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن موفق نبوده است، صحیح نیست،‌ من باور دارم که آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن کریم خوب کار کرده و ساعت‌های زیادی را برای توانمندسازی آموزگاران و دبیران دینی و قرآن در نظر گرفته است، باز هم انجام می‌دهد،‌ در طول سال سه برنامه 15 ساعته برای روخوانی و روان‌خوانی دبیران دینی و قرآن مدارس گذاشته می‌شود تا هم خودشان توانمند شوند و هم دانش‌آموزان در این زمینه فعال شوند.

حسینی‌فر افزود: در سال 91 در ازای هر تابلوی مدرسه قرآن که نصب شد یک مربی برای آموزش قرآن در نظر گرفته بودیم که برخی از مربیان کار آموزش دو مدرسه را انجام می‌دادند تا فعالیت‌های فوق برنامه را انجام دهند، الان هم در شهر تهران این گونه است و 400 مربی این شهر کار آموزش را در مدارس انجام می‌دهند.

برای نهضت قرآنی باید همه بسیج شوند

وی با اشاره به اینکه در این زمینه باید توان آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: همه مشکلاتی که وجود دارد ناشی از آموزش و پرورش نیست همه باید دست در دست هم دهیم و نهضتی را به وجود بیاوریم تا همه بتوانند قرآن را به راحتی قرائت کنند.

یادآور می‌شود، این نشست سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه  و به منظور عملکرد مدارس قرآنی در ایکنا برگزار شد.


منبع : http://www.iqna.ir/fa/news/3262994
پیگیری نوشته های کاربر مطالب این کاربر را پیگیری کنید (بزودی)



توجه : مدیریت وب سایت در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح نسبت تغییر در محتوای  ارسالی کاربران و یا مراحل قانونی اعلام شده اقدام خواهد نمود.
تبیان زنجان با تایید نمایش مطالب ارسالی کاربران آنرا تایید محتوایی و قابل استناد نمی کند . مديران محتوا تنها حق اصلاح يا حذف مطالب نامربوط ( دارای مشکل فنی نمایش و ناقض قوانین ارسال مطلب هر بخش ) را دارند.
© 2004- Tebyan. The content is copyrighted to Tebyan Cultural and Information center and may not be reproduced on other websites.